Gezocht: Modem/Router die om kan gaan met veel connecties

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mafcase
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 12:24
In ons studenthuis maken we gebruik van een 10/1 Mbit abonnement van Surfsnel ADSL (via BBNED). Het internet loopt via een Copperjet 816-2P modem. Dit modem wordt ook als router gebruikt. Het arme beestje heeft het echter zwaar te verduren en verzuipt regelmatig in het aantal connecties, waardoor het internet praktisch tot stilstand komt. Ik ben nu op zoek naar een modem/router die beter om kan gaan met redelijke aantallen connecties, maar heb tot nu toe geen duidelijke aanraders kunnen vinden. Kan een van jullie een bepaald model aanbevelen?
Ik weet dat een software router tot de mogelijkheden behoort, maar het schijnt moeilijk/onmogelijk te zijn het 816-2P modem succesvol als bridge in te stellen. Ik hoop dus dat er een simpele oplossing is door gewoon het modem te vervangen.

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 13:55
Gebruikt bij kamaraad(ook studentenhuis)

een st780 van speedtouch iedereen die trekt daar toch veel connecties ze zijn met 4 personen
(zitten ook 4 netwerkaansluitingen op)
moet zegen ze hebben problemen met de connecties (veel torrenting-nieuwsgroepen-en messenger) hebben ook 10/1 verbinding.

je zou(indien je het draadloos niet nodig hebt)de 546V6 kunnen halen(is de gedraade variant van de st780)

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 13:36
Over het algemeen wordt er in studentenhuizen veel getorrent, iets waar routers een hekel aan hebben. Ik raad dan ook aan om lekker 'n simpel en oud computertje te pakken met winroute of een of andere linux-router-distro. Ben je in een keer van al het gezeik af en kun je ook nog eens bandbreedte verdelen per gebruiker, ratio, etc.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 14:39

TommyGun

Stik er maar in!

Idd, gewoon een servertje neer gooien. Ben blij dat ik van routers af ben.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
D-Link 4300

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 07:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Die krijg ik deze week binnen even kijken of die het trekt met veel torrents en emule downloads + uploads aan.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

RonnieGoodvibes schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:52:
Gebruikt bij kamaraad(ook studentenhuis)

een st780 van speedtouch iedereen die trekt daar toch veel connecties ze zijn met 4 personen
(zitten ook 4 netwerkaansluitingen op)
moet zegen ze hebben problemen met de connecties (veel torrenting-nieuwsgroepen-en messenger) hebben ook 10/1 verbinding.

je zou(indien je het draadloos niet nodig hebt)de 546V6 kunnen halen(is de gedraade variant van de st780)

mvg

amd
De hele Speedtouch-serie kan ik in combinatie met torrents danwel nieuwsgroepen volledig afraden. 516, 546, 716, 780... Stuk voor stuk niets dan ellende.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 06:59

ThaHandy

Discovery Channel

draytek router is ook goed spul

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Ik heb sinds kort een 10-24Bbned abo bij Tweak. Voor weinag was daar ook een Zyxel 2602 (HW-D1A) bij te bestellen.

Ik had een zyxel 650 met een draytek 2200E. Beiden prima te doen voor een adsl-bbned account. De zyxel 650 hield t prima met t nieuwe abo maar is niet snel genoeg.
Dus gratis copperjet aangesloten. Gelijk problemen met torrentverbindingen. Stabilteit v. h. netwerk niet om aan te zien.

Twee weken later komt die zyxel 2602 binnen. Aansluiten en werken. Bijna niets hoeven instellen (behalve de paar persoonlijke dingen als je wirelesssleutel). Sinds die tijd draait het netwerk als een zonnetje. Stabiele torrent-verbindingen en mega-snelle newsserverdownload.
Slecht een keer een NAT-probleem, maar dat bleek verholpen na het herstarten van de router.

Bijkomend voordeel,het ding lijkt het niet erg warm te hebben. Dat was met de copperjet wel anders. Bovendien heb je mooie stats voor cpu en memory usage. Ik ben nog niet over de 50% geweest.

Ik hoop dat mijn ervaring je helpt in je keuze.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 00:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TommyGun schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:16:
Idd, gewoon een servertje neer gooien. Ben blij dat ik van routers af ben.
Servertjes werken prima. Hier ook een servertje.

Maar misschien vermelden wat je dan als modem gebruikt. Of zit daar tegenwoordig ineens heel weinig verschil in? Want hier zit ik op een vrij oud apparaat.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

In principe maakt het niet het meeste uit op wat voor modem je zit, als je maar via DHCP een adres van je provider krijgt?
Anders moet je even een PPPoE verbinding maken in de meeste gevallen.

Met een Speedtouch heb ik wel ellende gehad, dat werkte niet goed icm Linux.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Mafcase
Ik ben nu toch maar ook aan het kijken naar de mogelijkheid om een server als router te gebruiken. Het probleem is echter dat surfsnelADSL werkt met een PPoA verbinding. Voor zover me op dit moment duidelijk is is het nogal ingewikkeld (als het al mogelijk is) om met een PPPoA protocol het modem als bridge te gebruiken. Als iemand tips heeft op dit gebied, dan zijn die van harte welkom. :)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 13:36
Ikzelf heb ook een Surfsneladsl verbinding gedeeld met een servertje. Geen probleem. Het modem (wat tevens diende als router) gaf netjes een dynamisch ip aan de router. Ik weet het, het modem werkt dan nog steeds als router, maar heeft het wel een stuk minder druk met NAT'ten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ThaHandy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:28:
draytek router is ook goed spul
Met ^^ :)

Al waren de eerdere 2200 series niet bestand tegen 1 week nonstop, maar minuutje reboot werkte weer. De 2600 serie heb ik zelf lange tijd gehad icm BT site, die een belachelijk hoog aantal hits per dag moest verwerken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-03 17:15

The Zep Man

🏴‍☠️

CodeCaster schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:25:
[...]

De hele Speedtouch-serie kan ik in combinatie met torrents danwel nieuwsgroepen volledig afraden. 516, 546, 716, 780... Stuk voor stuk niets dan ellende.
Ligt er ook aan hoe je hem configureert. Een Speedtouch alleen is een waardeloze router. Zet hem in PPTP modem mode en hang er een fatsoenlijke router achter (bijvoorbeeld een bak met IPCop) en het probleem is opgelost. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 13:37

DataGhost

iPL dev

SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:
[...]

Met ^^ :)

Al waren de eerdere 2200 series niet bestand tegen 1 week nonstop, maar minuutje reboot werkte weer. De 2600 serie heb ik zelf lange tijd gehad icm BT site, die een belachelijk hoog aantal hits per dag moest verwerken.
Ik heb zelf een Draytek Vigor 2800G, sinds de nieuwe firmware kan die ook prioriteit geven aan uitgaande ACK-pakketjes, dat zal ook een deel van het probleem kunnen wegnemen :) Misschien ook een aanrader, anders in ieder geval een tip voor mensen die er een hebben.

• Mafcase
Over een aparte (software) router achter het modem:
Volgens de helpdesk van InterNLnet is het idd onmogelijk om een router als bridge met PPPoA in te stellen. Dit hoeft echter geen probleem te zijn omdat ik er alsnog gewoon een router achter kan hangen. Ik vraag me alleen of en wat voor consequenties dit heeft. Kan ik NAT en DHCP dan uitschakelen in het modem?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Een Linksys wrt54GL met andere firmware is ook een goed alternatief. Dingen hebben 16mb geheugen.
Zeer stabiel en veel functies.

• battler
[...]

Een 716 en 780 draaiend gehad, icm met D-link 4300.
Nog nooit problemen gehad, icm met XS4all Basic. Downloadend via E-mule, Torrents, Nieuwsgroepen. 24/7 Downloads aanstaan.

• Mafcase
Update over de server als router achter de copperjet:
Met het PPPoA protocol kan het modem dus niet ingesteld worden als bridge. Ik heb nu een server met Winroute die router speelt, maar NAT moet aan blijven staan in het modem. Dit betekent dat de NAT-tabel van de copperjet nog steeds volloopt bij te veel connecties en het internet vastloopt. De server met winroute geeft me wel de mogelijkheid om p2p verkeer te blokken en een torrentclient met een webinterface op de server te draaien, zodat er alleen nog maar vanaf de server wordt gedownload. Zo kan ik het aantal connecties beperken. Maar ik blijf toch maar kijken naar een nieuwe modem-router.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Brazza schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:31:
Een Linksys wrt54GL met andere firmware is ook een goed alternatief. Dingen hebben 16mb geheugen.
Zeer stabiel en veel functies.
Ik heb zelf een GSv6. Niet de beste die je kan krijgen maar zelfs dat ding kan heel wat hebben. Standaard aantal connecties van 512 verhoogt naar 4096 en alles loopt perfect.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:23
Ik weet niet met hoeveel man je bent, maar misschien is n Cisco router met ADSL2 ingebouwd of als HWIC module erin n optie. Mijn Cisco 2611XM met 256MB RAM kan prima 200.000 connecties tegelijk aan (niet dat de cpu van dat ding het leuk vind, maar hij kan het wel :P )

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 16:12
Dan mag die ook wel even zijn budget opgeven, want die cisco kost dikke € 3.000

Geloof graag dat die dan ook wel dan wel wat moet kunnen voor dat bedrag

• battler
Heeeeel snel kunnen downloaden :9 (als je verbinding het toe laat)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tja het nut van zo'n cisco ding zie ik ook niet in dan kun voor dat bedrag toch een aardige server in elkaar zetten, die veel connecties aan kan en daarnaast nog een heleboel meer kan

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 26-05-2007 19:07 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-03 14:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ik222 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:06:
Tja het nut van zo'n cisco ding zie ik ook niet in dan kun voor dat bedrag toch een aardige server in elkaar zetten, die veel connecties aan kan en daarnaast nog een heleboel meer kan
Maar dan zit je nog steeds met een modem die over z'n nek gaat door het grote aantal connecties ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:23
Een Cisco met ADSL is te krijgen voor minder dan 1000 euro hoor, misschien wel voor zo'n 500.
2e hands is uiteraard goedkoper.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Demoniac schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:44:
[...]
Maar dan zit je nog steeds met een modem die over z'n nek gaat door het grote aantal connecties ;)
ja dat wel maar bij mijn kabelaansluiting UPC kun je geen ander modem gebruiken. Bij het ADSL wat de topicstarter heeft wel natuurlijk

Verwijderd

Als het toch mogelijk is om de modem als bridge in te stellen ik zou zeggen doe dat dan en gebruik inderdaad een software router (waar je het bestaan al van weet las ik).

Eerst zou je dan moeten proberen om 1 computer op die manier het Internet op te krijgen, als dat gelukt is weet je dat de modem goed is ingesteld als bridgemodem.

(bij een PPPoA lijn stel de modem zo in dat de node erachter met PPTP kan inloggen of DHCP spoofing gebruikt, maar is naar mijn weten alleen mogelijk met een speedtouch variant en 1 type Zyxel met speciale firmware ervoor.)

Punt is dat de meeste modemrouters ongeacht het merk een beperkt aantal Nat sessies kunnen bijhouden (meer nat-sessies betekent meer geheugen nodig, betekent duurdere modemrouter), met een software router heb je die beperking eigenlijk niet (er zit meestal toch genoeg geheugen in de gemiddelde pc router).

En de meeste studenten gebruiken wel een p2p programma, zoniet een paar tegelijkertijd, en dan zuigt het met de meeste hardware modemrouters. (Nat-tabel loopt dan zo vol)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 21:04 ]

• Mafcase
Ik was aan het kijken naar de half-bridge functie van sommige modems, toen ik terloops las "dat dit natuurlijk niet nodig is als je van je provider meerdere publieke IP's krijgt." En wat blijkt nou, dit is het geval bij ons Surfsnel ADSL abonnement. Ik had er alleen nooit gebruik van gemaakt omdat we niet genoeg IP's voor iedereen kregen. Dus nu heb ik het modem ingesteld op PPPoA Unnumbered, zoals het in het modem genoemd wordt en krijgt de server/router een publiek IP zonder dat het modem aan NAT hoeft te doen. En als ik het goed heb begrepen is het vollopen van de NAT-tabel de oorzaak van de problemen, dus die zouden nu moeten zijn opgelost. :*)

Nu zit ik alleen met een nieuw probleem. Het lukt me ondanks een hoop portgeforward nog niet om m'n xbox360 probleemloos op het internet te krijgen. Die blijft aangeven dat de NAT "strict" is ingesteld. Maar goed, das weer een ander topic denk ik zo...

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Torrents test + Game
-------------------------------
de D-Link 4300 heb ik inmiddels ontvangen. De router kan enorm veel torrents aan (30 + 20 emule downloads. Op dat moment was ingesteld dat de upload 60kb/s mocht trekken van de 90kb/s max.
Mijn verbinding is Quicknet Medium 4mbit down en 1mbit up, ADSL heeft officieel een limiet van 832 up, maarja....
Deed nog even Counterstrike aan met refresh alle servers, de meeste routers lopen met het refreshen van de 5000+ counterstrike servers al vast of je kan tijdens het refreshen niet op het web. Bij de D-link 4300 ging het nog wel, maar wel even wat trager.
Tijdens het gamen had ik een ping van 50ms bij een 100mbit 32 player volle server in NL (eindhoven). Liep toch nog wel met horten en stoten vooruit, maar kon nog enigszins wat schieten.

Netwerk
------------
Het netwerk werkt ook goed met zowel 100mbit als 1gbit. Met 100mbit transfer rates tussen 6 t/m 10,9MB/s, gemiddeld 8mb/s. Met 1Gbit waren de harde schijven of misschien de onboard netwerkkaarten een bottleneck, transfer rate tussen 10 tot 30mb/s.
1 pc uitgerust met A8n-VM CSM, Nvidia 430 chipset 1gbit LAN. De andere pc uitgerust met Conroe945DVI Realtek RTL8111B LAN chip.

Config van netwerkkaarten + router
--------------------------------------------------
QoS was uitgevinkt en flow control was enabled, anders was de transfer rate lager.
D-Link Gamefuel, automatic classification en dynamic fragmentation stonden allemaal aan.

De ADSL modem Copperjet 810 Rev 4 traint op 4076 down en 896 up (blijft hetzelfde na 10x resetten) en ik zit 325meter van de centrale af. Ingesteld als bridge

Wireless
------------
Toen had ik wireless geprobeerd met mijn Dell Inspiron 6000 met Intel 2915ABG wireless netwerkkaart 54mbit max. Surfen ging goed, grote downloads van 50+ MB stopten bij 70%. Op het netwerk komen lukte haast niet, moest na het openen van een map 10min wachten.
Het bereik in de tuin (Signaal moet door een nep leren zwarte bank) is met de deuren helemaal open laag, maar blijft wel op 54mbit. Signaal naar mijn kamer (moet door 2 betonnen muren, zwarte bank en soms 1 tot 8 wireless internet verbindingen worstelen) is laag en blijft op 54mbit. Helaas kan ik met mijn laptop via wireless alleen surfen en met grote horten en stoten counterstrike of warcraft 3 spelen.
Zelfs met de laatste patch 1.8 is het nog niet verholpen.
Ik denk dat je alleen met D-link netwerkkaarten goeie verbinding kan krijgen.

120 euro voor een router dat alleen met draad goed werkt vind ik erg duur (behalve met D-link netwerkkaarten, dan is het beter om D-Link DGL 4100, een draytek of Linksys WRT54GL met DD-WRT firmware te nemen.

Ik denk er nu aan om 2ehands een Draytek 2800G, 2900VG, Speedtouch 580, 585 of AVM Fritz!box te nemen. De laatste is in Duitsland populair en volgens mij ook wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Archimond op 01-06-2007 15:15 ]

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 09:40
Heb je de laatste firmware voor de D-Link al eens geprobeerd (1.8) i.v.m. je draadloze probleem ?

Firmware 1.8
- Enhanced Intel Centrino wireless client connection Improved 802.11b wireless connection.
- Improved Nintendo Wii connection with WPA2.
- Fixed SBC rate estimation.
- Fixed UPnP IGD icon reporting disabled state.

Je draadloze-netwerkkaart moet natuurlijk wel 108Mbps ondersteunen anders krijg je hem dus nooit sneller als 54 Mbps.

[ Voor 15% gewijzigd door NeverAlone op 01-06-2007 11:38 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-03 16:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

smeerbartje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:55:
Over het algemeen wordt er in studentenhuizen veel getorrent, iets waar routers een hekel aan hebben. Ik raad dan ook aan om lekker 'n simpel en oud computertje te pakken met winroute of een of andere linux-router-distro. Ben je in een keer van al het gezeik af en kun je ook nog eens bandbreedte verdelen per gebruiker, ratio, etc.
idd , hier ook gedaan, tip van de dag

installeer clarkconnect op die bak als je het gaat doen, dan kan de non linux mens er later na jou ook nog wat mee (point and click setup)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

NeverAlone schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:34:
Heb je de laatste firmware voor de D-Link al eens geprobeerd (1.8) i.v.m. je draadloze probleem ?

Firmware 1.8
- Enhanced Intel Centrino wireless client connection Improved 802.11b wireless connection.
- Improved Nintendo Wii connection with WPA2.
- Fixed SBC rate estimation.
- Fixed UPnP IGD icon reporting disabled state.

Je draadloze-netwerkkaart moet natuurlijk wel 108Mbps ondersteunen anders krijg je hem dus nooit sneller als 54 Mbps.
Ja die heb ik er nu op, inderdaad 802.11b is verbeterd, maar dan moet ik alles op 11mbit forceren. Het enige dat ik wil is draadloos kunnen surfen, opgenomen series bekijken van mijn pc via het netwerk zonder eerst te kopieren. Intel 2915ABG ondersteund max 54mbit. Alle routers die wireless boven de 54mbit aanbieden, ondersteunen meestal alleen hun eigen merk netwerkkaart met 108mbit.

Zelfs als ik vlak naast de DGL 4300 router zit en verbinding uitstekend is, gaat het netwerk heel traag.
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:07:
[...]

idd , hier ook gedaan, tip van de dag

installeer clarkconnect op die bak als je het gaat doen, dan kan de non linux mens er later na jou ook nog wat mee (point and click setup)
Het probleem is dat men veel tijd kwijt is met het zoeken naar energiezuinige onderdelen + ruimte en welke software moet men gebruiken?

Ik was al van plan zoiets te gaan maken, maar het probleem was vooral hoe zorg je dat computers ook wireless goeie verbinding hebben, waar laat je een grote ATX kast, welke onderdelen moet je kiezen, hoe zorg je ervoor dat de routerpc van afstand te benaderen is, hoe komt men aan software en hoe hou je de kosten laag 300 euro max?

[ Voor 3% gewijzigd door Archimond op 01-06-2007 15:27 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:05

BHQ

WRT54GL met DD-WRT kan tot 4096 connecties, maar de snelheid gaat wel wat achteruit. Met een machine met PFsense ben je een stukje blijer :)

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb de antenne nu helemaal naar beneden gedraait, richting de grond. Dan geeft die het signaal doorvoersnelheid 8)7.
Bestanden (700mb en 4gb bestanden) worden nu verstuurd met een snelheid van 2,4MB/s, dat is nog steeds niet 54Mbit, terwijl de rate van de router en de laptop wel op 54Mbit staat.

Als ik nu reboot, dan werkt alleen draadloos. De bedrade verbinding werkt pas als ik stroom eraf haal en weer na 3 sec erop doe (firmware 1.8). Echt vage firmwares :O
Draadloos werkt nu wel dus wel, maar nog een beetje traag.

Het moet door een leren bank, houten deur en betonnen muur, waar vlakbij een koelkast staat. Kan een koelkast veel EM uitstralen?

Ik kijk vanavond nog even van heel dichtbij hoe de transferrate is.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:05

BHQ

2,4MBps over 802.11g is best netjes. je vergeet waarschijnlijk dat Wireless half duplex is, van die 54mbit blijft in best case ongeveer 25mbit over.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
[...]

Hier een 516. Als router is het inderdaad niets. Met wat moeite DHCP-spoofing aan de praat gekregen en er een linux router/server achter gehangen. Nu nog heel af en toe een korte hapering, veel beter dan dagelijkse vastlopers en aan/uit moeten zetten. Het lijkt alleen wel alsof dat firewall weer aangaat (en dus voor problemen zorgt) als de stroom er even af is geweest, maar dat komt zelden voor.

Ik zou dus ook Speedtouch afraden, maar met wat gepruts en een oude pc als router kun je er nog wel wat van maken.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Yapser schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:22:
2,4MBps over 802.11g is best netjes. je vergeet waarschijnlijk dat Wireless half duplex is, van die 54mbit blijft in best case ongeveer 25mbit over.
Oh dat wist ik nog niet, vandaar dat draadloos zo traag is.

Hoe zit het met de 802.11n standaard en 125mbit connecties? Zijn de boosted connecties ook nog half duplex en de 300mbit ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Archimond op 03-06-2007 06:51 ]

Pagina: 1