Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Piezo Transducer

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

De topictitel zegt t al, ik zit me helemaal 't rambam te zoeken naar die dingen.
En ik heb eigenlijk tot nu toe alleen maar amerikaanse webshops kunnen vinden....

Heeft iemand misschien enig idee wat de nederlandse benaming is van die dingen, ook daar zit ik naar te zoeken, maar als ik t op google intik, kom ik weer bij die webshops uit....

Het punt is dat ik ze wil gaan gebruiken om oefenpads voor het drummen te gaan triggeren, k heb een howto gevonden om dat te doen en daar verwijzen ze naar:

Radio Shack Piezo Transducer (273-073A)

http://members.cox.net/ampage/triggers.htm <- de howto waar ik het over heb...

Ze zijn in die amerikaanse shops slecht een paar dollar/st, maar ik neem aan dat die dingen ook dichterbij te krijgen moeten zijn...

Dus als iemand weet hoe je die dingen in het nederlands noemt, dan vind ik ze verder wel :)

Thx alvast

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Let je op de resonantie frequentie die je wil hebben?

Denk dat de correcte benaming is piezo-elektrisch element ofzo. Maar zo vind je ze niet omdat winkels ze altijd weer anders noemt. Bij conrad zoeken op piezo en ze komen meteen boven.

EDIT: lijkt erook op dat het type dat in de handleiding gebruikt wordt, niet verkocht wordt in nederland

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 22-05-2007 07:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb dit type in elk geval nog niet kunnen vinden, zijn deze dingen soms ook bruikbaar als zoemer ofzo? want als ik op nederlandse electronica sites de search gebruik, kom ik vrijwel in alle gevallen bij piezo zoemers uit....

En die resonantie frequentie?

Ik ben op dit gebied een redelijk noob, het enige wat ik ooit gesoldeerd heb was een voltmod op een oud moederbord en dingen zoals led display's, dit is de 1e keer dat ik zoiets ga doen.

Ik ben op zoek naar nog meer van dit soort howto's gewoon om meer informatie te krijgen.

Het punt is dat deze wel heel veel overeenkomsten vertoont met wat ik al van plan was, mijn eigenlijke plan was om oefenpads te zoeken/fabriceren die kwa speelgevoel het dichtst bij een akoustisch drumstel komen, oftewel met vellen ipv kunststof slagpads.

Ik had er eigenlijk een goedkoop setje triggers van ddrum voor willen gebruiken als onderdelen donoren, maar dit lijkt me een toch wel iets goedkopere oplossing om eens mee te experimenteren.

De bedoeling is dat ik het hele zaakje gewoon direct in mijn drummodule kan prikken en spelen maar :-)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat moeten die transducers precies doen? Registreren als jij erop slaat, of nog meer?

Als ze alleen hoeven te kijken of jij erop slaat, zal de resonantie frequentie niet heel belangrijk zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:01:
Wat moeten die transducers precies doen? Registreren als jij erop slaat, of nog meer?

Als ze alleen hoeven te kijken of jij erop slaat, zal de resonantie frequentie niet heel belangrijk zijn denk ik.
Ze hoeven inderdaad alleen mijn slag maar te registreren, mijn drummodule doet de rest.

Ik heb ze trouwens inmiddels gevonden bij Dil electronic!

Van de week eens langs gaan :-)

En ik ga ze net als in deze howto eerst op een metalen plaat onder het drumvel plaatsen, niet zoals een conventionele trigger langs de rand op het vel zelf, daar worden vellen op oefenpads teveel voor afgedempt.

Ik laat in elk geval zeker nog ff weten of t gelukt is :-)

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-11 10:00
ik zou QT sensor gebruik(=aanraaksensors) werkt net zo makkelijk lijkt mij:D naja gevoeligheid bij houten stokjes vraag ik mij wel of............

Verwijderd

Topicstarter
bazzzzzz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:50:
ik zou QT sensor gebruik(=aanraaksensors) werkt net zo makkelijk lijkt mij:D naja gevoeligheid bij houten stokjes vraag ik mij wel of............
Nah k sla hard genoeg, vertrouw daar maar op ;)
Ik denk dat ze zelf wel tegen een flink stootje moeten kunnen, wil namelijk ook 2 pads maken voor bassdrums.....

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Kan je niet 2 platen metaal met een laagje tape ertussen langs de rand pakken?

Dan heb je zegmaar een drukschakelaar...

Verwijderd

Topicstarter
Nou t punt, die piezo elementen zitten ook in gewone triggers.

En om eventueel gezeur te voorkomen met m'n Alesis dm5 module wil ik het liefste iets wat op hetzelfde neerkomt als de elementen die in triggers zitten.

Kijk de makkelijkste weg zou zijn een akoustische drumkit, met triggers erop, maar daar heb ik geen ruimte voor, een beetje betaalbare versie van een electronische kit bestaat uit rubber pads en dat speelt gewoon bagger..

dus vandaar dat ik eerst overwoog een zooi triggers te mollen en een paar oefenpads met vel te gaan modden, echter kwam ik langs een site met een howto en die wees me op de losse elementen..

Ik ga t gewoon uitproberen en zie wel wat t wordt :P

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
volgens mij bedoel je deze: http://www.conrad.nl/goto/?product=712930

Lekker belangrijk

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 18:29

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:00:
[...]

Nah k sla hard genoeg, vertrouw daar maar op ;)
Ik denk dat ze zelf wel tegen een flink stootje moeten kunnen, wil namelijk ook 2 pads maken voor bassdrums.....
Die Qprox sensoren gaan niet werken, zijn gebaseerd op capacitive touch techniek (lading in je vingers, metalen voorwerpen). Je kunt zo hard slaan als je wilt met stokjes, maar dat zal die sensor niet veel uitmaken.

http://www.basilfx.net

Verwijderd

Topicstarter
spotnie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:27:
[...]

Die Qprox sensoren gaan niet werken, zijn gebaseerd op capacitive touch techniek (lading in je vingers, metalen voorwerpen). Je kunt zo hard slaan als je wilt met stokjes, maar dat zal die sensor niet veel uitmaken.
Die ga ik ook niet gebruiken, ik ga dinsdag even bij de electronicaboer langs, die schijnt praktisch dezelfde te hebben als die van radioshack die in de howto gebruikt werden.
En ik koop er gewoon een stuk of 6, ze kosten geen fluit en verschaft mij weer een paar uur knutselplezier :Y)

Werkt t? dan ben ik blij, werkt t niet dan ga ik een zooi 2e hands triggers zoeken en die mollen.
Ik probeer het eerst met die piezo dingen, triggers zijn zelfs 2e hands nog best prijzig door alle meuk die er omheen zit...

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
*speechless...*

dat is PRECIES wat ik in mn vrije tijd in mn vakantie wou gaan proberen... nou weet ik tenminste zeker dat het werkt :+ duizendeneen maal dank voor de link :D

(enige verschil is dat ik *alle* electronica zelf ga doen, maar daar komen we wel overheen. het mechanische was voor mij juist het lastige :+ )

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 15:25
kijk hier anders is
en kijk daar ook is naar V/A daar komen vaak genoeg elektrische drumstellen langs

ik ben de trotse eigenaar van de roland TD-6K 8)

Verwijderd

Topicstarter
wouter.oet schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:49:
kijk hier anders is
en kijk daar ook is naar V/A daar komen vaak genoeg elektrische drumstellen langs

ik ben de trotse eigenaar van de roland TD-6K 8)
:9~ Hehehe

Nah een electronisch drumstel wil ik niet, dit is eigenlijk meer om aan de pc te hangen en middels Nuendo en DFH wat dingen uit te werken, de rest doe ik lekker in de oefenruimte.

Na de zomer heb ik een nieuwe kit :-)

Maar thx voor die link in elk geval!
Pagina: 1