Toon posts:

klikkend geluid bij booten.

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Mijn PC geeft sinds vanochtend een 'klikkend' geluid bij opstarten.
Hij start dan niet door en vraagt of ik wil opstarten met een ander HW profirl oid.

Wat kan hier nu de oorzaak van zijn?

mvg.

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01 23:51
klikkend geluid? Heb ik eens voorgehad en bij mij was het de harde schijf die niet meer op gang raakte. Probeer eens in je kast te gaan horen waar het geluid exact vandaan komt.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Misschien een kabeltje in een van je fans?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb net effe gekeken. Harddisks losgekoppeld behalve degene waar winXP op staat.
En terwijl ik de pc opnieuw startte de harddisk bij m,n oor gehouden.
Dat 'zacht herhalende klik-geluid' (ongeveer 6 klikken p/sec.) komt toch echt van de pc speaker af zo tehoren.
Dat zachte ratelende geklik komt en gaat een paar keer terwijl de harddisk doorstart en XP opstart.
Wat kan er aan de hand zijn? Defekt geheugen?

Ik heb een Epox 8KHA+ en op dat diagn. code led staat op gegeven moment gewoon FF, wat OK. betekent.
Iemand een diee wat ik kan doen im te achtehalen wat er aan de hand kan zijn?
Ik kijk mn pc vanavond wel weer ff na

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 13:37

BertV

Handgemaakt

diskette in je station.

k, je omschrijving maakt dat onmogelijk.

[ Voor 52% gewijzigd door BertV op 23-05-2007 08:16 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Er hangt een knopje van je keyboard?

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je dat grappig bedoelde maar ik heb idd. last gehad van een hangende spatiebalk.
Heb mijn toetsenbord opengemaakt en geen toets hangt tijdens opstarten ofzo.
(denk ik, neh, ik heb toch echt gekeken)

Na dat geklik vraagt windows welleens (welleens, dus neit altijd) of ik een oude hardware config wil laden of niet,
of normaal wil opstarten (oid. heel vaag)

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Wat gebeurt er als je alle HD's loskoppelt en het systeem dan aanzet?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Neem deze eens door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bij een bord van deze leeftijd zou ik beginnen bij de condensatoren goed te controleren.

Wees ook volledig met de text van de melding die je krijgt, "of ik wil opstarten met een ander HW profirl oid." zegt namelijk niet zoveel...

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 23-05-2007 11:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Neko Koneko schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:59:
Wat gebeurt er als je alle HD's loskoppelt en het systeem dan aanzet?
Hallo.

Ik heb idd. ff alle HD's losgekoppeld en zelfs een firewire controller eruit gehaald dat problemen opleverde.
En bij het opstarten blijft dat geklik, hetzij ff. Toen heb ik alle hd's weer aangesloten en per
ongeluk 1 voedingskabel niet aangesloten. Toen klikte hij beduidend langer toen hij windows wilde laden.
Wat dus betekent dat de pc een klikkend geluid geeft als er iets niet goed is en hij niet goed doorstart. M,n hd's zijn het niet. Wat nu?

Ik ga m,n pc ff helemaal uit mekaar halen en dan beetje bij beetje in mekaar zetten. Ik hoop dat ik op deze manier het probleem vind. Jezus wat een gedoe. Ik heb hier echt geen geld voor.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:00:
Neem deze eens door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bij een bord van deze leeftijd zou ik beginnen bij de condensatoren goed te controleren.
Ga ik doen. En wat is een condensator?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Het kan natuurlijk iets anders zijn dan je spatiebalk. Al geprobeerd met een ander toetsenbord?

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik ook doen. Ihet weekend een nieuw toetsenbordje kopen.
Kijken of dat helpt ;) Maaruhhh. als je toestenbord hangt. kan dat dan dat geklik veroorzaken?
Kan iemand dat testen?

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Als het toetsenbord niet in orde is krijg je een foutmelding in je bios.
En het is natuurlijk mogelijk om klikkende geluiden te veroorzaken door toetsen ingedrukt te houden (zodra de keyboarbuffer vol is komt er een tikkend geluid uit de speaker), dit kan dus ook door een defecte toets ofzo, door een toets ingedrukt te houden bij opstarten valt dit allemaal dus te testen.
Het ligt eraan hou oud je hardware is of hoeveel oude (en/of witmerk) meuk je erin heb zitten, als er van de een op de andere dag een vervelend geluid te vinden is is het wel tijd om je zorgen te maken of het niets eens tijd wordt om de oudere (en/of goedkope) onderdelen te vervangen. Hangende toetsenbord problemen kan wijzen op PS/2 problemen op het moederbord al dan niet door verkeerde/slechte stroom (voeding op) of moederbord niet meer in orde. Het is een goed idee om de voltages te controleren in de bios of met sisoft sandra ofzo (niet altijdt juist softwarematig), ook in dit geval is het een zeer slecht voorteken en wordt het tijd om snel een ander moederbord te vinden.
Als er geratel van een ventilator afkomt. wat verreweg het meest voorkomt moet je dus de ventilators even testen door ze even los te koppelen en pc aan te zetten met maar eentje aan en evt. vervangen ...
'Harde schijven geven als zij defect raken/zijn vaak hele luide tikken, geen geratel, een zeer slecht taken als het voortduurt, twee weken ofzo (als het tijdelijk is hoeft er niks aan de hand te zijn).
Ik geloof dat ik zo'n beetje alle symtoompjes omschreven heb, nu maar zien wat jij ermee kan ;=0

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:06:
[...]

Ga ik doen. En wat is een condensator?
Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je post op GoT. Een simpele search op GoT op "condensator" levert zowaar een aantal topics op waar met plaatjes en wel getoond wordt wat een condensator is, hoe het eruit ziet als het goed is en hoe het eruit ziet als het kapot is.

Graag voortaan dus eerst zelf even minimale moeite doen als iemand iets post wat je niet gelijk begrijpt...

Verder is het 2x achter elkaar posten ongewenst, gebruik de edit-knop als je iets toe wilt voegen ipv nogmaals te posten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1