Zal dit een goede aankoop zijn? Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• coolpierre
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-06-2021
Help!

Ik ben van plan een gloed nieuwe pc samen te laten stellen.
Ik heb er niet heel veel van, dus daarom roep ik de hulp in van een paar experts; jullie;)

Dit leek mij wel wat:

Systeemassemblage
Behuizing NoRRoD Midi ATX zwart
Antec TruePower Trio 650
Asus P5WDG2 WS Pro S775
Intel Core 2 Duo E6700 2.67Ghz
Spire DiamondCool S775
Crucial BX 2GB Kit DDR2 800Mhz
Crucial BX 2GB Kit DDR2 800Mhz
Samsung 500Gb 7200rpm SATA II 16Mb
Spire harde schijf HDD cooler € 15,00
Point VGA 8800GTS 640Mb PCI-E
Creative SB Audigy SE (oem)
Samsung DVD rew 18x SATA ZWART
Samsung DVD rewriter 18x ZWART
Sweex Multipanel
! MS Windows XP PRO NL (NoRRoD)
Installatie van OS software
Acer AL2216Wsd
Logitech Cordless DT MX5000

Alleen zijn er denk ik een paar probleempjes:

Ik heb net in een forum, gelezen over dat gedoe met die 4 gb werk geheuren...
Is dit wel mogelijk met dit systeem>?
Als ik vista neem, is dit dan opgelost>?
Is deze processor wel geschikt om te gamen?
is het moederbord wel ok?

Plz, geef jullie mening.
Alle kritiek is welkom! _/-\o_

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:16
Kijk, eigenlijk zou je eerst eens uitgebreid de FAQ door moeten lezen, maargoed. Ik zal een paar kleine puntjes van kritiek geven op het systeem:

- neem niet zo'n gekke norrod-kast, tenzij je echt overtuigd bent van de stevigheid, stilte, en uiterlijk ervan.
- waarom 4gb intern geheugen? Dat is echt nog nergens voor nodig, ook niet voor Vista met veel programma's. Waarom ook PC6400 ipv PC5300? Wil je gaan overclocken, ofzo?
- waarom een E6700 processor? Lijkt me niet zo slim ivm de komende prijsdalingen. Ik zou eerder voor de E6600 gaan, iig
- neem een andere geluidskaart, of gebruik de onboard-chip van het moederbord. Want nu betaal je wel extra voor een aparte kaart, maar deze zal niet (veel) beter zijn dan de onboard-geluidskaart
- waarom ga je nu nog voor windows xp? Als je toch nog geld gaat uitgeven aan een OS, neem dan iig Windows Vista, al je componenten kunnen er prima mee overweg.
- die voeding is 650w? Dat is echt veel te veel. Een goede voeding van 500w is meer dan genoeg.
- dat moederbord lijkt me erg duur. Kun je niet voor de Gigabyte P965-DS3 gaan oid?
- en ten slotte: heb je echt 2 dvd branders nodig?

Volgens mij heb jij gewoon veel dure spullen bij elkaar gegooid en gedacht dat het wel lekker zou werken. Het is allemaal weggegooid geld. Zoek een systeem dat bij je eisen past, en belangrijker, maak het niet duurder dan noodzakelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door FreddyFish op 22-05-2007 09:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

1) vragen over Complete Systemen & Laptops horen in dat subforum thuis
2) waar dan ook op GoT zijn "Hoe is dit systeem?" of "Wat moet ik kopen?"-topics ongewenst. GoT is er voor de vragen waar je met redelijke eigen inzet niet uit kunt komen. Dat zijn deze vragen nadrukkelijk niet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.