Toon posts:

7200rpm HDDs, koelers nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee 7200rpm HDDs vlak boven elkaar in m'n kast zitten, vlak onder m'n floppy drive. Deze worden na verloop van tijd gloeiend heet. Is goede koeling hiervoor noodzakelijk of kunnen ze die hitte met gemak hebben? (dus ook de floppy drive)

en zo ja, wat voor koeling adviseren jullie dan?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ok ff logisch denken met zijn tweeen (geen kritiej en ook niet lullig bedoelt maar gewoon serieus) hd bracket koeling kost 50 a 60 piek en een diskdrive nieuw 35 dus daar hoef je het niet voor te doen.
ik heb een 5400rpm 30gb van maxtor ATA-100 en dat ding wordt inderdaad ook erg warm als jij 7200rpm hebt dan zou ik ze los van elkaar zetten (als dat kan?) bv. onderin dus onder je 5,25 slots en dan met iedere keer een tussenruimte. maar het beste is gewoon om er een HD bracket cooler voor te kopen maar ja die kosten geld.
hmm andere oplossing euhhhhhhh
je kan er een grote casefan voor zetten en dat ie koele lucht aanzuigt aan de voorkant en dan tussen de twee hd door blaatst en een beetje aan de onderkant van de onderste ook.
ze worden het warmst aan de onderkant. dus als je een luchtstroom kan laten blazen langs de twee onderkanten dan zit je goed.
ja anders een hdcooler kopen. heb ik ook gedaan voor mijn ULTRA 160 HD ding wordt
90 graden zonder koeling dus.... nu ongeveer 30 die alluminium coolers werken echt HEEELLLL goed alleen ze kosten veel.
suc6

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 18:36 schreef mikevanrooijen het volgende:
ja anders een hdcooler kopen. heb ik ook gedaan voor mijn ULTRA 160 HD ding wordt
90 graden zonder koeling dus.... nu ongeveer 30 die alluminium coolers werken echt HEEELLLL goed alleen ze kosten veel.
suc6
nou dan dit is toch het beste advies wat je kunt krijgen
gewoon zo een hd cooler erop en alles is klaar kosten bij een pc moet je niet naar kijken vind ik
voor kwalitiet betaal je
en als je lang van je pctje wilt genieten dan maak die paar tientjes ook niet meer uit

dus koop maar zo een hd cooler die heb ik ook op mijn 7200 toeren schijfie en werkt goed zonder die kan je een ei op schijfie bakken

groetjes

• stunter
  • Laatst online: 22:05
Als je een koeler zoekt die niet veel lawaai maakt neem dan de coolermaster DCD 4002

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/hdd/map/dcd4002.jpg

Ik heb er zelf ook een en zeer tevreden.
Kost wel 60,-

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik heb er een van mycom die dingen maken best wel herrie. kun je daar niet tegen dan let ff op als je er eentje koopt
Doei

Verwijderd

Hmm ik vinut echt bs. Ik heb 4 7200rpm hdds erin hangen ("opelkaar" gestapeld) en ze zijn allemaal hand warm.

Imo heb je die dingen pas vanaf 10k rpm schijven nodig

Verwijderd

ik em nen 7200 met ata100
lekker warm ja maar koeler? NOPE! :)

Verwijderd

ligt aan de konstruktie van de schijf of deze heet wordt.

er zijn er nu waar zo veel allu aan zit dat dit al genoeg koeling geeft.

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

De 9GB 10.000RPM Seagate Cheetah die ik heb gehad werd gloeiend heet (en maakte een pokkeherrie), ik ben erg blij met de IBM Deskstar 75GXP 7200RPM schijf die ik nu heb: Hij is superstil, hij blijft heel koel en hij is sneller dan de Seagate. Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/ruinkai/bigsquaregrin.gif

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb 3 IBMmetjes boven elkaar boven mijn voeding hangen. Zonder casecooling aan worden ze +/- 35 graden (dat is lekker warm als je koude handen hebt)... Met casecooling aan voelen ze allemaal nogal koud aan, dus dat valt wel mee. Gewoon met wat geknutsel (en evt tape) een 80mm fan ervoor plakken en ze moeten koel blijven... Zet die fan op 5V en je hebt ook geen geluid :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

ik heb 2 IDE schijven (ata 66 7200) opelkaar geplakt in mijn kast, ze zijn egg wel heeeeeel erg warm maar ach.... moet kunnen :)

Verwijderd

tja heb ooit es gelezen dat het beter is om te koelen ook al wordt ie niet zo warm, schijnt beter te zijn voor de lagers die er in zitten gaan ze langer mee

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
Ik heb pas een IBM 75GXP 75 GB ATA 100 HD. :) :9~ Ik heb er wel een cooler op zitten maar eigenlijk was het niet echt nodig. Hij wordt zonder cooler niet echt warm...

Verwijderd

ok de ibm 7200 rpm schijfjes hebben niet echt koeling nodig ... bij elk ander merk raad ik dit wel aan
Pagina: 1