[Photoshop CS2] kan niet alle filters meer gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08-2025
Goeiedag,

weer eens een vraag topic van mij voor de verandering ;) maar momenteel kom ik er totaal niet uit.

Ik kan 'ineens' niet meer alle filters selecteren binnen fotoshop Photoshop.
Er staat ineens omdat het echt van de ene op de andere dag is gebeurd, ik zal denk ik wel wat gedaan hebben oid maar ik heb geen idee wat. Ik heb geprobeerd (meerdere malen) om een nieuw document te maken met een nieuwe layer etc maar dan werkt het nog niet. Het rare is ook dat wanneer ik mijn psd op mijn andere pc open met cs2 kan ik wel alle layers toepassen.

Ik heb meerdere mensen om raad gevraagd maar ook zij stonden raar te kijken.

Verder heeft google zoekwerk niet veel opgeleverd en ik op op GOT nog geen soortgelijk topic als dit tegengekomen.

Plaatje om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/doetniet.png

Iemand een idee wat ik fout heb gedaan en hoe ik gewoon weer al mijn filters kan gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door misterw op 22-05-2007 10:18 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het pakket heet Photoshop :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Heb je toevallig je kleurenprofiel niet anders staan? (image- mode) :)

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01 19:16
Heeft dat niet met de image mode te maken ?
Kan het helaas niet uitproberen. ( at stage )

Ik meen mij te herinneren dat je met bepaalde image modes niet alles kunt gebruiken.

*edit* damnit net weer te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door Jurjens op 22-05-2007 10:15 ]

Verwijderd

geen idee wat de reden zou kunnen zijn maar heb je photoshop al terug gezet naar factory settings (zit ergens een menu knop voor)? of een reinstall gedaan (dan incl preferences verwijderen)? De filters worden ergens opgeslagen in je photoshop dir (weet zo niet waar) miss kun je die map eens vergelijken met dezelfde map op je andere pc om te kijken of er verschillen zijn.

offtopic:
kun je serieus werken met zo'n thema?

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08-2025
Ah ik heb het gevonden...echt stom, het heeft idd met de color mode te maken.

Toen ik een nieuw bestand maakte heb ik de color mode op 16 bit gezet. Blijkbaar kan je dus in 16 bit niet alle filters toepassen en in 8 bit wel.

Sinds dat ik dat veranderd had bleef hij constant op 16 bit staan en heb ik er verder niet meer aan gedacht dat dat het probleem zou kunnen zijn (doh).

iig bedankt voor de ultra snelle reacties en voor de hulp ;)

offtopic:
dit thema werkt prima, is er wat mis mee dan?

[ Voor 8% gewijzigd door misterw op 22-05-2007 10:27 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 17:07
Als je een nieuw document creëert, zet deze dan op 8 bit ipv 16 bit. (Bij color mode)
Die filters die nu grayed out zijn, zijn voor 8bit bewerkingen.
Pagina: 1