Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vast aan minimumloon i.v.m. contract?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb even een vraagje die ik niet zo een twee drie ergens terug kan vinden. Ik heb vorige week een contract aangeboden gekregen waarin staat dat ik per uur een bepaald loon krijg. Dat is ook allemaal prima en is zelf nog een beetje meer dan het minimumloon. Ik ben nu 15 jaar, en heb een contract voor een halfjaar. Binnen een halfjaar wordt ik 16. Betekent dit dan dat ik ook dan nog het minimumloon krijg wat in m'n contract staat of wordt dit verhoogt voor iemand van 16?

Ik heb zelf het idee, minimumloon is minimumloon, maar dat weet ik niet zeker. Blijft dit ook gelden als je aan een contract vast zit waarin je loon staat?

Alvast bedankt!
Pascal

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:26
Normaalgesproken wordt dit gewoon verhoogd naarmate je ouder word. Kunt dit eventueel navragen aan je werkgever, maar ze zijn verplicht minimaal minimum loon te betalen.

[ Voor 44% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-05-2007 16:25 ]

Specs

Verwijderd

het minimum jeugdloon wordt ieder jaar (tot je 23e) hoger, dus minimumloon != minimumloon

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een minimumloon geldt bij een bepaalde leeftijd.

Als je nu al meer gaat verdienen hoeft dat daarom niet te betekenen dat als je ouder wordt je meer loon krijgt als je daar op dit moment al boven zit.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:27:
Een minimumloon geldt bij een bepaalde leeftijd.

Als je nu al meer gaat verdienen hoeft dat daarom niet te betekenen dat als je ouder wordt je meer loon krijgt als je daar op dit moment al boven zit.
Nee, dat bedoel ik ook niet. Het loon in het contract is meer dan het minimumloon voor iemand van 15 jaar, maar nog niet zo hoog als voor iemand van 16 jaar :)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Het is in elk geval zo dat je niet onder het geldende minimumloon kan zitten, dus als je zestien bent moet je het minimumloon van iemand van zestien krijgen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
Sherlock schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:35:
Het is in elk geval zo dat je niet onder het geldende minimumloon kan zitten, dus als je zestien bent moet je het minimumloon van iemand van zestien krijgen.
Oke! Bedankt, dat wilde ik even zeker weten O-)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Niet vergeten na een jaar om salarisverhoging te vragen he!

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Hangt er van af waar je werkt lijkt me, een beetje salarisadministratieprogramma moet zoiets toch automatisch kunnen doen. Gebeurt bij mijn werkgever (Dirk v/d Broek) iig wel :).
Pagina: 1