Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Laatste tijd zie je veel "Portable Mediaplayers".
En met m'n flinke collectie films en series op m'n harde schijf lijkt me dit echt een super gadget!
Maar er zijn er alleen zoooo veel.

Ipod, creative, cowon, archos, iriver en dan heb je er nog veel meer...

Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen; wat vinden jullie nou echt een goeie?

Ik ben zelf op zoek naar eentje die zonder problemen al mijn video bestanden afspeelt.
Het merk maakt me echt niets uit, liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.
Hoe groot de harde schijf is dan een tweede, dat zie ik wel.

Misschien dat er iemand die dit leuk vind hier een topic over kan maken, met een vergelijking van de bekendere mediaplayers in de startpost of iets dergelijks!!

Mvg,

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je zal je films toch opnieuw moeten encoderen, anders neem je veel teveel data mee die toch niet weergegeven kan worden.

Mijn portable mediaplayer:
HP iPaq 6430. Een pda dus, maar wel eentje met een enorm scherm (voor een pda)

software:
http://www.pocketdivxencoder.net/
http://tcpmp.corecodec.org/download

Deze media player is een stuk beter dan de divx player for ppc die veel vastlopers kent. De films die ik dan overhoud zijn ongeveer 100 mb / uur.

You don't need eyes to see, you need vision

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55
Je kan ook een PSP overwegen, is wel met geheugenkaartjes maar je kan een film comprimeren tot 250mb ofzo en nog steeds hele goede kwaliteit hebben op het scherm. En als je homebrew erop gebruikt, kan je een videoprogramma gebruiken die op 50% CPU draait waardoor de PSP minder batterij verbruikt.

En je kan er ook op gamen dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 22-05-2007 07:30 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Move naar Portable Media Devices :)

[ Voor 67% gewijzigd door voodooless op 22-05-2007 09:22 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als het je er voornamelijk omgaat om films te kijken, en alle videoformaten wilt kunnen afspelen kun je (naar mijn mening) het best een Archos(+plugins) kopen, op die manier is echt alles af te spelen. Je kan het best de films er opzetten in mp4 (divx/xvid/whatever) van 700MB ofzo, zo kan je je films ook nog op je tv kijken in mooie kwaliteit.

En welke archos dan het best voor jou is, mja kiezen maar:
  • Archos 404 3.5inch/4:3/30GB deze is het kleinst en handigst mee te nemen
  • Archos 604 4.3inch/16:9/30GB deze is groter en heeft widescreen
  • Archos 504 4.3inch/16:9/160GB deze is even groot als de 604 maar is dikker en heeft 80GB of zelfs 160GB

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk eens rond hier in PMD zou ik zeggen. Er zijn erg veel topics hier te vinden, en geef je ook een beetje de indruk van wat wel en niet goed is.

Zonder problemen video afspelen... tsja, waar heb jij al je bestanden in gecodeerd? Enkele spelers met degelijke codecsupport zijn:
De Creative Zen Vision:M
De Cowon iAudio D2
De Archos gen. 4 reeks
Verder komt Cowon binnenkort nog met een aantal hdd-spelers welke ook een goede codecsupport zullen hebben.
Er zijn verder nog wel een aantal leuke spelers met goede codecsupport, maar velen zijn niet te krijgen in Nederland. Voorbeelden van merken zijn Teclast en Insignia.

Maargoed, je kunt zelf het beste even gaan oriënteren op de PMD-markt. Kijk bijvoorbeeld eens naar de DAP.db voor wat gericht zoekwerk, of in de FAQ voor een lijst met discussietopics binnen dit forum.

Edit:
Misschien dat er iemand die dit leuk vind hier een topic over kan maken, met een vergelijking van de bekendere mediaplayers in de startpost of iets dergelijks!!
Niet nodig. De DAP.db vergelijkt zo'n beetje alle spelers die er te krijgen zijn, zelfs van de obscuurste merken.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 22-05-2007 11:36 ]

Pagina: 1