Receiver aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 4.531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik heb een vraag: is het mogelijk om je pc aan te sluiten op een receiver met speakers?

Ik heb nu gewoon onboard geluid (Gigabyte DS3) en een Logitech X530 5.1 setje. Maar ik wil graag een mooie radioinstallie hebben in mijn zolderkamer voor mooi geluid bij muziek. Dus ik zat te denken aan een receiver met een 5.1 speakerset. Ik wil dus geluid bij films die ik afspeel op mijn computer, muziek op de computer en films op de pc. Ik kies niet voor een goede geluidskaart omdat ik graag naar de radio wil luisteren zonder dat mijn computer aan hoeft te staan dus kwam ik op het idee uit van een receiver. Is het geluid beter bij het gamen?
Is dat een goed idee? Of hebben jullie betere alternatieven.

Ik heb gegoogled en gelezen dat je het via de coax moet aansluiten op je receiver. Geeft dit geen kwaliteitsvermindering van het geluid?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Jij hebt zoiets nodig:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3000/3090/3096/309648_BB_00_FB.EPS.jpg

De 2 tulpjes gaan naar je versterker/receiver en de 3.5" gaat in de out van je pc op de onboard geluidskaart van de moederbord. Als je dat hebt kun je switchen van geluid afkomstig van de pc (AUX op de receiver) naar Radio op de receiver. Zo heb ik het namelijk ook...

Die kabeltjes zijn niet zo duur.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:54
Nee, je kan beter een receiver kopen met digitale ingang (SPDIF) en een geluidskaartje dat Dolby Digital Live ondersteund (dat betekent dat je het geluid van games oid. over de digitale aansluitng kan sturen). Dan heb je het mooiste geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:50
De oplossing die Alchemist jouw voorstelt kan wel, en dat zie je wel best vaak omdat dat het makkelijkst is, en door elke versterker ondersteund wordt.

Je bent echter beter uit als je een digitaal kabeltje gebruikt (coax of toslink, afhankelijk van de aansluiting op je computer), want op die manier wordt enkel de receiver gebruikt om het signaal te verwerken, en niet de geluidskaart/onboard chip. Dat komt de kwaliteit zeker ten goede!

Als je het via dat kabeltje doet van Alchemist, zal je geluidskaart het signaal al gaan verwerken, en dan wordt het veel minder mooi. Je moet dus inderdaad zorgen voor een receiver met digitale ingang. Als je al een receiver hebt die deze aansluiting niet heeft, moet je het met jack > 2x tulp doen.

[ Voor 12% gewijzigd door FreddyFish op 21-05-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Als je het digitaal doet, heb je wel 5.1 geluid ipv. stereo. Dat is wel zo leuk in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 06-06 11:44
Ik heb datzelfde moederbord, en ik heb deze aan mijn sony reciever hangen met een digitale coaxiaal kabel.

Perfect geluidje. (voor onboard dan)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
S2801 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:14:
Ik heb datzelfde moederbord, en ik heb deze aan mijn sony reciever hangen met een digitale coaxiaal kabel.

Perfect geluidje. (voor onboard dan)
nogmaals, de geluidskaart heeft dan geen invloed meer op de geluidskwaliteit ;) Het geluid wordt direct doorgestuurd naar de receiver/versterker, en die gaat dan de 1'en en de 0'en vertalen voor je. Het mag dus niet uitmaken of je een dure of goedkope geluidskaart gebruikt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 00:00

rossinl

Audio/Videophile

Tha Ra schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:12:
Als je het digitaal doet, heb je wel 5.1 geluid ipv. stereo. Dat is wel zo leuk in games.
Dit is dus juist andersom :) als je de receiver analoog aansluit op je geluidskaart zal je geluidskaart de EAX verwerking blijven doen, dit kan je receiver niet. Als je de receiver digitaal aansluit (en je hebt geen DTS connect of DD Live) dan heb je juist een stereo weergave...weliswaar digitaal, maarja wat heb je daaraan...het kwaliteitsverschil ga je echt niet horen, bijna elk mobo heeft wel een redelijke geluidskaart onboard tegenwoordig..bovendien mag je dan aardig dure speakertjes hebben wil je het verschil gaan horen. Ik zou dus lekker 3 kabels mini jack naar 2 x RCA halen. Voor een paar euro ben je dan klaar.
Een andere oplossing is een DD Live of DTS Connect kaart kopen + digitale kabel maar dan ben je wel rond de 100 euro kwijt...

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Klinkt allemaal erg ingewikkeld. Analoog, Digitaal... Zijn er ook andere oplossingen dat ik gewoon naar de radio kan luisteren terwijl mijn computer uit staat? Als ik dus games speel dan heb ik dus geen EAX-effecten als ik dat zou willen moet ik weer een goede geluidskaart kopen..

Ik wil eigenlijk gewoon een mooie geluidsinstallie waarmee ik dus vanalles mee kan doen. Films kijken op de PC, MP3'tjes en gewoon via de receiver naar de radio kan luisteren. Zijn er geen speakersetjes voor de PC met gelijkwaardig geluid als uit redelijk goede speakers met een receiver waarmee je ook naar de radio kan luisteren wanneer je pc uitstaat.

Nog bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218126

CoolleDirkie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:42:
Klinkt allemaal erg ingewikkeld. Analoog, Digitaal... Zijn er ook andere oplossingen dat ik gewoon naar de radio kan luisteren terwijl mijn computer uit staat? Als ik dus games speel dan heb ik dus geen EAX-effecten als ik dat zou willen moet ik weer een goede geluidskaart kopen..

Ik wil eigenlijk gewoon een mooie geluidsinstallie waarmee ik dus vanalles mee kan doen. Films kijken op de PC, MP3'tjes en gewoon via de receiver naar de radio kan luisteren. Zijn er geen speakersetjes voor de PC met gelijkwaardig geluid als uit redelijk goede speakers met een receiver waarmee je ook naar de radio kan luisteren wanneer je pc uitstaat.

Nog bedankt voor de reacties!
"De beste" computerspeakers op dit moment zijn van logitech en dan zit je al gauw aan een euro of 300... Dan heb je een leuke surroundset waar je ook je DVD-speler en dergelijke op aan kan sluiten... Probleem met je computerspeakers ook voor tv en zo gebruiken (of andersom) is dat je vaak ergens anders zit als je tv kijkt dan als je achter je pc zit en je dan eigenlijk elke keer al die speakers moet verplaatsen voor een goed surround-effect...

Je moet je dus afvragen wat je precies wil... Vind je het geen probleem om elke keer je speakers te verplaatsen of er niet precies tussenin te zitten? Koop dan de beste hi-fi receiver met échte speakers die je kan betalen (of je hebt er al een natuurlijk) en sluit je computer daar met een simpel kabeltje op aan... Alles voor elkaar...

Wil je veel gamen en niet met die speakers sjouwen elke keer dat je van plek wisselt? Koop dan een redelijk eenvoudig surroundsetje voor je pc (euro of 70 heb je al een hele leuke set van logitech) en luister gewoon naar de radio/dvd via je receiver... En als je dat wil kan je dan nog steeds je pc met een simpel kabeltje op je receiver aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Waar lees jij dat ik TV wil gaan kijken? Ik laat ze natuurlijk op één plek staan. Ik wil weten of het mogelijk is om je speakers te vervangen door een receiver met speakers en goed geluid hebt bij mijn gewenste toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 20:15
Een receiver is een versterker met een ingebouwde tuner (radio). Je kan die tuner dus gebruiken als de reciever aan staat. Dus zonder dat de pc aan staat, behalve als je natuurlijk internet radio luisterd:P

Verder kun je, je pc digitaal aansluiten op de receiver (voor dolby digital, DTS en stereo muziek.)
Om 5.1 in games te krijgen, moet je een receiver kopen met een analoge 5.1 input. Je kunt dan met kabels van 3.5 naar 2x tulp je geluidskaart 5.1 analoog aansluiten.

Digitaal heeft de voorkeur (omdat de receiver een betere DAC heeft), maar als je met het orginele 5.1 geluid in een game wil werken werkt dit niet perfect. Als je 5.1 geluid wil hebben maar er niet veel waarde aan hecht of het geluid echt zo is als in de game, kun je functies als pro logic 2 en dts neo een stereo signaal laten upmixen (in je receiver). Misschien wat lastig uitgelegt zo, maar pro logic en dts neo, zorgen ervoor dat de 5.1 speakers allemaal aangestuurd worden zodat je toch het 5.1 effect krijgt. Ik vind dat Pro logic 2 en DTS neo met een stereo signaal ook best dicht in de buurt komen van bijvoorbeeld het analoge EAX.

Ik draai zelf ook met een receiver op mijn pc, en het is ideaal!, ik speel zelf geen 5.1 maar 3.1 maar toch. Vooral voor muziek is een receiver met speakers gewoon veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Bestaan er geen speakers voor de pc met ingebouwde tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 15:20
CoolleDirkie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:08:
Als je met speakers voor de pc de standaard pc speakertjes bedoeld van bijvoorbeeld logitech of creative. Dan is het andwoord NEE.

Zoals al meerdere malen verteld is kun je gewone receiver kopen (versterker met tunner in een) en die aansluiten op je pc. Dan wel analoog, dan wel digitaal. Op de receiver sluit je de bijbehorende speakers aan. Je kan dan via je receiver radio luisteren, maar ook gewoon het geluid van je pc horen. Je moet je natuurlijk wel bedenken dat een receiver met 2 of meer speakers niet heel goedkoop is maar geeft over het algemeen wel beter/mooier geluid dan pc speakers.

De goedkoopste oplossing is een pc speaker setje kopen en een lose draagbare radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 20:15
Nee, de enige andere oplossing is een 'losse' tuner kopen, en een speaker set met meer insputs, of een switch voor de speaker set gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
als je DD of dts connect heb maakt je geluidskaart van de eax effecten een voor je receiver leesbaar signaal? dat dacht ik in ieder geval :P heb zelf een A/V receiver aan mn pc hangen en een Dts connect kaart is onderweg :P maar eventueel analoog aansluiten naast digitaal is vaak ook geen probleem voor die extra 15 euro ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Ok bedankt voor de reacties. Ik denk dat je in totaal veel geld kwijt bent voor eigenlijk alleen de extra functie voor radio. Omdat je ook nog een geluidskaart moet aanschaffen voor eax e.d. Dus lijkt het me handiger om idd een losse radio te gebruiken en een goede set aan te schaffen voor films, games en muziek op de pc.

Welke set raden jullie mij aan? De Logitech Z-5 serie lijkt me wel wat met die talrijke decodeerfuncties die icm met een X-Fi kaart, een mooi geluid geeft. Maar die bas is vrij groot en maakt volgens mij echt een herrie en mensen vinden de speakers weer schel enzovoorts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223

CoolleDirkie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:30:
Ik heb nu gewoon onboard geluid (Gigabyte DS3) en een Logitech X530 5.1 setje. Maar ik wil graag een mooie radioinstallie hebben in mijn zolderkamer voor mooi geluid bij muziek.
Als je doel is om een mooie radioinstallatie voor muziek te hebben, zou ik sowieso niet voor een 5.1 speakerset gaan, maar twee losse speakers kopen - die samen even duur zijn als een 5.1 speakerset. Dan heb je veel mooier geluid bij muziek dan een 5.1 setje. Echter, ik weet niet of je dat er vanaf hoort met redelijk goedkope speakers, of bij het afspelen van MP3.
Ik kies niet voor een goede geluidskaart omdat ik graag naar de radio wil luisteren zonder dat mijn computer aan hoeft te staan dus kwam ik op het idee uit van een receiver.
Jep, een receiver is dus een versterker (die geluid naar je speakers stuurt) en een tuner (radio luisteren) in 1. Let dus wel: op een versterker sluit je andere 5.1 speakers aan dan je computer speakers. Je kan dus niet straks je logitech 5.1 setje in je receiver stoppen. Daarvoor moet je dus weer aparte speakers kopen.
Is het geluid beter bij het gamen?
Tenzij je veel geld uitgeeft, denk ik persoonlijk niet dat het geluid uit een receiver + 5.1 speakers beter is dan het geluid uit de PC met een logitech 5.1 pc-speakerset. Wel denk ik dat er verschil is met kwaliteit van muziek. Als we de nieuwe super-audio cd's even vergeten, is geluid van cd's namelijk altijd in stereo. Dus twee speakers is genoeg. Twee goede speakers + receiver is volgens mij altijd mooier dan een 5.1 speakerset (voor muziek dus).

Terug naar je oorspronkelijke vraag: je wilt dus films en muziek en radio (als de PC uitstaat). Ik zie twee scenario's:
1. Je wilt 't goedkoop houden. In dit geval zou ik die logitech 5.1 pc-speakerset lekker houden en daarmee films en mp3 van PC weergeven. Daarnaast een stereosetje, boombox o.i.d. kopen om radio te luisteren.
2. Je wilt goede kwaliteit. In dat geval zou ik nog steeds die logitech 5.1 pc-set houden voor films en spellen. Daarnaast een receiver + 2 goede speakers (niet van die kleintjes!) voor de muziek + radio.

My two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CoolleDirkie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:39:
Ok bedankt voor de reacties. Ik denk dat je in totaal veel geld kwijt bent voor eigenlijk alleen de extra functie voor radio. Omdat je ook nog een geluidskaart moet aanschaffen voor eax e.d. Dus lijkt het me handiger om idd een losse radio te gebruiken en een goede set aan te schaffen voor films, games en muziek op de pc.

Welke set raden jullie mij aan? De Logitech Z-5 serie lijkt me wel wat met die talrijke decodeerfuncties die icm met een X-Fi kaart, een mooi geluid geeft. Maar die bas is vrij groot en maakt volgens mij echt een herrie en mensen vinden de speakers weer schel enzovoorts..
Zoals gezegd zou ik echt niet een nieuwe 5.1 PC-speakerset aanschaffen als je al een Logitech X530 set hebt. Ik maak me sterk dat je dan veel beter geluid krijgt. Dus: voor films en games heb je nu al iets moois staan. Ik zou nu gaan kijken naar een oplossing voor je radio en muziek (van je PC).

Trouwens: voor muziek op je PC kan je ook gewoon een oude (2e hands maybe?) stereotoren kopen. Die hebben vaak tulp-ingangen vrij voor een cd-speler of platenspeler. Je kan dan je PC met een jack --> tulp aansluiten op de stereotoren. Resultaat: radio luisteren via stereotoren, en muziek luisteren ook op stereotoren. Als de stereotoren goede speakers heeft, is het ook veel mooier dan welk Logitech 5.1 setje ook. En tot slot: nog goedkoop ook!
(Nadeel: misschien niet zo mooi, en in de toekomst niet uit te breiden. Daarom zou ik persoonlijk toch maar een receiver + 2 goede speakers los kopen, maar goed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
je kan ook een 2e hands receiver/versterker kopen met 2e hands speakers, is wel uit te breiden/upgraden en goedkoop en kwalitatief een goed idee(met de goeie merken) alleen heb je wel kans op een lelijke kast :P of meerdere ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Kijk, daar heb ik wat aan Jaric!

Dus je raadt me aan om gewoon mijn X-530 setje te houden en daarmee films en games te spelen. Ik heb geen cd's ofzo, alleen mp3 op de computer staan.

Het idee van de receiver kwam omdat ik naar de radio wilde luisteren zonder dat mijn pc aan hoeft te staan en ik dacht dat ik daardoor gelijk beter geluid zou hebben voor games en films op de pc als ik die receiver aan zou sluiten op m'n pc. Maar om al die kosten te sparen kan ik idd beter een losse receiver kopen met 2 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijp wilde je een receiver kopen om radio te luisteren, maarre... welke speakers was je er in je eerste post dan van plan om op aan te sluiten? Je huidige logitech x530 setje (wat dus niet kan)?
CoolleDirkie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:01:
Maar om al die kosten te sparen kan ik idd beter een losse receiver kopen met 2 speakers.
Deze opmerking begrijp ik eigenlijk niet... welke "kosten" bespaar je nu dan? Ik begrijp uit je post dat je denkt met mijn voorstel voor receiver of stereotoren goedkoper denkt uit te zijn dan... <vul hier de ontbrekende tekst in> ....
Want volgens mij zijn we nu gewoonweg weer bij je eerste post terug: namelijk het kopen van een receiver. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
Ik was niet van plan om de X-530set te gebruiken icm de receiver maar een 5.1 setje die op een receiver past waarmee ik naar de radio zou luisteren. Toen kreeg ik het idee om de receiver aan te sluiten op de pc omdat ik dacht dat dat gelijk ook beter geluid geeft dan een X-530. En ik dus een set kreeg waarmee ik alles kon. Dus films kijken op de PC, muziek op de pc, games en naar de radio luisteren terwijl mijn pc uit staat.

Maar uit reacties begrijp ik dat ik dan een geluidskaart ed moet kopen om het geluid goed te transporteren naar de receiver en eax-effecten te krijgen in games. Dus zie ik er vanaf. En koop ik wel een receiver met 2 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218126

CoolleDirkie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:38:
Waar lees jij dat ik TV wil gaan kijken? Ik laat ze natuurlijk op één plek staan. Ik wil weten of het mogelijk is om je speakers te vervangen door een receiver met speakers en goed geluid hebt bij mijn gewenste toepassingen.
Ok, dat was me niet helemaal duidelijk, sorry... Ja, het is zeker mogelijk je pc-speakers te vervangen door een receiver met hi-fi speakers... Je hebt dan net zo'n goed geluid als dat je receiver en hi-fi speakers goed geluid kunnen produceren... Je kan je pc gewoon op de AUX aansluiting van je receiver aansluiten, geen probleem.
Voorzover ik weet niet...
Omdat je ook nog een geluidskaart moet aanschaffen voor eax e.d. Dus lijkt het me handiger om idd een losse radio te gebruiken en een goede set aan te schaffen voor films, games en muziek op de pc.

De decoder van de Z-5xxx serie heb je weinig aan als je ook een X-Fi koopt... Als je van Hi-Fi geluid houdt moet je géén Logitech speakerset kopen maar een receiver met óf 2 goede hi-fi speakers óf een hi-fi 5.1 set... Dan ben je inderdaad waarschijnlijk wel iets meer kwijt dan €300 maar dat hoeft niet zo veel te schelen als je een beetje goed zoekt en je gaat het verschil zeker horen...

Nogmaals, als je hem wil gebruiken zowel als je achter je pc zit en als je ergens anders bent (op de bank, in bed, voor de tv, maakt me niet uit...) dan moet je er rekening mee houden dat de plaatsing van de speakers niet optimaal zal zijn, tenzij je ze steeds verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Als je radio wilt luisteren en tegelijkertijd geluid vanuit de pc wil horen uit 1 speaker dan heb ik hier de oplossing voor je. Het is niet helemaal wat je verwacht had, maar het doet precies wat jij wil!

Afbeeldingslocatie: http://poze.cauti.ro/images/produse/cat_399/100x100/Boxe_Philips_MMS223_336280_1.jpg

De Philips mms223

:)

Er zit ook een lcd/analoog klokje in. Ik heb ze ook, maar het geluid is niet om naar huis te schrijven natuurlijk, maaaar.... Het doet precies wat je wil (als ik je goed begrijp tenminste... :) )

[ Voor 44% gewijzigd door Younes op 23-05-2007 21:40 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Dit topic gaat echt nergens over :P Iedereen kletst maar wat door elkaar heen zonder nou precies te weten wat de TS wil. En volgens mij weet hij dat zelf ook niet zo goed? ;)

Maar oke. Hoe ik het begrijp zit het zo. Ten eerste wilde je radio kunnen luisteren zonder dat je computer aanstond. Dan zou je eigenlijk denken aan een normale draagbare radio. Toen dacht je: als ik nou een receiver koop en op de computer aansluit, kan ik EN radio luisteren en heb ik ook nog eens mooier geluid op de computer.

Toen kwam je erachter dat je voor een verbetering van het geluid eigenlijk ook weer aparte hi-fi speakers moet kopen om aan de receiver te hangen, aangezien je je huidige surround Logitech-set daar niet op kunt aansluiten.

En toen kwam je toch weer uit bij de optie om gewoon een losse radio te kopen, wat in mijn ogen ook het verstandigst is in deze situatie, aangezien je al een goede surroundset hebt staan.

Je kunt wel beter geluid op je computer krijgen, maar dan moet je dus een receiver kopen, en ook nog losse speakers. Aangezien je spellen speelt en films kijkt kom je dan toch snel uit op een surround set. En wil je daar echt mooie muziek uit krijgen, ben je weer heel wat euro's verder.

Conclusie: blijf bij de losse radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Zoek gewoon lekker naar een receiver met een 5.1 of 7.1 multi channel input. Dan pak je 3 kabels van minijack naar dubbel RCA. De minijacks steek je in je geluidskaart, de RCA connectors in je receiver en voila, je kan nog steeds genieten van EAX in games. Als je wil kan je ook nog een digitale kabel gebruiken om je geluidskaart en receiver te verbinden, voor bijv. muziek luisteren. Alhoewel dat op zich beetje overbodig is bij huidige hoogwaarde onboard geluidskaarten...

Dan koop je 5 mooie Hifi speakertjes en sluit je die aan op je receiver en dan kan je mp3 van je pc beluisteren EN radio luisteren vanaf je receiver. Wat wil een mens nog meer :)

Ik weet niet wat precies je budget is maar hier zijn een paar mooie setjes als voorbeeld:
http://www.besthomecinema...ewItem.asp?idProduct=5617
http://www.besthomecinema...ewItem.asp?idProduct=5636
http://www.besthomecinema...ewItem.asp?idProduct=5640
http://www.besthomecinema...ewItem.asp?idProduct=5540 + versterker

[ Voor 24% gewijzigd door rossinl op 25-05-2007 00:01 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
rossinl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:58:
Alhoewel dat op zich beetje overbodig is bij huidige hoogwaarde onboard geluidskaarten...
Bestonden die maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Tuurlijk bestaan die...heb je al eens gekeken naar de geluidskaarten op de nieuwe Asus moederborden? Ok, de SNR is meestal niet zo goed als losse kaarten, maar dan zet je het geluid via windows toch zacht en laat je je receiver flink versterken? Opgelost :)
Tuurlijk is een X-Fi natuurlijk lekker (heb er zelf ook 1), maar ik vind het niet een vereiste. Beter goeie speakers en onboard dan Trust speakers op een X-Fi :9

Pagina: 1