Wireless PCI card onder Vista probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 12:52
hallo allemaal,
Vandaag een Netgear (WG311 v3) pci wireless kaartje gekocht voor mijn desktop met winVista. Het begon al slecht nadat ik de vista-compatible software van de netgear site had geplukt en deze niet eens werkte. Gelukkig kon Vista de kaart zelf detecteren.
Anyway, ik een draadloos netwerk ID aangemaakt onder Vista met de SSID etc (is trouwens een open netwerk, zonder password oid) en hij maakt verbinding. Echter zegt hij "verbonden met beperkte mogelijkheden" en hij disconnect elke 10 a 60 seconden en reconnect hij weer... terwijl de signaalsterkte hier goed tot zeer goed is. Onder het reconnecten zegt hij zoiets van "IP ophalen"... heb al verscheiden keren geprobeerd opnieuw te registreren in mijn router... maar het heeft allemaal geen zin.

Ik heb hier ook een laptop (winXP) met wifi die supergoed werkt. Dus ik ben instelling gaan vergelijken en aanpassen, maar niets helpt. Bij de eigenschappen van de netwerkkaart zelf is op mijn laptop de gegevenscodering (802.11x) uitgeschakeld en bij mijn desktop is dan niet mogelijk... ik moet tussen verschillende b en g opties kiezen.
Daarnaast is er verschil in de "Status van draadloze netwerkverbinding" tussen de laptop en pc":

PC:
IPv4-verbindingsmogelijkheden : Lokaal (wat is dit?)
IPv6-verbindingsmogelijkheden : Beperkt (???)
Status van media: Ingeschakeld (???)

Laptop:
Heeft bovengenoemde dingen niet in de status, staat alleen Status: verbonden , etc.

Wie helpt mij verder?

PS. Wireless router = Alcatel SpeedTouch 570

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-03 13:52
Ik weet niet waar het aan ligt maar
PC:
IPv4-verbindingsmogelijkheden : Lokaal (wat is dit?) > op een andere manier met beperkte mogelijkheden
IPv6-verbindingsmogelijkheden : Beperkt (???) > heb je wss niet eens
Status van media: Ingeschakeld (???) > heeft met wmp te maken

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 12:52
Voor extra info... de geavanceerde eigenschappen voor de wifi pci kaart:

-Ad-Hoc modus (B of G)
-Fragmentatiedrempel (waarde instellen, standaard staat 'ie op 2346)
-Preamble selecteren (auto, kort of lang)
-RTS drempel (waarde instellen, standaard staat ie op 2346)
-Standaard ad-hoc mediamodus (11a, 11b of 11g)

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp