Ubuntu wireless ziet geen netwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Ubuntu 7.0.4 net geinstalleerd op mijn systeem. Alle hardware werd keurig geinstalleerd en ik wil met mijn draadloze netwerk verbinden. Tot mijn verbazing zag hij geen draadloze netwerken, handmatig verbinden lukt ook niet. Ik gebruik 128 bits WEP-encryptie.

Screenshot van de device manager:

Afbeeldingslocatie: http://dump.mijnwebruimte.com/t_hw-wireless.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Uit de screenshot kan ik niet maken, ziet hij met kwifimanager ook niets ?
Wat geeft ifconfig weer ?
En ik zou geen wep gebruiken als ik jou was ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEP is helaas de enige mogelijkheid van encryptie die deze router ondersteunt :/

ifconfig geeft alleen eth0 (kabel) weer

En eh... kwifimanager? :P Ik heb het standaard ding gebruikt (je ziet de grafiekje rechtsbovenin) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bcm43xx-fwcutter ff zoeken op google, broadcom is niet zo fijn met wireless. Met die fwcutter haalt hij de firmware uit de windows drivers en die zet die dan ergens in /lib/modules zodat je kernel ze kan gebruiken, en hierna heb je gewoon native wireless ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:21:
bcmxx-fwcutter ff zoeken op google, broadcom is niet zo fijn met wireless. Met die fwcutter haalt hij de firmware uit de windows drivers en die zet die dan ergens in /lib/modules zodat je kernel ze kan gebruiken, en hierna heb je gewoon native wireless ;)
Ik bedenk me net, dat stomme ding geeft het verkeerd weer :/ Het moet een belkin zijn :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:25:
[...]

Ik bedenk me net, dat stomme ding geeft het verkeerd weer :/ Het moet een belkin zijn :X
Met een broadcom chip erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
Dat ding is misschien zo stom niet, de belkin kaart zou heel goed een Broadcom chip kunnen bevatten. Dus dat zou goed kunnen kloppen, want hoewel er veel 'Wi-Fi merken' zijn, komen de chips over het algemeen van Atheros, Broadcom, Realtek of Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1286
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 02:55
Ik heb een soort gelijk probleem maar dan met een realtek 8180 chip. Ik heb al de linux drivers gedownload van de realtek site maar, ik heb geen idee hoe ik deze zouden moeten installeren of toepassen op de kernel.

Hier de url

edit
deze url heeft het voor mij opgelost

[ Voor 17% gewijzigd door bas1286 op 22-05-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
Google 'how to realtek 8180 linux'
Hint: tweede resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Een simpele google querie heeft dit zo opgelost!
Ik heb ook een broadcom in mijn ubuntu laptopje en heb al 3x opnieuw mijn wireless handmatig geinstalleerd. Rechtstreeks uit de ubuntu install werken die broadcom's niet.

Verder gebruik ik geen bcm43xx-fwcutter omdat naar het schijnt je netwerk dan alleen over de 11mbps wil. Daarom gebruik ik ndiswrapper om de windows drivers te wrappen.

genoeg google search termen om binnen een half uurtje de perfect oplossing te hebben gevonden denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb je ook weer gelijk in als ik nu terugkijk :| Alleen vond ik ndiswrapper te onstabiel toentertijd (spreek nu over vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt hoor :) Ik heb het na veel gedoe met Ndiswrapper voor elkaar gekregen en zit nu heerlijk onder Ubuntu met FF te internetten ;)
Pagina: 1