Toon posts:

HDD na crash spoorloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He guys,

Ik had afgelopen zondag een probleem met de pc, terwijl hij opstart geeft hij een Blue Screen of death (mijn eerste sinds forever) en doet verder niets, ik op mijn laptop zoeken naar de oplossing en via Microsoftknowledgebase gevonden.

(voor de liefhebber: het probleem was STOP 0x24, een fout in het ntfs.sys file).

Ik heb twee harde schijven, een waar windows opstaat en de meeste programma's (20GB) en sinds kort (maand of twee) een nieuwe van 80 GB, deze was ntfs ipv fat32 gemaakt. en werkte prima.

Sinds de crash (die volgens mij van die nieuwe hardeschijf kwam) kan ik die niet meer bekijken.
Als ik bij deze computer de schijf in kwestie aanklik zegt windows: deze schijf is niet geformateerd, nu formateren? met de keuze ja of nee.

Het probleem is dat op die schijf mijn afstudeerproject staat en die is nauwelijks gebackupt, mijn vraag of en hoe deze bestanden nog te redden zijn?

PLEASE, dan krijg je van mij een grote bos bloemen of een cd-bon ofzo thuisgestuurd als je er voor kan zorgen dat het terug komt.

Ralph.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 10:45
het enige waar ik zo op kan komen.. is dat je een low-level format doet (quick format) en dan via een recovery tooltje de bestanden probeert op te halen.. het enige nadeel is.. dat is niet zeker dat het ook echt lukt..

ik kan dus niet garant staan dat je die bestanden terug krijgt.... :\

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
dus in hardware vindt windows hem nog wel?

dan zou met een geschikt programma de data terug te halen moeten zijn, ik weet alleen ffjes niet uit mn hoofd wat en moet nu naar mn examen, maar het moet lukken :)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
furian88 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:00:
het enige waar ik zo op kan komen.. is dat je een low-level format doet (quick format) en dan via een recovery tooltje de bestanden probeert op te halen.. het enige nadeel is.. dat is niet zeker dat het ook echt lukt..

ik kan dus niet garant staan dat je die bestanden terug krijgt.... :\
Met een low-level format verlies je de garantie op je schijf. Tevens kun je dan in het geheel geen bestanden meer recoveren, de schijf wordt helemaal opnieuw ingedeeld. En er bestaat geen quick low-level, alleen een quick format. Dabij worden dan niet de "bad clusters" aangekruist, zodat windows daar geen gebruik meer van maakt ;)

Mijn advies, laat de schijf voorlopig even afkoelen (een dag in de diepvriezer) en probeer het opnieuw. Door de temp-verschil gaat de schijf iets krimpen waardoor de schijf zich opnieuw gaat zetten. Als het lukt, ga dan als een gek alle data kopieren naar een wel goed schijf. Lever vervolgens de schijf als RMA in. Het is een gok, kweet nie of het werkt maar in ieder geval kan het geen kwaad. Tenminste, als de schijf helemaal niet meer wil spinnen.
dus in hardware vindt windows hem nog wel?

dan zou met een geschikt programma de data terug te halen moeten zijn, ik weet alleen ffjes niet uit mn hoofd wat en moet nu naar mn examen, maar het moet lukken
Je moet even kijken of je hem terug kan vinden in de BIOS. Het lijkt me wel want Windows ziet hem ook. Dan heb je enige mogelijkheid via een recoverytool idd bestanden terug te halen.......het lijkt erop dat ie gewoon spind, dus das wel mooi.

[ Voor 18% gewijzigd door marquis op 22-05-2007 12:32 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

booten vanaf windows CD, recovery console kiezen. (weet precieze menu's zo niet uit mn hoofd) Daarin chkdsk typen en veel geduld hebben. (evt. vantevoren je goede hdd afkoppelen) Hopelijk worden je bestanden zo gerepareerd. Anders idd met recovery software aan de slag.