Ik ben een opdrachtje aant maken, hierbij maak je een incident aan via een form. In het formpje heb je 2 Select boksjes, de eerste is voor de type apparatuur (categoriën staan in database opgeslagen en worden daaruit gelezen) en de andere is het apparaatid (dus bijvoorbeeld cat: computers, en dan computer nr 4, die staan ookal in een database).
Nu wil ik het zo maken, dat als je computer selecteerd bij de eerste select, dat hij dan de pagina refreshed en het liefst via alleen PHP hij de waarde daar dan uit haalt zodat ik in een volgende query naar het database de volgende select kan vullen met alleen computers.
Ik ben niet zo'n held in PHP, en al helemaal niet in JavaScript, vandaar dat ik het hier vraag.
Tot nu toe heb ik dit:
Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat het $categorie == '1' werkt, maar dit had ik gevonden via google.
Nu wil ik het zo maken, dat als je computer selecteerd bij de eerste select, dat hij dan de pagina refreshed en het liefst via alleen PHP hij de waarde daar dan uit haalt zodat ik in een volgende query naar het database de volgende select kan vullen met alleen computers.
Ik ben niet zo'n held in PHP, en al helemaal niet in JavaScript, vandaar dat ik het hier vraag.
Tot nu toe heb ik dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <select name="cat" id="categorie" onChange="location.reload();" > <?php $categ = mysql_query("SELECT * FROM categorie"); while($cat = mysql_fetch_array($categ)){ echo("<option value=\"" . $cat['id'] . "\">" . $cat['object'] . "</option>\n"); } ?> </select><?php if($categorie == '1'){ echo("categorie is 1"); }else{echo("geen cat");};?></td> |
Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat het $categorie == '1' werkt, maar dit had ik gevonden via google.