[testcase] Freezing water

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30
Goed, dit is absoluut nog een testcase. Ik moet namelijk nog verzinnen hoe ik de belichting beter kan krijgen (en gelijkmatiger). En daarmee ook de sluitertijd wat korter kan trekken. Ook moet ik nog een manier vinden om niet m'n handen in beeld te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://thundernet.nl/foto/dsc_6021sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundernet.nl/foto/dsc_6031sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundernet.nl/foto/dsc_6039sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundernet.nl/foto/dsc_6054sm.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Doe je dat nou met een stroomdraadje? Geen 220 hoop ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:46
Leuke plaatjes, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat je nou precies doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mechanische ontsteking die ook meteen je fotocamera meetriggert? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:43

db87

Mach 2 GT modded

@ Wilko: Dan had ie al lang een optater gehad, gelijkstroom zou logischer zijn... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door db87 op 21-05-2007 18:15 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
NiteSpeed schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:12:
Leuke plaatjes, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat je nou precies doet?
Dit zijn waterballonnen als ze lek geprikt worden :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen idee hoe dit precies gaat, maar om je handen niet in beeld te krijgen zou ik gewoon stijf koperdraad nemen, dit om een stokje heen doen, en een aparte kleur geven.

Vervolgens: Photoshop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
db87 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:14:
@ Wilko: Dan had ie al lang een optater gehad, dit lijkt me gelijkstroom... ;)
Net alsof ie met 400 V gelijkstroom niet dood zou zijn geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Laatst online: 18-09 21:43

db87

Mach 2 GT modded

Das waar... (dan had ie een klap gekregen zodra de balon uit een spatte)

[ Voor 73% gewijzigd door db87 op 21-05-2007 18:17 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

TheZeroorez schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:14:
Geen idee hoe dit precies gaat, maar om je handen niet in beeld te krijgen zou ik gewoon stijf koperdraad nemen, dit om een stokje heen doen, en een aparte kleur geven.

Vervolgens: Photoshop :Y)
En aan de achterkant van de ballon, zodat het water ervoor zit tijdens de foto. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
mad_max234 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:19:
[...]

En aan de achterkant van de ballon, zodat het water ervoor zit tijdens de foto. ;)
Probeer jij maar eens totaal uit beeld te blijven dan.. Waarschijnlijk komt er nog steeds een arm onderdoor.

Denk dat het beter is om het dus met een duidelijke kleur te doen, en wet te shoppen, de 'prik' moet dan alleen wel uit het zicht zitten, anders krijg je daar een gaatje in het water :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die draadjes functioneren als ontspanner... Zodra ze de ballon piercen maken ze ook gelijk contact =) Wel een slimme manier om het een beetje in sync te houden moet ik zetten, fotos zien er erg mooi uit- kwa compositie. Nu nog een "mooie" setup zien te maken. Beetje bewerkelijk om dit binnen te doen helaas, alhoewel de badkamer misschien een geschikte studio blijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Fotografisch niet zo spectaculair, ookal draait het wel om erg goede timing natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

YellowCube

Wait...what?

is het niet gewoon een idee om de ballon aan een visdraadje naar beneden te laten zakken op een naald. Vervolgens van bovenaf fotograferen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
YellowCube schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:33:
is het niet gewoon een idee om de ballon aan een visdraadje naar beneden te laten zakken op een naald. Vervolgens van bovenaf fotograferen.
En hoe wou je het dan precies timen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 18-09 21:20
ThunderNet schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Als je dan twee naalden naast elkaar zet. Aan de ene naald de plus en aan de andere de min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
off topic:

[quote]timcooijmans schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:15:
[...]

Net alsof ie met 400 V gelijkstroom niet dood zou zijn geweest :?
[/quote]

Het gaat niet echt om het voltage wat je lichaam te verduren krijgt, maar eerder om het aantal ampere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ThunderNet schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Hoe time je je huidige uitspattingen?

Idee is grappig, alleen het effect vind ik magertjes. Volgens mij moet er veel meer uit te halen zijn. Speel ook met achtergronden, evt met vormen van ballonnen, manieren van lekprikken etc. Een achtergrond die zorgt dat er veel meer contrast in het water zelf komt en zelf ook minder afleid van het onderwerp zelf (het water) zal gewoon beter uitkomen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Wat je zou kunnen doen is iets knutselen met 2 spijkers erop waar je beide contacten op aansluit. Als je de ballon daar dan op laat vallen heb je hetzelfde effect, zonder je handen erop. Waarschijnlijk is het ook nog wel zo te maken dat het er mooi uitziet en die spijkers niet eens opvallen :)

Verder wel een leuk idee om op deze manier je camera te triggeren, alleen vind ik de uitwerking nog niet je van het :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:12
Zal het water dan niet al te snel bewegen om nog een mooie foto te kunnen maken (en op tijd?). Nu wordt de foto gemaakt vanuit stilstand, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik vind 't veel te close, het boeit me totaal niet zo, een ontploffende balon, ok, maar dan moet je er ook wat van maken. Ik begrijp dat je de techniek onder de knie hebt van 't timen, maar eerlijk gezegd vind ik dit ook geen testcase, no offence, Maar het fotografische speelt hier nog eigenlijk geen rol

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Simon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:20:
Ik vind 't veel te close, het boeit me totaal niet zo, een ontploffende balon, ok, maar dan moet je er ook wat van maken. Ik begrijp dat je de techniek onder de knie hebt van 't timen, maar eerlijk gezegd vind ik dit ook geen testcase, no offence, Maar het fotografische speelt hier nog eigenlijk geen rol
ik denk er persoonlijk een beetje hetzelfde over als jij, maar de vraag is natuurlijk hoe de TS er wel wat leuks van kan maken.

misschien door behalve de ballon sowieso een andere achtergrond te kiezen, wat meer omgeving (of juist wat minder door bijv. wit of zwart ofzo te nemen)

verder natuurlijk je hand er af halen, en als het een beetje kan ook die stokjes.
stroom aan een stokje. Knoop je ballon aan het uiteinde vast (waar lampje zit) en doe ipv een lampje iets bouwen dat de ballon kapot maakt.

dan heb je eigenlijk je eerste remote trigger gemaakt (al is ie niet zo remote)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Laat een ballon aan een visdraadje langzaam mechanisch zakken op een speld of naald die op een bodemplaat vast staat. Als je een zwarte achterwand en de belichting van achter of schuin achter laat komen heb je denk ik het mooiste effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:37
jfeelders schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:33:
Laat een ballon aan een visdraadje langzaam mechanisch zakken op een speld of naald die op een bodemplaat vast staat. Als je een zwarte achterwand en de belichting van achter of schuin achter laat komen heb je denk ik het mooiste effect...
Met een beetje geluk krijg je dan ook nog een mooi kleurenspel door de breking van het licht in water. Ik zou zeker met wat verschillende lampen en dergelijke expirimenteren. Ook zou ik een donkere achtergrond gebruiken en snoertjes met zwarte isolatie. Als je een beetje elektrotechnisch onderlegd bent, kun je misschien ook een kleine vertraging inbouwen, zodat het water niet meer helemaal in zijn oorspronkelijke vorm staat.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om ook even het schakelschema weer te geven?

aan de hand daarvan is het wellicht ook wel mogelijk om je een idee aan de hand te doen om je hand weg te werken.
Pagina: 1