Watergekoelde DFI ICFX3200 chipset ?

Pagina: 1
Acties:

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik heb sind een tijdje een nieuwe pc met het DFI lanparty UT ICFX3200 TR2-G moederbord.
Dit moederbord heeft een passief gekoelde ati RD600 chipset deze chipset wordt nogal warm.
Ik wilde de cpu gaan koelen met een leuke waterkoeling's setup en nu leek het mij een goede oplossing om de chipset ook te koelen met deze waterkoelings setup.
Ik zit alleen met enkele vraagjes.

De chipset temperatuur lijkt mij van de northbridge die volgens mij onder het grote koperen koellichaam naast de cpu zit klopt dit ?

Weet iemand eem geschikt blok voor deze chipset want ik heb al via google gezocht en ook al op xtreme systems gekeken maar ik kon nergens duidelijke informatie vinden.

Is het nodig om ook de southbridge watergekoeld te maken, dit lijkt mij weinig uitmaken em de pc krijgt genoeg airflow, als ik de soutbridge wil koelen met een waterblokje dan moet mijn videokaart in het 2e pci-e slot.

Mijn waterkoelings setup bestaat uit:
Eheim agb station 1000
Alphacool NexXxos xtreme radiator 240
Alphacool NexXxos xp bold
10/8 pur slang

een foto van het moederbord volgens mij kloppen de namen die ik erbij heb gezet zo:
Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e180/sarge666/icfxB.jpg

• dutch_warrior
Weet niemand een geschikt waterblok voor dit moederbord? en klopen de namen in de foto nou?.
De bevestiging van het grote koperenkoellichaam gebeurt op de manier die intel al langer gebruikt, met 4 ogen waar je het blokje onderhaakt.
Ik weet alleen niet of de ogen op de standaard plaatsen zitten of dat ze verder uit mekaar zitten. Ik zal zo de maten ff opnemen

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
vind je toch zo ;)
http://www.dangerden.com/...oductid=262&cat=46&page=1

Namen kloppen, of het nodig is om de SB te koelen valt vast wel te lezen in de verschillende topics.

• dutch_warrior
hmm oke ik had alleen een beetje naar spul dat ik hier in de buurt kon krijgen gekeken, had bij een winkel in de buurt alle onderdelen van alphacool gehaald en heb nu ook een sb blokje maar ik kon nergens een low flow northbridge blok vinden.

Maar mischien neem ik dan dat danger den blokje wel. Bedankt in ieder geval.

EDIT:
Zijn er geen andere opties? het eerder genoemde blokje heeft andere schroefdraad en dan moet ik weer andere fittingen en slangen gebruiken en ik weet niet in hoevere dit problemen gaat opleveren met de andere dunnere slang. Is er geen intel chipset blokje wat ik kan aanpassen of zou het niet veel uitmaken als ik dit danger den blok gebruik ? alle overige onderdelen hebben 1/4 schroefdraad
Zou deze http://www.pc-cooling.ch/...e63550cd72835eaa12d9971fb mischien passen?
Dit blokje heeft dezelfde schroefdraad en het lijkt alsof je het ook onder zulke ogen kan haken.

[ Voor 52% gewijzigd door dutch_warrior op 23-05-2007 11:02 ]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Vandread schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:16:
vind je toch zo ;)
http://www.dangerden.com/...oductid=262&cat=46&page=1

Namen kloppen, of het nodig is om de SB te koelen valt vast wel te lezen in de verschillende topics.
Je kan in dit blok gewoon andere koppelingen draaien hoor, zodat je slangen passen :)

Youtube Download ubersnel.nl

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kies PVC slangen ;) Echt veel beter.

• dutch_warrior
R-O-Y schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:39:
[...]

Je kan in dit blok gewoon andere koppelingen draaien hoor, zodat je slangen passen :)
Ja dat weet ik wel, maar dat is een high flow blokje en ik vroeg mij dus af hoe dat zou gaan werken in combinatie met de rest van mijn setup, als ik dat blokje koop moet ik waarschijnlijk weer andere slangen en dus andere fittingen. Ik vroeg mij dus af of t eerder genoemde asus blok ook zou passen want dan kan ik alle bestaande onderdelen gewoon houden en dat blok kan ik ook hier in de buurt krijgen.

En als ik andere slangen neem ga ik niet voor pvc maar tygon.
Pagina: 1