[Google API] Fout bij includen Zend Framework

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ik heb een eigen intranet-paginaatje gemaakt. Nouja, intranet, er staan to-do-lijstjes op, links die ik vaak gebruik, enz. Aangezien ik Google Calendar gebruik, lijkt het me ook wel leuk om de events van de aankomende vijf/zes dagen ook op te nemen in m'n intranetje. Hiervoor hebben ze bij Google een speciale API geschreven.

Hieruit kun je dus opmaken dat het geheel (intranet EN API) in PHP geschreven is. De API gebruikt echter de Zend engine, welke d.m.v. de variabele "include_path" in de php.ini ge-include moet worden. Dit heb ik gedaan, echter het geheel wil niet werken! Zie mijn (deel) van php.ini:

code:
1
2
; Windows: "\path1;\path2"
include_path = ".;C:\php-5.2.2-Win32\includes;D:\Webserver\projects\gdata\library"

Als ik nu de demonstratie-bestanden, bijgeleverd van de API, probeer te starten, dan verschijnt de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
Warning: require_once(Zend.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in D:\Webserver\projects\gdata\demos\Zend\Gdata\Calendar-AuthSub.php on line 31

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'Zend.php' (include_path='D:\Webserver\projects\gdata\demos\Zend\Gdata\..\..\..\library;.;C:\php-5.2.2-Win32\includes;D:\Webserver\projects\gdata\library') in D:\Webserver\projects\gdata\demos\Zend\Gdata\Calendar-AuthSub.php on line 31

Wat doe ik nu verkeerd? Ik heb even gekeken naar de API, maar "Zend.php" zit er helemaal niet bij! Is dit juist? Zijn er GOT'ters die ook gebruik maken van deze API? Hebben zij "Zend.PHP" wel?

[edit]
- Heb zowel het volledige framework als de speciale API-framework geprobeerd
- Gebruik PHP Version 5.2.2

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 22-05-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Zend.php is een bestand dat deel uitmaakt van het Zend Framework: http://framework.zend.com/

Je zult dat framework moeten downloaden, uitpakken en includen in je php.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
DPLuS schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:05:
Zend.php is een bestand dat deel uitmaakt van het Zend Framework: http://framework.zend.com/

Je zult dat framework moeten downloaden, uitpakken en includen in je php.ini.
Die heb ik dus OOK gedownload. De GDATA-variant is een uitgeklede versie van het volledige framework. Helaas zit het bestand Zend.php in geen van beide versies. Ik snap het echt niet. Ik include wel vaker een API/framework/whatsoever. M.a.w. ik weet wel wat ik doe. Zie ik iets over het hoofd?

Misschien kan 1 van jullie proberen om de uitgeklede versie te installeren, en dan demos/Zend/Gdata/Base-AuthSub.php proberen te draaien. Dit zou, volgens de documentatie, out-of-the-box moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Overigens, welke versie van PHP gebruik je?
The Zend Google Data Client Library is available as part of the Zend Framework and also as a separate download. The client library is developed and maintained by Zend and is only available for use with PHP 5.1.4 or later.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Creepy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:38:
Overigens, welke versie van PHP gebruik je?

[...]
Ja sorry, had ik moeten vermelden. Stom. Ik gebruik dus PHP Version 5.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

The Zend Google Data Client Library is available as part of the Zend Framework
Misschien is mijn engels niet zo super ofzo, maar volgens mij betekend dat dat je dus ook de Zend Framework nodig hebt om Zend Google Data Client Lib. te kunnen gebruiken...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Via http://framework.zend.com/changelog

ZF-1288 Remove deprecated class Zend.php

Blijkbaar was Zend.php volgens de mensen van het Zend Framework niet meer nodig en zijn ze vergeten om de demobestanden aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
RAJH schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:11:
Via http://framework.zend.com/changelog

ZF-1288 Remove deprecated class Zend.php

Blijkbaar was Zend.php volgens de mensen van het Zend Framework niet meer nodig en zijn ze vergeten om de demobestanden aan te passen?
Yes, dat blijkt het dus te zijn. Dankje, ik had het zelf niet gevonden. Maar ik heb wel een ander probleem. Aangezien ik een 2003 server met Apache 2 gebruik, heb ik problemen met het opzetten van een SSL verbinding d.m.v. openssl. Ik krijg dan ook de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
Fatal error: Uncaught exception 'Zend_Gdata_HttpException' with message 'Unable to
Connect to sslv2://www.google.com:443. Error #0: Unable to find the socket transport "sslv2"
- did you forget to enable it when you configured PHP?' in D:\Webserver\projects\gdata\library\Zend\Gdata\AuthSub.php:106 Stack trace: #0
D:\Webserver\projects\gdata\demos\Zend\Gdata\Base-AuthSub.php(47):
Zend_Gdata_AuthSub::getAuthSubSessionToken('CPn_s_3uFxClvPq...') #1 {main} thrown
in D:\Webserver\projects\gdata\library\Zend\Gdata\AuthSub.php on line 106

Maar als ik deze thread bekijk, dan staat daar dat de problemen vanaf versie 5 van PHP opgelost moeten zijn. Ook heb ik de PHP-directory netjes in het PATH gezet. Toch blijft de foutmelding komen. Ik ben er een beetje huiverig voor om een 'gehackte' libeay32.dll te downloaden; dit heb ik namelijk ergens gelezen.

Hebben jullie ook problemen met SSL onder een Win32 apache/php-server?

EDIT
SORRY voor de snelle reply, maar het probleem bleek te zitten in WindowsUpdate. Tijdens een security-fix is een verkeerde versie van de openssl-dll in de system32-directory gekomen. Aangezien deze directory VOOR de php-directory in het path staat, wordt dan ook de verkeerde DLL aangesproken op het moment van SSL-verbindingen. Stom stom, maar ERG leerzaam voor andere GOT-bezoekers.

[ Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 22-05-2007 22:01 ]

Pagina: 1