Ik probeer in mijn project het type van een drive op te vragen, en dat kan prima met DriveInfo, maar de DriveType property vind ik nogal, uhm. Mja, mager eigenlijk.
Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen een RAM-drive (wie gebruikt dat eigenlijk
) en een removable drive, maar weer niet tussen een diskdrive en een memorystick. Laatste twee zijn toch wezenlijk verschillend; zelfs het FS is anders. Maar ook een CD-drive wordt helemaal niet uitgesplitst.
Anyway, is er een manier (kan me vrij weinig schelen hoe
) om wel een goed idee van het type drive te krijgen, zoals de windows explorer dat ook (redelijk) kan?
Dus dit soort types wil ik kunnen onderscheiden:
- Local disk (is er al)
- USB harddisk (wordt als local disk gerapporteerd)
- Network drive (is er al)
- CD-ROM drive/brander
- DVD-ROM drive/brander
- CD-DVD-combo drive
- HD-DVD drive/brander
- Bluray drive/brander
- Diskdrive
- USB memory stick
- Ander soort removable disk (bijv ZIP)
Dus als er zoiets bestaat, graag. Via Google heb ik kunnen vinden dat je iets met DeviceIoControl() kan doen, maar die functie is zó generiek dat ik gelijk door de bomen het bos niet meer zie. Het kan er vast wel mee, maar ik wil weleens weten wat je dan eigenlijk moet aanroepen. Het type optische drive schijn je via IMAPI te kunnen opvragen. Nooit van gehoord. Enige dat Google erover weet ik problemen met brandprogramma's, dus niet bepaald wat ik zoek, denk ik.
Iemand die me een schop in de juiste richting kan geven?
Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen een RAM-drive (wie gebruikt dat eigenlijk
Anyway, is er een manier (kan me vrij weinig schelen hoe
Dus dit soort types wil ik kunnen onderscheiden:
- Local disk (is er al)
- USB harddisk (wordt als local disk gerapporteerd)
- Network drive (is er al)
- CD-ROM drive/brander
- DVD-ROM drive/brander
- CD-DVD-combo drive
- HD-DVD drive/brander
- Bluray drive/brander
- Diskdrive
- USB memory stick
- Ander soort removable disk (bijv ZIP)
Dus als er zoiets bestaat, graag. Via Google heb ik kunnen vinden dat je iets met DeviceIoControl() kan doen, maar die functie is zó generiek dat ik gelijk door de bomen het bos niet meer zie. Het kan er vast wel mee, maar ik wil weleens weten wat je dan eigenlijk moet aanroepen. Het type optische drive schijn je via IMAPI te kunnen opvragen. Nooit van gehoord. Enige dat Google erover weet ik problemen met brandprogramma's, dus niet bepaald wat ik zoek, denk ik.
Iemand die me een schop in de juiste richting kan geven?
日本!🎌