Brandsoftware voor archivering

Pagina: 1
Acties:

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04-2025
Ik wil het volgende kunnen doen: Archiveren op 'n multisessiondisk, waarbij het brandprogramma zelf kijkt of er bestanden nieuw zijn of een nieuwere versie van het oude bestand. Op file-niveau!!! en niet op folderniveau. Ik weet vrijwel zeker dat ik dit vroegah wel voor elkaar kreeg, maar met de huidige versies van bijv Nero en Roxio krijg ik het niet meer voor elkaar. Die vervangen gewoon klakkeloos een complete map zonder op enige manier rekening te houden met wat er al op de dvd/cd aanwezig is.

Iemand enig idee of ik simpelweg al dagen lang een feature over het hoofd zie, of dat dit wel mogelijk is met een ander brandprogramma?

De reden dat ik dit op deze manier wil is dat we binnen ons bedrijf werken met groooote projecten die erg veel files bevatten (ik heb dus geen zin om alles 'met de hand' na te lopen) en die eens in de zoveel tijd weer eens uit de kast worden getrokken en waarbij dan een gedeelte wordt herbruikt en 'ge-update' (ik wil dus niet klakkeloos mappen overwriten, omdat ik dan ook bijvoorbeeld nuttige mappen kan overschrijven met leeggegooide mappen).

• maestrodesigns
Niemand een idee? Niet toevallig een soort van backup-software of iets dergelijks wat hier geschikt voor kan zijn? Er moet hier toch iemand hier zijn die de briljante vonst al heeft gedaan...

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
ik ken wel goede backup programma's, maar geen brandprogramma die dit doet.
;) (acronis true image bijvoorbeeld, deze kan niet alleen images maken, maar ook losse files backupen, en dus ook alleen de veranderingen)

• maestrodesigns
Dank dank, ik zal het eens testen. Ik kan altijd kijken of ik bijvoorbeeld een backup proggie kan koppelen aan het daadwerkelijke fikken van de dvd-tjes. Elke nieuwe stap is er sowieso 1, aangezien ik zelf vrij vast zit qua mogelijkheden op het moment (en het iets te druk heb om daadwerkelijk veel tijd hieraan te besteden).

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 15:29
Je moet het zo ver niet zoeken. Het backup programma van Windows volstaat al voor dat soort dingen. Ik weet niet of het in XP al kan, maar in Vista kan je gelijk backuppen naar een DVD.

• maestrodesigns
Windows backup (in XP iig) pakt alle bestanden samen en bundelt die tot 1 bestand. Hier zit ik niet op te wachten, ik wil op FILE-niveau de backup kunnen doen en ik wil ook gewoon in staat kunnen zijn om door de bestanden te browsen of te zoeken naar een bestand. Sowieso heeft windows backup niet de mogelijkheid om te zoeken naar veranderingen en alleen dat in de backup mee te nemen.

edit: even verder toelichten: ik wil in staat kunnen zijn een enorme map vol met submappen en files op te pakken en dan 'het programma' te laten kijken naar wat er veranderd is en daar dan een backup van maken of de bestaande backup daarmee aanpassen.

Geen idee of er zaken veranderd zijn in Vista, maar ik zie ons bedrijf de eerstkomende paar jaar nog niet overgaan naar Vista ivm een groot scala aan programmas die absoluut niet ondersteund worden.
Al met al absoluut geen optie, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

[ Voor 16% gewijzigd door maestrodesigns op 25-05-2007 10:25 ]

• maestrodesigns
Ik heb weer n beetje lopen testen, maar waar ik vaak tegenaan loop is dat alles en iedereen op backup-gebied alle bestanden maar wil comprimeren en samen proppen in 1 bestand dat dan ook nog eens vaak alleen maar weer uit te lezen is door dat desbetreffende programma...
En met een blik op onze kluis waar nog een stapel onbruikbare tapes (doordat n backup programma gediscontinueerd werd) ligt, heb ik dat liever niet... :+

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 06:16
http://www.xxcopy.com/index.htm
Hier kun je het volgens mij toch mee doen.

• maestrodesigns
Klinkt wel leuk, behalve de 8.3 naamgeving, ik zal er vanavond eens n kritische blik op werpen

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
maestrodesigns schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07:
Klinkt wel leuk, behalve de 8.3 naamgeving, ik zal er vanavond eens n kritische blik op werpen
Zoals je kan lezen is dat alleen bij de 16-bit versie van dat programma. Ik mag toch wel hopen dat je ondertussen wel 32-bit processoren hebt ;)

• maestrodesigns
hehe, vandaar de kritische blik vanavond, ben vandaag erg druk op mn werk, dus niet veel tijd om even rustig te lezen ;)
Pagina: 1