Ik heb een eigen intranet-paginaatje gemaakt. Nouja, intranet, er staan to-do-lijstjes op, links die ik vaak gebruik, enz. Aangezien ik Google Calendar gebruik, lijkt het me ook wel leuk om de events van de aankomende vijf/zes dagen ook op te nemen in m'n intranetje. Hiervoor hebben ze bij Google een speciale API geschreven.
Hieruit kun je dus opmaken dat het geheel (intranet EN API) in PHP geschreven is. De API gebruikt echter de Zend engine, welke d.m.v. de variabele "include_path" in de php.ini ge-include moet worden. Dit heb ik gedaan, echter het geheel wil niet werken! Zie mijn (deel) van php.ini:
Als ik nu de demonstratie-bestanden, bijgeleverd van de API, probeer te starten, dan verschijnt de volgende foutmelding:
Wat doe ik nu verkeerd? Ik heb even gekeken naar de API, maar "Zend.php" zit er helemaal niet bij! Is dit juist? Zijn er GOT'ters die ook gebruik maken van deze API? Hebben zij "Zend.PHP" wel?
[edit]
- Heb zowel het volledige framework als de speciale API-framework geprobeerd
- Gebruik PHP Version 5.2.2
Hieruit kun je dus opmaken dat het geheel (intranet EN API) in PHP geschreven is. De API gebruikt echter de Zend engine, welke d.m.v. de variabele "include_path" in de php.ini ge-include moet worden. Dit heb ik gedaan, echter het geheel wil niet werken! Zie mijn (deel) van php.ini:
code:
1
2
| ; Windows: "\path1;\path2" include_path = ".;C:\php-5.2.2-Win32\includes;D:\Webserver\projects\gdata\library" |
Als ik nu de demonstratie-bestanden, bijgeleverd van de API, probeer te starten, dan verschijnt de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
| Warning: require_once(Zend.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in D:\Webserver\projects\gdata\demos\Zend\Gdata\Calendar-AuthSub.php on line 31 Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'Zend.php' (include_path='D:\Webserver\projects\gdata\demos\Zend\Gdata\..\..\..\library;.;C:\php-5.2.2-Win32\includes;D:\Webserver\projects\gdata\library') in D:\Webserver\projects\gdata\demos\Zend\Gdata\Calendar-AuthSub.php on line 31 |
Wat doe ik nu verkeerd? Ik heb even gekeken naar de API, maar "Zend.php" zit er helemaal niet bij! Is dit juist? Zijn er GOT'ters die ook gebruik maken van deze API? Hebben zij "Zend.PHP" wel?
[edit]
- Heb zowel het volledige framework als de speciale API-framework geprobeerd
- Gebruik PHP Version 5.2.2
[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 22-05-2007 17:41 ]