Vervanging Lian Li PC-201B case fans

Pagina: 1
Acties:

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 15:11
Oi oi,

Ik heb vorig weekend nieuwe hardware gekocht om me zelf een nieuw systeem te maken. Als case heb ik gekozen voor de Lian Li PC-201B. Heel nette case, enorm leuke indeling en plaats zat om in te werken. Enig nadeel naar mijn mening is dat de 4 120mm case fans iets te luidruchtig zijn, ofdat mijn tolerantiegrens erg laag ligt. Volgens mij kan dit systeem veel stiller.

Overige hardware met cooler ...
* Intel E6700 icm Arctic Pro Freezer7
* XFX 8800 Ultra 612
* Enermax Infiniti 720Watt
... die volgens reviews / andere mensen hun mening stil zouden zijn.

Weet iemand hoeveel db(A) de Lian Li case fans genereren? Ik had gedacht om m'n 4 case fans te vervangen door fans van Scythe, nl Scythe S-Flex 800 (56.9m³/h - 9db(A)) of de Scythe S-Flex 1200 (83.3m³/h - 20db(A)). Zou dit veel uithalen?

Thanks! ;)

Frank Lenaerts

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

22 dB elk volgens Google. Kijk anders eens in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen of koop een fancontroller.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 22-05-2007 12:32 ]

ARME AOW’er

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
als het goed is gebruikt Lian Li nog steeds Adda fans. Dus doe HIER je voordeel mee.

Ik heb zelf mijn fan's uit mijn lian li kast vervangen voor papst fans, die heb je ook in alle soorten en maten, dus zoek er maar een viertal uit die lekker stil zijn (< 18 dB).

BTW, je moet ook kijken of de fan van CPU en van je VGA kaart niet ook luidruchtig zijn, anders heb je nog niets aan stille case fans. Voor je CPU zou ik dan een zalman koeler nemen en voor je VGA een accelero2 koelertje.

[ Voor 26% gewijzigd door -krekel- op 22-05-2007 12:36 ]

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 15:11
Ik vrees dat ik dit topic in het verkeerde subforum heb gezet, m'n excuses.
Guardian Angel schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:32:
22 dB elk volgens Google. Kijk anders eens in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen of koop een fancontroller.
Ik heb nu ook even gegoogeld en het enige wat ik heb gevonden is dat de 120mm fans van Lian Li een 34.5db(A) geven.
-krekel- schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:34:
als het goed is gebruikt Lian Li nog steeds Adda fans. Dus doe HIER je voordeel mee.

Ik heb zelf mijn fan's uit mijn lian li kast vervangen voor papst fans, die heb je ook in alle soorten en maten, dus zoek er maar een viertal uit die lekker stil zijn (< 18 dB).

BTW, je moet ook kijken of de fan van CPU en van je VGA kaart niet ook luidruchtig zijn, anders heb je nog niets aan stille case fans. Voor je CPU zou ik dan een zalman koeler nemen en voor je VGA een accelero2 koelertje.
Ik heb nu momenteel al een Arctic Freezer Pro7 op m'n CPU ... die is stil genoeg dunkt me. Een Accelero heb ik op m'n ex videokaart gehad (Sapphire XT1900XTX) en ben er heel tevreden van geweest. Maar voor de Geforce 8800 (Ultra) heb ik nog geen oplossing gevonden. Maar ook de standaard fan lijkt me niet luidruchtig (misschien daarom dat er weinig custom coolers op de markt zijn).

Frank Lenaerts

Verwijderd

Thermaltake heeft een koeler met heatpipes voor de GTS en GTX, denk dat die ook wel werkt op de Ultra. Haalde temps ivm stock koeler met zon 20 graden omlaag. Moet je zelf nog een 90mm fan opzetten.