[HTML] URL op locale schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik heb een Webbased download client, in de geschiedenis wil ik het zo maken dat als ik op de naam van de download klik, dat hij dan de bijbehorende map opend.

Ik heb dit: <a href="file:///d:/Downloadmap/download/">download</a>
Maar dit doet niks, alleen met rechtermuisknop -> snelkoppeling kopieeren -> en dan plakken in de adresbalk werkt.
Ook target="_blank" mag niet baten. zowel internetexplorer als firefox doen gewoon niks en doen alsof ik nooit heb geklikd.

bvd

google geeft ook geen zinnige resultaten op deze zoektermen: HTML href local file

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Staat de HTML ook lokaal?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
• "file:///d:/Downloadmap/download/" verwijst naar een directory en geen file
• Ik neem aan dat dat pad niet het echte pad is? Zitten er nog "gekke tekens" in zoals spaties e.d.?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer eens
HTML:
1
<a href="file:///d|/Downloadmap/download/">download</a>

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 21-05-2007 16:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:44:
Probeer eens
HTML:
1
Zo bedoel je denk ik:
HTML:
1

;)

BtM909: Ik zie niks verkeerds :? :+

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 21-05-2007 16:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• StapelPanda
RobIII schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:44:
• "file:///d:/Downloadmap/download/" verwijst naar een directory en geen file
• Ik neem aan dat dat pad niet het echte pad is? Zitten er nog "gekke tekens" in zoals spaties e.d.?
Het is idd een map, het gaat om SabNZBD voor de geintreseerde.
de pagina staat op http://localhost:8080/sabnzbd
en qua gekke tekens dit is bijvoorbeeld nu een van de links, maar de | helpt niet :(
file:///d|/Nieuwsgroepen/Groove_Armada_nzb/

had trouwens niet zoon snele reactie verwacht _/-\o_

Verwijderd

Op http://en.wikipedia.org/wiki/File:_URL lees ik dat dit in FF en IE7 niet gaat werken, maar dat IE<7 dit zou moeten pakken met een | i.p.v. een :

Verwijderd

als je al een lokale webserver hebt lopen, dan kun je toch gewoon een webadres (http://localhost/sabnzd/download/bla.zip) gebruiken ipv file:///d|/Downloadmap/download/? dat lijkt me een stuk meer webbased dan met lokale paden werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 19:06 ]

Verwijderd

Dan moeten de downloadmappen wel allemaal bereikbaar zijn via de webserver. Lijkt me niet de bedoeling.

Verwijderd

bartdg schreef:
Dan moeten de downloadmappen wel allemaal bereikbaar zijn via de webserver. Lijkt me niet de bedoeling.

dan hoef je het ook niet webgebaseerd te maken: logisch lijkt mij om alles wat je webgebaseerd wilt bewerken, downloaden of bekijken, binnen de serverroot te houden, de toegankelijkheid van die mappen kun je instellen. ik weet het hiervandaan niet 100 % zeker, maar ik denk dat de file-link (file:///d|/Downloadmap/download/) voor een webserver gewoon geen geldige url is.

Verwijderd

Ik denk dat de bedoeling is dat de downloadclient nadat het downloaden voltooid is verwijst naar het locale bestand. Toch, TS?

• StapelPanda
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:22:
Ik denk dat de bedoeling is dat de downloadclient nadat het downloaden voltooid is verwijst naar het locale bestand. Toch, TS?
Ja, ik dacht ik zet er even een simpele link om de naam van de download. maar dit zal dus met een scripttaal moeten :(
dan ga ik me daar dus even in verdiepen.

de downloadclient is trouwens alleen webbased, maar voor de rest vind ik het een lekker programma.
Pagina: 1