Restore van tape naar .BKF file

Pagina: 1
Acties:

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Ik heb een aantal tapes liggen die uit historisch oogpunt bewaard moeten blijven. Aangezien deze media niet het eeuwige leven heeft, wil ik de backup's die op deze tapes staan terug zetten en op bijv. DVD branden. Weet iemand of het mogelijk is om een backup van tape terug te zetten naar een .BKF bestand (dus in feite een gewone filecopy)?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Meestal wel, maar vermeld eens welk OS, welk soort tapes, met welk programma is de backup gemaakt......

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

.bkf lijkt me ntbackup?

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 08:39

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Restoren naar file en vervolgens backuppen naar .bkf

Of zit je ook met exchange en systemrestore troep?? :X

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Oke, ik zal ff wat meer info geven. De tapes zijn gemaakt met Veritas BackupExec onder NT4 en ntbackup onder 2000 Server. De restore server draait 2003. De BackupExec tapes lijken vooralsnog gewoon leesbaar met ntbackup 2003.

Windows ntbackup kan backup's maken naar een tape drive, maar ook naar een bestand. Deze bestanden hebben de extentie .BKF.

Door eerst een restore te maken en vervolgens daarvan weer een backup naar een bestand te maken krijg je wel de bestanden terug, maar niet de security descriptors etc., vandaar dat ik me afvroeg of het mogelijk is om een rechtstreekse restore van tape naar een bestand te maken :)

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EelCapone schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:54:
Door eerst een restore te maken en vervolgens daarvan weer een backup naar een bestand te maken krijg je wel de bestanden terug, maar niet de security descriptors etc., vandaar dat ik me afvroeg of het mogelijk is om een rechtstreekse restore van tape naar een bestand te maken :)
Ehm.. Als je binnen hetzelfde domain zit kun je bij het restoren via NTbackup prima aangeven dat dat met behoud van security descriptors moet gebeuren? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
Ik heb een aantal tapes liggen die uit historisch oogpunt bewaard moeten blijven. Aangezien deze media niet het eeuwige leven heeft, wil ik de backup's die op deze tapes staan terug zetten en op bijv. DVD branden.
Hmm Tapes gaan langer mee dan DVD's. DVD's gaan meestal minder lang mee mee en beschadigen sneller.
Dus waarom zou je de backups van tape over willen zetten naar DVD?

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 14:05

S1W

EelCapone schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:54:

Verhaal...

Ja hoor dat kan, even MT voor windows downloaden, en dan de tape laten wegschrijven naar een binary bestand. MT doet dit wel per sessie dus je moet elke sessie dan naar een los bestand schrijven met het commando MT read. Dit kan trouwens ook met DD voor windows als je dat leuker vindt :P

Mocht je dan ooit losse bestanden weer uit deze dumps willen sleutelen dan kan dat met een goede filecarver :)

Ok, ik geef toe het is erg lowlevel (S1W doet veel met wazige tape formats), je kan eventueel ook software aanschaffen die tapes kan dumpen naar binary bestanden zoals MMPC.

[ Voor 14% gewijzigd door S1W op 23-05-2007 11:54 ]

Pagina: 1