Toon posts:

Hiper hpu-4k580 ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, na lang zoeken en reviews lezen, heb ik besloten om de Hiper 580Watt voeding te kopen, waarom?

Hier wat meer over te lezen.
http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html

- Omdat ie van goede kwaliteit is.
- En met name omdat ie erg stil zou zijn! Dit is omdat ik waterkoeling heb van Zalman (Reserator 2).
- Andere reden, omdat mijn huidige 700Watt te veel herrie maakt ( dus eigenlijk ook omdat de Hiper erg stil zou zijn).

Wat valt me op?
1. De voeding ziet echt netjes eruit en goed afgewerkt.
2. Kabel aansluitingen zien mooi eruit.
3. 3 Jaar garantie.
en nog meer...

Er is wel één ding wat ik me zorgen overmaak:

De waarmte van de voeding, hij wordt erg heet! Niet normaal, aangezien ik waterkoeling gebruik, ben ik niet van plan om extra fans te bouwen in me kast.

Zijn er andere tweakers die de Hiper hebben? Ik maak me wel zorgen over de warmte van de voeding binnen me kast! Ik kan altijd de voeding terug sturen als ie me niet bevalt, en dan ga ik voor de Zalman Zalman ZM600-HP.

Mijn systeem is:

Asus P5B/Del
Intel E6700
2GB PC6400
nVidia 8800GTX
Raptor 150GB
Hitachi 400GB
Sony DVD-RW
SB-Live!
Zalman Reserator 2 waterkoeling.

En natuurlijk die Hiper 580Watt

De vraag is, is dat wermte normaal? omdat de fans erg still zijn?
Moet ik me zorgen maken over de warmte?
Zal ik de voeding terugsturen? en voor de Zalman gaan?
Of toch maar een extra fan inbouwen aan de achterkant van de kast?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:16
Die voeding staat bekend dat het rendement niet niet geweldig is. Zie ook:
http://www.matbe.com/arti...-alimentations/page53.php

De zalman is ook niet de allerstilse. Als ik jouw was zou ik gaan voor Corsair voeding. Gebasseerd op de al stille Seasonic voeding, maar dan nog net wat stiller.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link, mijn Frans is net niet goed genoeg omdat allemaal te begrijpen.

Ik twijfel echter of ik deze voeding dan toch maar terug te sturen. of te houden. Hij is erg stil, maar de wamte dat er van de voeding komt is wel heel erg.

• Smootrok
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01-2019
Babelfish :D

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

Mijn Hiper gaat terug, omdat mijn hele systeem vast loopt, en met name spellen zoals Battlefield loopt vast na ongeveer 5minuten.

Wat ook nog erbij komt dat de PSU soms een beepje geeft wanneer ik lange tijd Battlefield 2142 speel, en dan loop BF2142 vast.

Was erg blij dat ie zo still is, maar niet echt stabiel, hij gaat terug.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Een voeding die een beepje geeft?

En die (te?) warme lucht wat afgevoerd wordt, kan komen doordat het in je kast zoiezo warm is. Wellicht slechte airflow.

Wat zijn je voedingwaardes en de temps van je apparatuur vlak na het spelen van een game? Hoe weet je zo zeker dat het vastlopen aan je voeding ligt?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ik heb precies dezelfde voeding gehad (in het blauw) en ben er nooit tevreden over geweest, van voedingen die spontaan kapot gingen tot voedingen waarvan de kabeltjes geen stroom doorgaven (heb de hiper voeding enkele keren omgewisseld).

Ben uiteindelijk overgestapt naar Antec Green dinges. Daar ben ik wel tevreden over.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

de hiper 580 is ook mijn voedingsbron en enige wat ik op de te merken heb is het lage rendement dus veel warmte dus een 120 mm fan die hard zijn best moet doen dus wat meer lawaai maakt. Nog steeds niet storend veel geluid, maar hij zal het meeste herrie maken in een wc systeem.

Ik heb de voeding bovenin mijn pc zitten in een oc systeem die best wel warm word. Ik ga medio augustus een eigen kast maken waarin de voeding onder in mijn pc terecht komt zowel intake als outtake direct contact met buitenlucht ik dat hij dan een stuk rustiger is aangezien ik geen last heb van dat ding als ik me setup op tafel leg.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 16:13

RUFFNECK

Poentje

Ik heb precies dezelfde voeding (zwart), maar ik moet zeggen ik heb niks gemerkt van bovenstaande. Werkt als een tierelier, MAAR hij wordt inderdaad wel warmer dan ik gewend ben. Voor de rest qua voltages en dat soort dingen no problemo.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

RUFFNECK schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:00:
Ik heb precies dezelfde voeding (zwart), maar ik moet zeggen ik heb niks gemerkt van bovenstaande. Werkt als een tierelier, MAAR hij wordt inderdaad wel warmer dan ik gewend ben. Voor de rest qua voltages en dat soort dingen no problemo.
ik ga er vanuit dat de 120 mm intake ook net wat meer lawaai maakt dan in principe nodig is? dat "probleem" heb ik ook

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:41
RUFFNECK schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:00:
Same here. Ik vind het een prima ding, mooie behuizing, niet veel herrie en warmte maak ik me geen zorgen om, is te behelpen.

Voor mij echt een top voeding.. :D

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 16:13

RUFFNECK

Poentje

Zygivt schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:08:
[...]

ik ga er vanuit dat de 120 mm intake ook net wat meer lawaai maakt dan in principe nodig is? dat "probleem" heb ik ook
Op dit moment kan ik dat niet bevestigen, aangezien de fan van mijn videokaart meer herrie maakt dan alles bij elkaar :) Toevallig nieuwe videokaart morgen, dus dan weet ik het wel weer, maar nee, geen idee dus.

Verwijderd

Topicstarter
MelvinB schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:39:
Hoe weet je zo zeker dat het vastlopen aan je voeding ligt?
Doordat ik een 700Watt voeding heb liggen, en die meteen geprobeerd heb.
Pagina: 1