Toon posts:

Router (met Access Restriction)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

In de afgelopen 3 dagen heb ik hier thuis 3 routers gehad, een oude belkin, die het begaf; daarna een Linksys WRT54G, die gelijk is terug gebracht omdat dat ding totaal niet deugde.

Nu heb ik een goede router, namelijk de Sitecom WL-153 - MIMO XR Wireless Network Broadband Router. Heerlijk ding, heel snel en ook nog eens gebruiksvriendelijk. En wat een bereik, niet normaal!

Maar, aan zoiets zit altijd een maar, heb ik de afgelopen 3 dagen gemerkt.

Wat wij hier thuis nodig hebben is het zogenaamde 'Acces Restriction', zodat ik als zoon niet de hele dag op internet kan zitten, en ook nog aan mijn huiswerk ga :P.

En, zoals je waarschijnlijk al had geraden, deze router heeft alles, behalve Acces Restriction :o, terwijl die Linksys WRT54G dat zo prachtig had. Maar andere, nóg belangrijkere dingen niet had!
Acces Restriction:
- Op IP kunnen blokkeren.
- Op tijd kunnen blokkeren.
- Op poort kunnen blokeren.
De Linksys kon dit, de Belkin kon dit (in mindere mate, maar hij deed het). Maar de Sitecom dus niet.

Weet iemand van jullie meester-breinen een goede en vooral degelijke router die dit heeft?

Musts:
- Acces Restriction (!)
- Wireless :+
- Niet te duur (niet duurder dan 145€)
- Géén Linksys.
- Statisch IP

Bij voorbaat dank,

Aram

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Sorry, moet er toch effe uit aangezien je zei dat je geen linksys wou.

Linksys WRT54GL (niet de WRT54G) met Third party firmware.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wáárom wil je geen Linksys? Vanwege de slechte ervaringen met één exemplaar?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik geen internet heb op mijn computer post ik maar vanaf mijn mobiel. De sitecom is hier nu ook weg. En mijn vader gaat vanmiddag een andere sitecom kopen, het schijnt dat alle modellen access restriction hebben, behalve die wij hadden gekocht. Er is dus ook een mail richting de klantenservice! Ik denk als deze sitecom ook niet werkt gaan we voor de linksys met third party firmware. Welke Routers hebben jullie dan? En ben je tevreden?
Mvg,

Aram

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb een Linksys AG241 met 2 WAP54G's (die 2 is meer luxe dan noodzaak).
Ding draait al een jaar stabiel, geen enkel probleem mee.

WRT54GL is ook een fijn ding.
Dat die WRT54G niet deugt dat klopt, de laatst 3 of 4 versies zijn compleet kut.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gemerkt. Vanmiddag hebben ze nieuwe sitecom, als die niet werkt ga ik op jullie advies af.

Aram

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Heb een WRT54GS v1.0 en een WRT54GL v1.1
Bevalt me prima.

Voor die tijd toen de GL uit was had ik ook een WRT54G v5 of v6 gehad. Dat ding was gewoon te erg voor worden. Sweex was stuk stabieler.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
WRT54G v5/v6 was idd een enorme misstap van Linksys, eerste versie met nieuwe software. Maar gelukking zijn er heel wat goeie routers van Linksys op de markt. Ook ik kan je de WRT54GL aanraden, zeker ook omdat je daar je eigen software op kunt zetten. Sitecom en Sweex zijn doorgaans afraders. Ze mogen er van de buitenkant leuk uit zien, er zitten goedkope componenten in die niet veel aan kunnen. Gaan vaak kapot, en lopen al vast op een relatief laag aantal connecties.

[ Voor 23% gewijzigd door Nijn op 23-05-2007 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Nijn: Was inderdaad de grootste misstap in mijn leven :p

Wij hebben nu een Sitecom, werkt prima. Nog geen last gehad van problemen.

De WRT54GL ga ik bij iemand anders installeren (3routers aan elkaar koppelen, zie andere topic hier). Fijn om te horen dat je die aanraadt!

Aram
Pagina: 1