Toon posts:

Exchange 2003 ism. Planet Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen op weg helpen met het configureren van Exchange 2003 ism. Planet Internet?

Een klant van ons wil zijn Planet mail over een Exchange 2003 server laten gaan.Het internet gaat eerst over een Netscreen hardware firewall de deur in/uit.Wat heb ik nodig om zijn zakelijk mail voor alle personen (zijn 6 personen) via Exchange te laten gaan.De klant heeft al MS Small Business server aangekocht incl. licensing.

Ik begreep dat ik de MXrecords op de DNSserver moet aanpassen op de mailrelay van Planet Internet ipv. poort 25.Voor de rest moet ik op de firewall een virtueel IPadres aanmaken om de mail te forwarden naar de Echangeserver.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt bij een reactie!

Verwijderd

Je kan ook gewoon de pop collector gebruiken, en de mail relayen via mailhost.planet.nl..

Dat lijkt me de meest simpele oplossing.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16
Planet heeft sinds kort poort 25 dichtgezet i.v.m. spam.
Dus werken met een mx-record icm Planet zal niet gaan.

Volgen mij ben ik niet goed wakker, niet goed gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door ramonp op 22-05-2007 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat doet Popcollector eigenlijk?

Nu maken ze gebruik van allemaal Popmailboxen wat niet opschiet. Ik wil nu alleen weten of ik iets over het hoofd zie als ik dit allemaal ga configureren nl.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:49:
Wat doet Popcollector eigenlijk?

Nu maken ze gebruik van allemaal Popmailboxen wat niet opschiet. Ik wil nu alleen weten of ik iets over het hoofd zie als ik dit allemaal ga configureren nl.
Met een popconnector kan exchange de popboxen ophalen bij de provider en vervolgens in de juiste exchange mailbox plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
OK duidelijk alleen punt is volgens mij dat de Popcollector optie alleen mogelijk is als je SBS installeert.Ik heb momenteel een Enterprise versie draaien....betekent dus dat ik van scratch moet beginnen?
Ik wil eigenlijk voorkomen om de server opnieuw te installeren omdat ik alles opnieuw moet gaan configuren de gebruikers opnieuw in moet stellen etc etc.

Het jammere ervan is de Enterprise versie is een niet legale versie,later is door het bedrijf een SBSpackage besteldmet licentie erbij...hadden ze beter eerder kunnen doen voordat ik Enterpise ging installeren :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me nu eigenlijk af of Exchange los te installeren is vanuit SBS 2003???

Zullen jullie wel afvragen waarom wil je dat? Ik heb al een server met Enterprise geinstalled maar zou daaraan Exchange aan toe willen voegen (lees vorige reply).

Verwijderd

Exchange hoort bij SBS en is onderdeel van de eerste 4 SBS cd's. Dat zal er dus wel op zitten.

Bij KPN is het volgende mogelijk.
-Laat je mx-record aanpassen naar een kpn-mail-server.
-Laat die server smart-host zijn voor je sbs. Dan zit poort 25 voor de buitenwereld dicht maar die KPN server kan babbellen met de SBS.

Planet zal heus net zo'n systeem voeren.
Pop-connector kan ook maar geeft je wat minder vrijheid in adressen en vergt configuratie, bovendien is het langzamer.

Verwijderd

Topicstarter
ik had net idd. heel even op de 4 cd's gekeken, maar ik zie alleen maar de Service Packs 1 en 2 erop staan die seperaat te installeren zijn maar niet Exchange 2003 zelf.

Ik had die andere cd's ook gechecked maar niks wat ik kon vinden om Exchange los te installeren.

Iemand anders nog ideen _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee Exchange van SBS kan je niet los op een ander type server installeren. SBS is allinone. Voor standard/enterprise-servers zijn er losse versies van onder andere Exchange.
Wat je wel kan doen misschien is je SBS proberen te joinen in je gewone domein en alle rollen te seizen, voordat je de setup doet. Zo kan je ook een SBS naar een andere server verplaatsen. Zelf heb ik het echter nooit getest zonder eerst een SBS naar Enterprise/Standard te verplaatsen en dan weer terug.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1