Toon posts:

P35 mobo: windows start niet met 1 xtra HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok de titel was beetje moeilijk om het zo kort mogelijk te beschrijven.

Het komt neer op het volgende. Ik heb laatst een upgrade gedaan van een AMD 3500+ naar een
C2D E6600
Gigabyte p35-DS4
Antec P182
2 gb OCZ DDR2 6400 (2reepjes natuurlijk).
Ati Radeon x800
Nu heb ik er 2 schijven bij besteld van 320 gb om deze in raid 0 te zetten. In mijn vorige opstelling had ik al 2 schijven. Beide maxline 160 en 320 GB.
Deze werkten altijd prima.
De 2 schijven die ik besteld heb waren van seagate.

Het in elkaar steken van de pc ging prima. Het in Raid configureren van de 2 Seagate schijven ging wat moeilijker. Ik denk dat ik hier ook wat langer mee bezig ben geweest dan nodig gezien mijn probleem. Ik dacht steeds dat ik iets fout deed! Alle 4 de schijven waren aangesloten.
De harde schijven werden in de bios perfect herkend, ook bij het raid configuratie scherm.
Bij het (proberen) installeren van windows ging het steeds fout. De diskette met drivers heb ik goed geinstalleerd (F6 enzo ook gelukt zo ook het aanmaken van een Raid 0 configuratie) Wanneer windows XP alle bestanden had gekopieerd op mijn raid-schijven moet ik dus op een knop drukken om opnieuw te starten (of 15 sec wachten).
Hierna starte hij opnieuw op maar ging weer doodleuk automatisch naar het begin van het kopieren van bestanden. Hier ben ik dus lang mee bezig geweest en ik dacht dan ook dat het aan mijn raid instellingen lag.
Na een tijd het geheugen geprobeerd te verwisselen en verwijderen (1 reep) Dat hielp niet.
Toen ik mijn 320 gig HD van maxtor verwijderde installeerde hij windows prima, geen probleem.
Na de installatie heb ik de harde schijf nog een keer aangesloten en nu bleef hij weer hangen op het windows laad-scherm. De blokjes bewogen maar steeds in pauzes, en vanaf hier ging hij niet verder. ctrl+alt+del werkte niet, enkel een druk op de reset knop hielp. Aangezien ik nu hier wat type betekent dus dat hij nu perfect werkt, alleen mis ik mijn 320 gig harde schijf.

Wat heb ik fout gedaan of wat overzie ik?

Ik hoop dat dit nog niet ergens anders is gevraagd, ik hoop van niet, ik denk ook niet, dit is een nogal nieuwe chipset. Op google kon ik ook geen antwoord vinden.
Ik hoop dat iemand hier iets op weet.

alvast bedankt

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wel eens gehoord van boot volgorde? RTFM....

Waarschijnlijk staat de dvd-rom als eerste, waardoor je idd steeds opnieuw windows gaat installeren.

[ Voor 54% gewijzigd door Dukey op 23-05-2007 10:09 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, en nee de volgorde is ok. Wanneer windows geinstalleerd is en ik de harde schijf opnieuw installeer en opnieuw start ZONDER de CD-Rom van windows slaat hij net zo goed vast bij het laden van windows.
De computer zou dan nog moeten vragen of ik wil starten vanaf cd-rom door op een toets te drukken.
Dus dat kan het niet zijn.

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:39:
Jazeker, en nee de volgorde is ok. Wanneer windows geinstalleerd is en ik de harde schijf opnieuw installeer en opnieuw start ZONDER de CD-Rom van windows slaat hij net zo goed vast bij het laden van windows.
De computer zou dan nog moeten vragen of ik wil starten vanaf cd-rom door op een toets te drukken.
Dus dat kan het niet zijn.
Dan is de schijf niet goed gepartitioneerd/geformateerd. Een "fix MBR" zou ook wel eens kunnen werken. Want op een of andere manier ie die partitie niet actief op dit moment zodat je er niet vanaf kunt booten.

Verwijderd

Topicstarter
Geldt dit ook wanneer ik de schijf al eerder gebruikt heb en er al data op zou moeten staan? het was ook nooit de bedoeling om van die schijf te booten.

fix MBR... dat doe ik via de windows installatie schijf toch?

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:00:
Geldt dit ook wanneer ik de schijf al eerder gebruikt heb en er al data op zou moeten staan? het was ook nooit de bedoeling om van die schijf te booten.

Als die schijf eerst gebruikt is als tweede schijf oid en dus niet een primaire partitie indeling heeft (heet geloof ik dan "uitgebreid") dan werkt het niet nee. Ik zou iig als er geen belangrijke data meer op staat helemaal vanaf nieuw beginnen met die schijf (partitie weggooien en opnieuw laten aanmaken door de setup).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 20:29

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:00:

fix mbr doe je door je xp cd d'r in te stoppen, op te starten via de cd, en als je kunt kiezen tussen installeren en repareren op R drukken. Dan kom je in een dosscherm, en dan typ je in help <enter>

dan kies je het juiste commando (weet ik niet uit mijn hoofd, msschien repairmbr oid) en laat je 'm gaan.

(ps dat scherm is ook zeer gemakkelijk te gebruiken om HD-fouten op te zoeken en te repareren. Ook eigenlijk wel aan te raden in jouw geval, (kan iig geen kwaad)

-_-

Pagina: 1