Toon posts:

Lan party in de achtertuin

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een lan party geven in de achter tuin. Weer is geen probleem, als het slecht weer is doen we het gewoon binnen. Maar ik weet alleen niet of het een probleem is dat het vochtiger wordt in de achtertuin 's avonds? Is de kans er (veel) groter dat er 1 van de 7 computers het begeeft doordat het vochtig is? Of is het helemaal geen punt?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
zolang je ze aan laat staan is er geen probleem is mij altijd verteld

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt alvast mooi ;) Iemand anders die hier ook ooit van heeft gehoord? En is er ook geen probleem met de hub (hij is namelijk niet van mij)?

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 12:22
ik doe ook elk jaar zoiets in de achtertuin. We zetten altijd een tentje: als de zon fel schijnt zie je teminste wat op je scherm en 's avonds heb je geen last van vocht (tword echt wel vochtig 's nachts hoor). Als het te warm is rol je gewoon de zijkanten omhoog :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:32
Dingen niet op de grond (of vochthoudende ondergrond) leggen.. verder gaat dat prima.
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:27:
Dat klinkt alvast mooi ;) Iemand anders die hier ook ooit van heeft gehoord? En is er ook geen probleem met de hub (hij is namelijk niet van mij)?
Als ie stuk gaat krijg je van mij een nieuwe.. (alleen geen hub, maar een switch).

[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 21-05-2007 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, als ik zo naar jullie luister lijkt vochtig heid dus geen probleem te zijn ;) Ik zet er een party tent over heen dus ik zal geen last hebbe van zon ;) Maar nog opmerkingen/bevestigingen over het buiten lannen zijn welkom. Fijn namelijk als het flink bevestigd wordt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 21:31 ]

Verwijderd

niet alles op een stroomgroep aansluiten?mja.. maar dat geld voor elke LANparty..
Misschien vindt je nog ergens een electrische BBQ die je op de USB poort kan aansluiten, dan wordt het dubbel zo leuk :D

Verwijderd

Topicstarter
Haha vet idee ;) Ooit geprobeerd?
Als ie stuk gaat krijg je van mij een nieuwe.. (alleen geen hub, maar een switch).
Ik hou je eraan he :P
Ik zat er aan te denken een zijl op de grond te leggen, is dat goed genoeg?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 21:35 ]

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:32:
niet alles op een stroomgroep aansluiten?mja.. maar dat geld voor elke LANparty..
Misschien vindt je nog ergens een electrische BBQ die je op de USB poort kan aansluiten, dan wordt het dubbel zo leuk :D
Dan kan je een gefrituurde voeding gaan eten :+

Verwijderd

Eigenlijk zit ik altijd te kloten met ruimte voor en lan... maarja achtertuin is wel een leip idee! Tentje drbij! Biertje drbij! Beetje ouwehoeren en game natuurlijk! Leuk idee ga het een x proberen!

Hey laat ff weten hoe het ging.... Dat als jou zooi aan stront hoef ik het niet te doen! :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 21:39 ]

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-03 19:45
zijl + party tent = geen probleem
Neem campzone bijvoorbeeld, 2100 mensen, geen vocht probleem. (over het algemeen though)

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
Haribotje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:35:
[...]

Dan kan je een gefrituurde voeding gaan eten :+
Lol, maak je dat ook mooi is mee in je leven ;)
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:36:
Eigenlijk zit ik altijd te kloten met ruimte voor en lan... maarja achtertuin is wel een leip idee! Tentje drbij! Biertje drbij! Beetje ouwehoeren en game natuurlijk! Leuk idee ga het een x proberen!

Hey laat ff weten hoe het ging.... Dat als jou zooi aan stront hoef ik het niet te doen! :P
Moet je wel dit topic in de gate houden :) of ik moet je pmen
Xardas schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:39:
zijl + party tent = geen probleem
Neem campzone bijvoorbeeld, 2100 mensen, geen vocht probleem. (over het algemeen though)
Ah mooi, maar party tent is dus ok hiervoor. 7 mensen = ook geen last van zon? Party tent is zowieso al licht maar ik weet niet zo snel aan iets anders te komen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 21:42 ]

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03 20:06
Nee hoor, vocht is geen probleem. Zelf doe ik dan bij de pc's (indien dat er is) bij de intake fan(s) er een zakje zout voor. Dan moet het goed gaan ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:33:
Ik hou je eraan he :P
Ik zat er aan te denken een zeil op de grond te leggen, is dat goed genoeg?
Is goed.. weet niet wat voor hub het is, maar ik wed voor een Dell PowerConnect 2216 dat ie niet stuk gaat.
Zeil insuleert niet, ik zou gewoon zorgen dat je hub op een bier kratje o.i.d. staat (dus niet direct op de grond/op het zeil)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 21:24
Een zijl is iets anders dan een zeil ;) En zeker niks op de grond zetten.

Ik gok dat het grootste probleem eerder muggen zullen zijn die op de leuke lichtjes afkomen. Dan mag je die uit je scherm, PC en fans peuteren :P

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 21-05-2007 21:50 ]

Verwijderd

Hou het toppic wel ff in de gaten.

Idd die beestjes zijn zwaar minder gewoon gezoem om je kop heen zit ik ook niet op te wachten...
Nouja eigenlijk moet je er gewoon wat voor over hebben. Ben nieuwschierig.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:57:

Idd die beestjes zijn zwaar minder gewoon gezoem om je kop heen zit ik ook niet op te wachten...
Nou zet een paar citroengeur kaarsen neer.... helpt een hoop ;)

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:01:
[...]

Nou zet een paar citroengeur kaarsen neer.... helpt een hoop ;)
Natuurlijk ;) Nou voor iedereen die is een lan in de achtertuin wil proberen, muggen zullen geen groot punt meer zijn. Toch nog iemand die uit ervaring kan spreken?
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:57:

Je draagt natuurlijk een headset he ;) Anders krijg ik last met de buren

En is een computer op het zeil nou een probleem?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 22:13 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nee, geen enkel probleem.
Vorig jaar met een kamp nog 2 laptops tot diep in de nacht op de grond buiten gehad.

Ik geloof dat de mijne dan nog net wel in z'n tas lag, maar de andere niet eens.
De pc's moeten gewoon aan blijven, dan is er geen enkel probleem.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Zoals al is aangegeven: kijk eens naar Campzone! daar is het ook nooit een probleem om met je pc (in een tent) buiten te zitten gamen.

Ik zou alleen (net als met elke LAN-party ook ivm omgestoten bekers/flesjes enzo) alle apparatuur van de grond af houden, dus gewoon je pc naast de monitor op tafel zetten en de switch ook op tafel of desnoods op een pc (doe ik altijd met een LAN) en zorgen dat je kabels wat speling hebben en goed vast leggen over de grond, met tape of buiten misschien zelfs met een haring, zodat je er niet over struikelt.

In een tent zitten is ook een aanrader ivm zonlicht enzo.

Ook moet je er voor zorgen dat in ieder geval de pc's de hele nacht aan blijven staan, dan heb je geen last van vocht, dus ook als je gaat slapen de pc's aan laten staan!

Veel plezier met je feestje!

[ Voor 11% gewijzigd door Berik op 22-05-2007 10:29 ]

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03 20:06
dus ook als je gaat slapen de pc's aan laten staan!
Slapen? Pardon?

Verwijderd

Topicstarter
Berik schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:28:
Zoals al is aangegeven: kijk eens naar Campzone! daar is het ook nooit een probleem om met je pc (in een tent) buiten te zitten gamen.

Ik zou alleen (net als met elke LAN-party ook ivm omgestoten bekers/flesjes enzo) alle apparatuur van de grond af houden, dus gewoon je pc naast de monitor op tafel zetten en de switch ook op tafel of desnoods op een pc (doe ik altijd met een LAN) en zorgen dat je kabels wat speling hebben en goed vast leggen over de grond, met tape of buiten misschien zelfs met een haring, zodat je er niet over struikelt.

In een tent zitten is ook een aanrader ivm zonlicht enzo.

Ook moet je er voor zorgen dat in ieder geval de pc's de hele nacht aan blijven staan, dan heb je geen last van vocht, dus ook als je gaat slapen de pc's aan laten staan!

Veel plezier met je feestje!
Mooi, nu nog hopen dat het weer mee zit. Ik denk dat ik de hub gewoon op een kratje neer zet ofso, pc's zal dan geen probleem zijn

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:46:
[...]

Is goed.. weet niet wat voor hub het is, maar ik wed voor een Dell PowerConnect 2216 dat ie niet stuk gaat.
Zeil insuleert niet, ik zou gewoon zorgen dat je hub op een bier kratje o.i.d. staat (dus niet direct op de grond/op het zeil)
Kun je niet beter die switch direct uitlenen, LAN'en met een hub is echt een no-go

Verwijderd

Topicstarter
Misschien handig om te weten, het zeil licht op het terras dus niet op het gras ;)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 13:15

Garyu

WW

hardware_freak schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:42:
Nee hoor, vocht is geen probleem. Zelf doe ik dan bij de pc's (indien dat er is) bij de intake fan(s) er een zakje zout voor. Dan moet het goed gaan ;)
Zodat de boel, mocht het vochtig worden, ook nog eens enorm goed geleidt danwel versnelt gaat roesten? Lijkt me inderdaad een prima idee O+ :X.

Gewoon rijst gebruiken :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1