Toon posts:

Tele2 VOOD422 modem met Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heeft iemand dit werkend met Wireless? Wie weet de juiste stappen?
Ik heb een Linksys WRTG54G v7.0. Ik heb de volgende configuratie uitgevoerd:

- Linksys router een 192.168.1.7 IP adres gegeven.
- Vood 422 modem gereset.
- LAN kabel van Vood 422 modem aangesloten naar de LAN port v.d router, vervolgens een kabel van de Linksys LAN port naar een laptop. De laptop krijgt een IP v.d. router maar geen internet verbinding.

Welke stappen ontbreken of zijn niet juist uitgevoerd?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DHCP van de Linksys Router uitzetten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan krijgen de clients toch geen IP adres?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Jawel.
Die krijgen ze van de modem?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij dit toevallig ook werkend? Anti-XP?

Verwijderd

Topicstarter
Moet je btw nog iets aanpassen in het modem van Tele2?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Als het echt niet anders kan kun je het mac adres wat in de tele2 modem staat opgeslagen (van de pc die er toegang op heeft) spoofen op je wrt54g -> http://www.renderlab.net/projects/wrt54g/wrt54g-spoof.html
Daarna kun je gewoon via dhcp op je linksys router pc's aansluiten en ip adressen uitdelen.

hoi dennis;)

[ Voor 8% gewijzigd door IRCfreAk op 22-05-2007 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo IrC Freak bedankt voor de info. Volgens mij is er al een standaard optie om het MAC adres op te slaan op de LinkSys. Of is dit een andere werkwijze?

Verwijderd

Hmmm ik heb dan wel geen linksys, maar welk een losse wireless router erachter hangen. (Sitecom ding).De Sitecom krijgt zelf via DCHP een (LAN) IP van de Tele2 modem, de Sitecom zelf geeft dan (als ik het goed herinner) IP's uit voor de wireless clients.Let ook even op wat je in je Linksys in de LAN of WAN poort stopt.

Jammer genoeg kan ik zelf nu niet even kijken want ik zit niet in de buurt.
Pagina: 1