Toon posts:

Geen RDP connectie mogelijk naar server..

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.. Naar een van mijn Windows 2003 servers kan ik geen RDP sessie meer opstarten. Ik krijg een standaard foutmelding dat er geen connectie mogelijk is.

Het vreemde is dat het wel altijd heeft gewerkt, de server is afgelopen zaterdag opnieuw opgestart na een stroomstoring. Naar mijn weten staan de instellingen wel goed.. Kan wel gewoon pingen naar de server, en de shared folders zijn gewoon te benaderen.

Heeft iemand misschien tips, of wel de oplossing? :) .. dan is mijn dank zeer groot _/-\o_ :*)

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Werd er tijdens die stroomstoring ge RDP'ed? En hoeveel connecties zijn er mogelijk? Mischien dat die RDP connectie die toen liep nog steeds in gebruik is?

Verwijderd

Topicstarter
Peeetr schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:51:
Werd er tijdens die stroomstoring ge RDP'ed? En hoeveel connecties zijn er mogelijk? Mischien dat die RDP connectie die toen liep nog steeds in gebruik is?
Nee, tijdens de stroomstoring was er geen RDP connectie.. En er is geen limiet ingesteld voor RDP connecties.. Ik heb geprobeert zowel vanuit mijn MS Windows Vista client een RDP connectie op te starten als vanuit de ISA server (2003). Niets werkt :?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kan je wel pingen? probeer je te rdp-en op basis van hostname of ip-adres?

Verwijderd

Topicstarter
BreadFan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:44:
kan je wel pingen? probeer je te rdp-en op basis van hostname of ip-adres?
Ik kan wel pingen, heb zonet geprobeert om te RDP-en op basis van ip-adres, maar dat werkt ook niet helaas..

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

server ff herstarten met shutdown -i ?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:57:
server ff herstarten met shutdown -i ?
De server is herstart, weet niet helemaal wat het commando -i voor een betekenis heeft.. :+

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:49:
Ik zit met het volgende probleem.. Naar een van mijn Windows 2003 servers kan ik geen RDP sessie meer opstarten. Ik krijg een standaard foutmelding dat er geen connectie mogelijk is.

Het vreemde is dat het wel altijd heeft gewerkt, de server is afgelopen zaterdag opnieuw opgestart na een stroomstoring. Naar mijn weten staan de instellingen wel goed.. Kan wel gewoon pingen naar de server, en de shared folders zijn gewoon te benaderen.

Heeft iemand misschien tips, of wel de oplossing? :) .. dan is mijn dank zeer groot _/-\o_ :*)
Wat is de exacte 'standaard' foutmelding.
Staat er iets in de eventlog van de server?
Wat zie je met de Terminal Services Manager?
Wat heb je nog meer geprobeerd?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Toevallig vorige week hetzelfde probleem gehad met een Domain Controller van ons.
  • Niets te vinden in Event Viewer.
  • Meteen melding dat er geen connectie gemaakt kon worden.
  • Niets vreemds te zien bij de Terminal Server Manager
  • RDP connectie opnieuw aangemaakt op de server
  • Alle services waren gestart.
Uiteindelijk 's avonds herstart en probleem was opgelost. Voor sommige dingen zijn geen verklaring. :X

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 12:42

William/Ax3

We are Starstuff

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
TheZoo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:30:
[...]

Wat is de exacte 'standaard' foutmelding.
Staat er iets in de eventlog van de server?
Wat zie je met de Terminal Services Manager?
Wat heb je nog meer geprobeerd?
De exacte foutmelding is.. "this computer can't connect to the remote computer. Try connect again.. if the problem continues..."

Er staat een foutmelding in de event vieuwer.. maar die staat er al een paar maanden: "Event Type: Warning
Event Source: DnsApi
Event Category: None
Event ID: 11166
Date: 22-5-2007
Time: 11:29:46
User: N/A
Computer: SRV01-TSIRS
Description:
The system failed to register host (A) resource records (RRs) for network adapter
with settings:

The reason the system could not register these RRs was because of a security related problem. The cause of this could be (a) your computer does not have permissions to register and update the specific DNS domain name set for this adapter, or (b) there might have been a problem negotiating valid credentials with the DNS server during the processing of the update request.

You can manually retry DNS registration of the network adapter and its settings by typing "ipconfig /registerdns" at the command prompt. If problems still persist, contact your DNS server or network systems administrator. For specific error code, see the record data displayed below.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 38 23 00 00 8#..

In de terminal service manager is niets bijzonders te zien, er is niemand via RDP ingelogd. (server was al herstart)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die melding zou mogelijk het registreren bij de licenseserver kunnen bemoeilijken? Of is het geen Terminal Server?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

in tegenstelling tot wat op petri zijn site staat hoef je na veranderen van de regkey het systeem niet te rebooten maar hoort RDP hierna direkt weer ter werken. (been there done it..)

Verwijderd

Ik zit met exact het zelfde probleem, heb ook de tip van William/Ax3 geprobeerd, nog steeds zonder succes, iemand nog andere tips or tricks
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:49:

Verwijderd

telnet naar port 3389 geeft wel een response? het lijkt namelijk me sterk dat rdp ineens uitstaat...

als die port wel een response geeft, heb ik maar 1 oplossing voor je, een reboot van de server... (shutdown.exe als netbios toegang hebt).

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mij geeft telnet op 3389 op een server met RDP iig geen response :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:45:
Bij mij geeft telnet op 3389 op een server met RDP iig geen response :?
Dan draai je op een niet standaard port :)
Pagina: 1