Toon posts:

High End Gaming PC 1750,-

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik hier op tweakers al vaak de best buy guides heb gelezen ben ik op de volgende dingen uitgekomen

CPU: E6600 BOXED
MOBO: asusP5B Deluxe <-- als ik het goed heb gelezen een gamer mobo? ook goed om te overclocken ( richting 3 ghz )
GPU: Zit te twijfellen tussen een 8800 gtx of 2 x 2900XT OF XFX 8800 650 ULTRA... wat raden jullie aan.
RAM: G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit Retail
HD: 2 x 320GB 16mb cache 7200RPM ... Merk haald mij niks uit
Voeding: 500W merk maakt mij niet uit ( 500W is wel genoeg tog )
Kast : Antec Performance One P182, vind ik zelf een mooie kast en volgensmij ook een goede airflow
Koeler cpu : infinity of ninya

bronnen : alternate.nl, tweakers best buy guides

Is het tevens verstanding om nog een kleine HD erin te plaatsen voor het besturings systeem.. of aangezien ik dan tog 2 x 7200rpm raid 0 draai hem lekker daar op laten ivm snelheid.
Zou het veel verschil maken als ik er 4gig ram inzet.. of is dat nu nog lang niet nodig.
Verder nog tips? Altijd welkom. Het systeem word grotendeels gebruikt voor gamen gamen en nog is gamen.
Graag ook rekening houdend met dat ik deze cpu een stuk wil overclocken.

En als laatst, ik las op tweakers dat intel van plan is om 22 juli weer een grote prijsverlaging door te voeren. Is dat hier dan ook al eind juli te merken zijn of laat dat meestal een stuk langer op zich wachten. Als dat zo is ga ik er namelijk niet op wachten.

ps. ik wil de hele pc bestellen en laten monteren bij alternate.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 11:46 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

Als je beetje de serach gebruikt kom je heel wat antwoorden op de vragen die je steld tegen. Je onderbouwingen waarom je iets neemt zijn nou niet echt goed onderbouwd.

Even alvast korte samenvatting:
8800gtx is gewoon sneller dan de 2900xt echter als je niet zoveel geld er voor neer wilt leggen en dus zit te twijfelen tussen een 8800gts en de 2900xt dan is de ati eigenlijk de betere keuze. Echter speel je in lage resoluties dan kan je net zo goed de gts320 nemen omdat je dan toch niet gebruik maak van meer geheugen en deze is cheap.

Waarom die 2x10000 toeren hd's? Wat ga je doen met het systeem? heb je deze keuze alleen gemaakt voor games? Dan kan je net zo goed 2x7200 toeren in raid zetten. Dit omdat 10000 toeren alleen sneller is bij op het laden van kleine bestanden. Aangezien games veelal grote betanden raadplegen is het verschil nihiel.

Of te wel maak eerst even het volgende helder:

Wat wil je ermee gaan doen (dus wat wil je naast het gamen ermee doen)?
Op wat voor resolutie wil je gaan gamen?
Waarom heb je de betreffende componenten gekozen (lees waarom vind jij dat de beste keuze)?
Welk os wil je gaan draaien?

[ Voor 24% gewijzigd door William/Ax3 op 22-05-2007 09:50 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 09:19
Ziet er netjes uit :9~

Maar je zegt 2 x WD Raptors, maar welke (36, 72 of 150 GB??)?

Voor prijs/prestatie is de 2900xt het best. In de benchmarks zie je wel dat de 8800GTX beter is, maar ook veel duurder, en meestal scheeld het alleen maar een paar frames. Als voeding kan ik je de Hiper Type R Modular van 580 Watt aanraden. Ziet er goed uit, is modulair, evert genoeg stroom voor je systeem en is niet al te duur.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dan voor de 74GB versies gaan. ik gebruik toch niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je ermee gaan doen? Gamen, voor mij erg belangrijk dat alles super soepel draait, en op de mooiste instellingen kan draaien, resolutie.. in eerste instantie 1356? x 786 op mn lcd breedbeeld schermpje, MAAR moet ook kunnen draaien op een 40" SAMGSUNG Full HD TV 1080P
Waarom heb je de betreffende componenten gekozen(lees waarom vind jij dat de beste keuze)?
de E6600 vanwege prijs/snelheid / overclock mogelijkheden. Ook al ben ik niet bekent met overclocken hoop ik dat t me toch gaat lukken. 2 gig ram... volgensmij genoeg. weet niet of het slim is om voor 4 te gaan. geluidskaart neem ik mee uit me huidige pc. Teven heb ik voor de 2 x 10.000 RPM schijven gekozen met raid 0 omdat ik dacht dat dat toch behoorlijk verschil uitmaakt met 7200 schijven. Ben er alleen nog niet uit of het slim is om nog een kleine HD erin te stoppen voor het besturingssysteem. Aangezien het super snel zou opstarten op die raid 0 10.000 schijven.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:34:
Aangezien ik hier op tweakers al vaak de best buy guides heb gelezen ben ik op de volgende dingen uitgekomen

CPU: E6600
Logisch
MOBO: asusP5K <-- als ik het goed heb gelezen een gamer mobo? ook goed om te overclocken ( richting 3 ghz )
Niet doen. Zie het artikel op de Frontpage over deze chipset.
GPU: Zit te twijfellen tussen een 8800 gtx of HD2900XT... wat raden jullie aan. wat is slimmer prijs/prestatie. mn hersens zeggen 2900xt, me gevoel zegt 8800 gtx
Laat je hersens het werk doen.
RAM: G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit Retail
Staat dit op de QVL lijst van ASUS?
HD: Western Digital Raptor 10.000 RPM <- 2 x ( RAID 0 ) ( is die 10.000 rpm wel zn geld waard? maakt het veel verschil uit met 7200 schijven ? )
Reviews zat. zie ook de database met benchmarks op de Frontpage.
Voeding: 500W merk maakt mij niet uit ( 500W is wel genoeg tog )
Topic, welke voeding heb ik nodig deel zoveel in OH
Kast : Antec Performance One P180B, vind ik zelf een mooie kast en volgensmij ook een goede airflow
Kwestie van smaak
Koeler cpu : infinity of ninya
Boxed versies hebben langer garantie
bronnen : alternate.nl, tweakers best buy guides

Is het tevens verstanding om nog een kleine HD erin te plaatsen voor het besturings systeem.. of aangezien ik dan tog 2 x 10.000 rpm raid 0 draai hem lekker daar op laten ivm snelheid.
Zie benchmarks
Zou het veel verschil maken als ik er 4gig ram inzet.. of is dat nu nog lang niet nodig.
Meestal niet nodig, maar geheugen is momenteel goedkoop. Kijk ook naar de problemen met 4 GB.
Verder nog tips? Altijd welkom. Het systeem word grotendeels gebruikt voor gamen gamen en nog is gamen.
Graag ook rekening houdend met dat ik deze cpu een stuk wil overclocken.

En als laatst, ik las op tweakers dat intel van plan is om 22 juli weer een grote prijsverlaging door te voeren. Is dat hier dan ook al eind juli te merken zijn of laat dat meestal een stuk langer op zich wachten. Als dat zo is ga ik er namelijk niet op wachten.
Wachten is straks genieten, kopen is nu genieten.
Wanneer de shops de verlaging doorvoeren wisselt.
ps. ik wil de hele pc bestellen en laten monteren bij alternate.nl
Niet een van de goedkoopste. Zie ook de shopsurvey voor ervaringen met Alternate.

Verder, zie het slotje op je vorige topic.

ARME AOW’er

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Dan zou ik als ik jou was voor de gtx gaan. Die is gewoon sneller dan de ati.

Oc'en zou ik als ik jou was is volgende topic doornemen staat genoeg info in over mobo/mem keuzes:
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 8]

4gb ram? Das alleen een optie als je vista wilt gaan draaien met alle poespas aan. Zo niet dan is 2Gb nog steeds meer dan genoeg. Let op 4gb werkt alleen volledig op 64bits windows versies.

Kleine schijf erbij om je win op te starten? Het enige voordeel van die 10000 toeren tegen over de 7200 zou juist zijn dat hij windows sneller zou starten aangezien win nogal vaak kleine bestanden opvraagt. Voor games is het imho niet nodig. Hou er wel rekening mee dat de games nogal aan het groeien zijn qua omvang. 7-10gb is tegenwoordig al normaal per spel. Ik zou in ieder geval hier geld op besparen door een 2x500gb set te nemen. Zoek maar is wat benchmarks op om de verschillen te bekijken het zal je nog tegenvallen. Mede ook omdat de raptors nog steeds op sata 1 lopen en de 7200 schijven op sata2.

Verwijderd

Topicstarter
boxed versie qua koeling... is dat wel gunstig als ik hem een stuk wil overclocken, is een betere cpu koeler dan niet slimmer? Jij neigt als ik het goed begrijp dus meer naar de 2900XT, Waarom? Ik kies voor alternate omdat ik ook een bezoek adres wil, en die van alternate zit niet al te ver weg.

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Hij bedoeld:
Met een boxed versie van de cpu heb je langere garantie op de cpu zelf in vergelijking met de Tray (naakte) versie. Bekijk de garantie voorwaardes eens.

[ Voor 6% gewijzigd door William/Ax3 op 22-05-2007 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu zelfs te twijfellen om mss voor een 8800 ultra te gaan voor 700 euro, ik denk dat ik dat wel red met me budget als ik ipv 10.000 rpm schijven voor 2 x 250gb 7200 rpm schijven ga. Een ultra blaast een 2900XT er volgensmij wel superdik uit en de normale GTX ook wel

• Fly-guy
  • Niet online
Als ej de p180 overweegt, kijk dan eens of je de p182 kunt krijgen. Vrijwel hetzelfde als de 180, maar met wat verbeteringen, zoals gaten om je kabels doorheen te doen.

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:19:
2 x 250gb 7200 rpm schijven ga.
Niet doen dan zit je weer met 8mb cache schijven. Ga dan voor 320gb die zijn niet veel duurder en hebben 16mb cache en draaien op sata2.

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:19:
Ik zit nu zelfs te twijfellen om mss voor een 8800 ultra te gaan voor 700 euro, ik denk dat ik dat wel red met me budget als ik ipv 10.000 rpm schijven voor 2 x 250gb 7200 rpm schijven ga. Een ultra blaast een 2900XT er volgensmij wel superdik uit en de normale GTX ook wel
De 8800Ultra is gewoon een overgeclockte GTX. Daarvoor ga je toch niet zo'n hoog bedrag neerleggen?. Zwaar overpriced is dat ding atm.

Koop dan gewoon 2x2900XT of 2x8800GTS.

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Verwijderd

Topicstarter
achja kijk zolang het in me budget zit maakt het me niks uit, als je advies heb over hoe jij denkt dat het Sneller kan binnen mijn budget hoor ik dat graag. Ik weer alleen niet of ik voorstander ben van 2 GPU`s... zouden 2 x 2900XT veel sneller draaien als een 8800 ULTRA

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
William/Ax3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:24:
[...]

Niet doen dan zit je weer met 8mb cache schijven. Ga dan voor 320gb die zijn niet veel duurder en hebben 16mb cache en draaien op sata2.
http://www.azerty.nl/prod...16/barracuda-7200-10.html

'nuff said :+

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
MOBO: asusP5K <-- als ik het goed heb gelezen een gamer mobo? ook goed om te overclocken ( richting 3 ghz )
Niet doen. Zie het artikel op de Frontpage over deze chipset.

Een zegt dat je wel P35 bord moet pakken en ander weer niet. Sommige zijn zelf goedkoper dan de P965. P35 is al het goed is ook een stuk koeler dus kun je weer verder OC'en. Waarom zouden we dan nogsteeds niet voor de P35 kiezen? P5B Deluxe is ook nogsteeds rond de 150.

Verwijderd

Topicstarter
dus je raad als het budget het toelaat de p5b deluxe aan ? :), en ik vraag het me toch af met die videokaarten... 2 x 2900XT of 8800 ULTRA.. erg moeilijke keuze. en haald dat veel uit in prestatie... kan Dat nog niet in een benchmark vinden

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Ok wist ik niet dat die er ook waren ;). Maar zou persoonlijk liever paar euro meer betalen voor de 320.

[ Voor 5% gewijzigd door William/Ax3 op 22-05-2007 10:54 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk ook eens naar de nieuwe HD's van WD. Erg snel.

ARME AOW’er

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
http://www.guru3d.com/article/Videocards/431/

In deze review zie je dat 2x2900XT sneller zijn dan 1 8800U en ook goedkoper(Weet niet of dat nog steeds zo is) Hier komt nog bij dat de 2900XT tegengehouden word door zijn drivers maar dit valt nog te bezien. Ik zou een paar weken wachten op de nieuwe ati drivers en dan pas je keuze maken.

Specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 17:06

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.