[ASP.NET 2.0 c#] RequiredFieldValidator en Border TextBox

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:52
Ik heb een formulier met verschillde controls die gevalideerd dienen te worden, tevens heb ik een ValidationSummary nu zou ik eigenlijk het volgende willen:
  • Alle validatiemeldingen in de summary komen te staan en niet ergens op de pagina.
  • Dat ik de border van de TextBox een rooie kleur kan geven, zodat het hele form geen wir war wordt aan meldingen.
Wat ik al geprobeerd heb:
  • De validator op visible="false" zetten maar dan komt deze dus ook nie meer in de summary.
  • Vond op google iets met het rommelen met de js file in de windows/.Net Folder, maar dat gaat ook niet lukken (shared hosting, DotNetNuke).
  • Rommelen met de event properties van de validator.
Is wat ik wil mogenlijk met de standaard controls of wordt het zelf iets klussen ?
Als voorbeeld wat ik zou willen : http://campaignmonitor.com/trial/ (even niks invullen en submit klikken :P )

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Punt 1: Ik weet niet of onderstaande link werkt maar je kunt het altijd proberen:
http://msdn2.microsoft.co...ls.validationsummary.aspx

Punt 2: Als het goed is kun je gewoon de bordercolor van je textbox instellen. Dit moet je dan wel in de codebehind doen.

• T-Blizzard
DoDo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:20:
Punt 1: Ik weet niet of onderstaande link werkt maar je kunt het altijd proberen:
http://msdn2.microsoft.co...ls.validationsummary.aspx

Punt 2: Als het goed is kun je gewoon de bordercolor van je textbox instellen. Dit moet je dan wel in de codebehind doen.
Had MSDN pagina uiteraard al gelezen heb alleen iets over het hoofd gezien stom |:(
C#:
1
<asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server" ErrorMessage="Enter name." ControlToValidate="txtName" Display="None"></asp:RequiredFieldValidator>

Display="None" dus das één probleem vast opgelost

Punt twee wat moet ik dan gebruiken als trigger om de border kleur te veranderen ?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet het niet zeker want heb er nog nooit mee gewerkt maar je hebt een OnValidating en OnValidated event. Mischien dat je daar wat mee kunt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• T-Blizzard
rwb schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:03:
Ik weet het niet zeker want heb er nog nooit mee gewerkt maar je hebt een OnValidating en OnValidated event. Mischien dat je daar wat mee kunt
Even zitten googlen... Wat ik begrijp is dat het een onderdeel is van System.Windows.Forms

• T-Blizzard
Heb al iets zitten bedenken alleen vraag me af of het gaat werken...

C#:
1
    txtName.BorderColor = RequiredFieldValidator1.IsValid ? System.Drawing.Color.Black : System.Drawing.Color.Red;

Maar waar ga ik dit laten, en zo'n maar validator checkt natuurlijk eerst client side (en als dat valideert pas server side als ik het goed heb?), dus is het scenario dan iets clientsidejavascript klussen?

[ Voor 32% gewijzigd door T-Blizzard op 22-05-2007 13:57 ]

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
of alleen serverside validatie doen

• T-Blizzard
DrClearbottom schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:01:
of alleen serverside validatie doen
Heb nu alles clientside uitgezet

en in mijn page_load

C#:
1
2
Debug.WriteLine(RequiredFieldValidator1.IsValid.ToString());
txtName.BorderColor = RequiredFieldValidator1.IsValid ? System.Drawing.Color.Black : System.Drawing.Color.Red;

Maar of er nou wat ingevult is of nie komt altijd true uit, what am i missing

Heb deze code nu in de eventhandeler van mijn button gezet en dan werkt het wel :+
Alleen vraag ik me dan weer af is dit de goede plek omdit te doen ?

[ Voor 25% gewijzigd door T-Blizzard op 22-05-2007 15:25 ]

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
misschien kun je beter een custom validator gebruiken of van 1tje overerven.
Pagina: 1