Dit is het interessante deel van een inverter zoals die wordt aangesloten op je gemiddelde ccfl in een tft-scherm (in dit geval een compaq TFT450, oud barrel). Het betreffende ding werkte niet, de zekering was doorgebrand. Uiteraard om een reden, maar ik met mijn programmeerhoofd denk 'ah, er gaat iets fout, laat ik het reproduceren'. Dus ik plak (soldeer, natuurlijk) er een overrated slow fuse op en wacht. Vlam in de pan :-)
Het componentje rechts van de spoel 151K H70 waar ooit 'DK QW' op stond is kapot. Mijn simpele vraag is: wat zou dat voor component zijn? Hij heet Q1.
Ik weet dat repareren waarschijnlijk niet zo simpel is als dat componentje vervangen, er zal vast wel meer stuk zijn, maar dat boeit me niet, ik wil het gewoon proberen. Het lijkt me een vrij simpel aan-uit component (thyristor, zener?) dus ik kan er gewoon een overrated exemplaar op smijten en dan moet het wel werken. Als ie het dan nog niet doet houd ik het wel voor gezien.
Waarom wil ik dit redden? Ik heb meerdere inverters liggen, maar deze past gewoon netjes in de gaatjes :-) Het is de originele uit die tft.