Raid probleem - installatie Windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-12 22:57
Ik heb 2 disks in RAID 1 staan (striping). Nou is de C installatiepartitie geformatteerd en wil ik Win 2003 Server er weer opzetten. Ik heb alleen niet de juiste driver kennelijk die je moet gebruiken voor de Windows setup (na F6). Ik heb het hele internet al afgespeurd maar kan geen goeie vinden. Het gaat om een Asus K8N moederbord met een nVidia nForce3 chipset.

Heeft iemand enig idee waar ik die drivers kan vinden?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:07

bartaa

Battlefield

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Nutcaze
Dat zou wel makkelijk geweest zijn....maar daar staat ie volgens mij niet tussen. Het gaat om zo'n diskette die je tijdens de setup nodig hebt.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Nutcaze
Deze werkt niet. Hij blijft aangeven dat er 80 GB ongepartitioneerde ruimte is. Met de nVidia drivers ziet hij wel de complete raid maar setup wordt steeds opnieuw opgestart.

Hij begint dan de setupbestanden e.d. te kopieren, gaat opnieuw opstarten en loopt dan weer de setup in. De RAID staat ingesteld als first boot device in de BIOS. Maar hij boot dus uiteindelijk gewoon vanaf de setup-CD.

[ Voor 22% gewijzigd door Nutcaze op 22-05-2007 11:48 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12 18:40
Ik neem aan dat je formatteert tijdens de setup? Want het klinkt namelijk alsof de windows-partitie niet actief is.

• Nutcaze
Fauna schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:26:
Ik neem aan dat je formatteert tijdens de setup? Want het klinkt namelijk alsof de windows-partitie niet actief is.
Een quick format inderdaad. Als ik de PC vervolgens opstart zonder de setup CD er in krijg ik een melding dat NTLDR niet gevonden wordt.

Pagina: 1