Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 25% gewijzigd door db87 op 21-05-2007 18:15 ]
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
Dit zijn waterballonnen als ze lek geprikt wordenNiteSpeed schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:12:
Leuke plaatjes, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat je nou precies doet?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Vervolgens: Photoshop
Net alsof ie met 400 V gelijkstroom niet dood zou zijn geweestdb87 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:14:
@ Wilko: Dan had ie al lang een optater gehad, dit lijkt me gelijkstroom...
[ Voor 73% gewijzigd door db87 op 21-05-2007 18:17 ]
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
En aan de achterkant van de ballon, zodat het water ervoor zit tijdens de foto.TheZeroorez schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:14:
Geen idee hoe dit precies gaat, maar om je handen niet in beeld te krijgen zou ik gewoon stijf koperdraad nemen, dit om een stokje heen doen, en een aparte kleur geven.
Vervolgens: Photoshop
Probeer jij maar eens totaal uit beeld te blijven dan.. Waarschijnlijk komt er nog steeds een arm onderdoor.mad_max234 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:19:
[...]
En aan de achterkant van de ballon, zodat het water ervoor zit tijdens de foto.
Denk dat het beter is om het dus met een duidelijke kleur te doen, en wet te shoppen, de 'prik' moet dan alleen wel uit het zicht zitten, anders krijg je daar een gaatje in het water
Verwijderd
Verwijderd
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
En hoe wou je het dan precies timen?YellowCube schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:33:
is het niet gewoon een idee om de ballon aan een visdraadje naar beneden te laten zakken op een naald. Vervolgens van bovenaf fotograferen.
Als je dan twee naalden naast elkaar zet. Aan de ene naald de plus en aan de andere de min...
[quote]timcooijmans schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:15:
[...]
Net alsof ie met 400 V gelijkstroom niet dood zou zijn geweest
[/quote]
Het gaat niet echt om het voltage wat je lichaam te verduren krijgt, maar eerder om het aantal ampere.
Hoe time je je huidige uitspattingen?
Idee is grappig, alleen het effect vind ik magertjes. Volgens mij moet er veel meer uit te halen zijn. Speel ook met achtergronden, evt met vormen van ballonnen, manieren van lekprikken etc. Een achtergrond die zorgt dat er veel meer contrast in het water zelf komt en zelf ook minder afleid van het onderwerp zelf (het water) zal gewoon beter uitkomen.
Verder wel een leuk idee om op deze manier je camera te triggeren, alleen vind ik de uitwerking nog niet je van het
|>
ik denk er persoonlijk een beetje hetzelfde over als jij, maar de vraag is natuurlijk hoe de TS er wel wat leuks van kan maken.Simon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:20:
Ik vind 't veel te close, het boeit me totaal niet zo, een ontploffende balon, ok, maar dan moet je er ook wat van maken. Ik begrijp dat je de techniek onder de knie hebt van 't timen, maar eerlijk gezegd vind ik dit ook geen testcase, no offence, Maar het fotografische speelt hier nog eigenlijk geen rol
misschien door behalve de ballon sowieso een andere achtergrond te kiezen, wat meer omgeving (of juist wat minder door bijv. wit of zwart ofzo te nemen)
verder natuurlijk je hand er af halen, en als het een beetje kan ook die stokjes.
stroom aan een stokje. Knoop je ballon aan het uiteinde vast (waar lampje zit) en doe ipv een lampje iets bouwen dat de ballon kapot maakt.
dan heb je eigenlijk je eerste remote trigger gemaakt (al is ie niet zo remote)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Met een beetje geluk krijg je dan ook nog een mooi kleurenspel door de breking van het licht in water. Ik zou zeker met wat verschillende lampen en dergelijke expirimenteren. Ook zou ik een donkere achtergrond gebruiken en snoertjes met zwarte isolatie. Als je een beetje elektrotechnisch onderlegd bent, kun je misschien ook een kleine vertraging inbouwen, zodat het water niet meer helemaal in zijn oorspronkelijke vorm staat.jfeelders schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:33:
Laat een ballon aan een visdraadje langzaam mechanisch zakken op een speld of naald die op een bodemplaat vast staat. Als je een zwarte achterwand en de belichting van achter of schuin achter laat komen heb je denk ik het mooiste effect...
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Verwijderd
aan de hand daarvan is het wellicht ook wel mogelijk om je een idee aan de hand te doen om je hand weg te werken.