Notebook voor maximaal Fl 5000,-

Pagina: 1
Acties:

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:45
Ik mag dus voor m'n vader een notebook uitzoeken voor maximaal FL 5000,-

Hij is eigenlijk bedoeld voor z'n werk en voor te internetten, maar ik wil hem zelf ook graag gebruiken voor spelletjes etc.. :7

Weet iemand een paar goede notebooks hiervoor rond de FL 5000,-??

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
spelletjes doen op een notebook gaat niet echt lekker... die dingen hebben nogal crappy 3d.

zorg er gewoon voor dat ie lang mee kan. die dingen kun je vaak weinig tot niet upgraden. org er dus voor dat er een TFT beeld op zit. en een li-ion accu [niet alleen omdat er meer stroom in kan. maar vooral omdat die geen last hebben van geheugen effect]

gewoon een lekkere harddisk... 10gb minimaal

ingebouwde dvd speler? als het niet al teveel meer kost zeker doen. later is het namelijk heeeel moeilijk om je cdrom te verwisselen met een DVD. [verkrijgbaarheid]

en prop er meteen veel geheugen in... 128mb. liefst 192 of 256

dat was ut wel ongeveer.

een tv-out is errug leuk. kun je hem als dvd-speler gebruiken als je een DVD-speler erin hebt. [of gewoon divx kijken]

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

En dat er Toshiba op staat....

Verwijderd

Idd in ieder geval een tft scherm en het liefst zo groot mogelijk in je prijsklasse .

Toshiba ?? Je moet er van houden , vind prijs verhouding met specs nou nie echt heel erg joffel op het moment .

Ik zou op dit moment voor Dell gaan gezien het laatste blaadje , als je zelf bij machte ben om zo`n 1000 gld bij te leggen heb je een P3 700 met een 14.1" tft scherm en 128 mb en geloof iets van 10 gb hdd , en daarbij de altijd , in mijn ogen , handige modular bay voor je 2de accu/hdd/dvd/fdd/cd/ etc.

En NEE ik werk NIET bij dell.

Verwijderd

Je ken ook bij Computerland kijken. Zeer veel voor weinig.

Verwijderd

neem er 1 met 15", 256mb ram, 20gb hd, dvd, 16mb videoram, en een beetje goede geluidschip erop.

Verwijderd

Tja DELL is op dit moment wel een van de betere... wat een gave dingen

Verwijderd

Zelf heb ik al een jaartje een DELL Ispiron 7500, 128MB, 10GB, 15.1" TFT-tje, Eicon ISDN-card, Psion Gold 56k, 3Com (cardbus) 10/100Mbit en moet zeggen dat ik tot op heden zeer tevreden mee ben.
Maar ik moet inderdaad toegeven, voor spelletjes.... Ja het gaat, maar zeker niet ideaal.
Als het toch hoofdzakelijk spelletjes en internet gaat worden, kan je voor diezelfde centen veel meer (cpu!) power, mem. en grafische capaciteit krijgen in een desktop als er in een NB ooit zal gaan.
Kijk maar eens wat voor bedrag je krijt bent aan een NB, en kijk dan eens wat je voor dezelfde specs kwijt bent aan een desktop.
(dan hou je nog een bak geld over voor extra mem., grotere disks, sound, etc.)
Ik heb er een tijdje Linux op gehad (werkte perfect) daarna Win'98 SE (8 mnd goed gedraaid daarna blauwe schermen tot ik er ziek van werd, maar dat lag niet aan DELL) en nu sind een tijdje W2k Pro. en dat draait ook heel stabiel.

Verwijderd

Ben zelf ook een tevreden Dell gebruiker, kijk eens naar de Lattitude serie. En zorg met een notebook vooral voor drie jaar garantie want die dingen sneuvelen sneller als een gewone bak.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Zorg dat je een notebook van een gerenommeerd merk op dit gebied koopt, dus Toshiba, Dell of Compaq (Armada, niet Presario!). Je notebook is geen desktop PC waar je de goedkoopste onderdelen bij elkaar zoekt; van je notebook wil je dat hij stevig is en dat er goede ondersteuning voor aanwezig is. Ik heb zelf zo veel problemen gezien bij de 'kleinere' notebookmerken dat ik niemand durf aan te raden om zoiets te kopen. En neem verder altijd 3 jaar garantie, zeer belangrijk bij notebooks. Ik weet dat Toshiba een internationale garantie meeleverd, wat erg handig is. Van de andere merken weet ik dat niet.

Als je ook nog iets qua spelletjes wil doen, koop je een notebook met een ATi Rage Mobility (4MB of 8MB), daar kun je de meeste dingen best redelijk op draaien (geloof het of niet, ik kan met 40fps Q3A spelen op mijn notebook :P).

Vergeet verder ook niet om een goede tas te kopen om de nodige bescherming te bieden. Liefst ook van een bekend merk als Targus (de meeste tassen die bij notebooks geleverd worden / waar een notebookmerk op staat worden ook door Targus gemaakt), die levenslange garantie op haar producten geeft.

Ga altijd voor een 14.1" of 15" TFT scherm, hierop besparen is onzin. Je kijkt er wel het meeste tegenaan, en met een kleiner scherm is het echt niet prettig werken.

De processor vind ik niet zo heel erg belangrijk; de meeste notebooks zweven zo rond de 600MHz (met Celeron of P3), dat is waarschijnlijk snel genoeg voor de meeste applicaties die je erop draait. Ik neem tenminste aan dat je op je werk gewoon wat 'normale' programma's als Office gaat draaien.

Neem altijd 128MB RAM of informeer naar de kosten van het later uitbreiden van het geheugen. Meer geheugen is als je met een zakelijk OS als Win2k werkt een must.

Hardeschijfruimte vind ik ook niet zo heel belangrijk; notebooks zitten zo rond de 6-10GB, en ook dat is in de meeste gevallen genoeg. Als dat later te weinig blijkt te zijn, kan je de schijf altijd nog vervangen.

Pfoe, dat was langer dan ik dacht...

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Pagina: 1