Toon posts:

[RAR} bestanden opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

je kunt via gmail alle bijlages in een mailtje tegelijk downloaden. deze zijn dan ingepakt in een rar file. nu heb ik dus een rar filetje met 2 word documenten erin. ééntje heb ik er gister geopend door er dubbel op te klikken (dus niet specifiek uitgepakt in een map) en heb dit document bewerkt. vervolgens heb ik dit opgeslagen in word op de normale manier (bestand->opslaan) en daarna de boel afesloten (heb verder geen meldingen meer gehad). nu wil ik vandaag het bestand opnieuw openen via dezelfde procedure om er aan verder te werken, is al mijn tekst die ik toegevoegd had weg :(

is dit nu echt weg of lijkt het maar zo, het moet immers gewoon opgeslagen zijn. is de versie met mijn toegevoegde tekst op een andere plaats opgeslagen die ik niet weet? het zou balen zijn als mijn tekst nu weg is en ik alles opnieuw moet typen. ;(

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 17:19

YellowCube

Wait...what?

het Word document uit die rar wordt bij het openen (zonder 'm eerst op je systeem op te slaan) in een tijdelijke map neergezet. Die tijdelijke versie heb je dus bewerkt en opgeslagen.
Je kunt op je systeem zoeken naar de bestandsnaam en hopen dat ie nog in de tijdelijke map staat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Open het document via het Rar bestand. Druk op 'opslaan als' en kijk naar welke map je gelinkt wordt. Ga via verkenner naar die map en kijk of er een(jouw) document instaat.

Hopelijk vind je hem zo.

@hierboven:
Zip en rar maken er soms een soort random naam van. Dus direct zoeken lukt niet altijd, maar iig te proberen. De temp map is vaak: 'c:\documents and settings\<inlognaam>\local settings\temp'

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 21-05-2007 16:20 ]

☻/
/▌
/ \

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:22
Kixtart schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:16:
Open het document via het Rar bestand. Druk op 'opslaan als' en kijk naar welke map je gelinkt wordt. Ga via verkenner naar die map en kijk of er een(jouw) document instaat.

Hopelijk vind je hem zo.
Als je dat doet weet je dus zeker dat hij overschreven wordt?
Want dan zal het bestand opnieuw in de tijdelijke map worden gekopieerd?

Je kunt in word bij recent geopende bestanden kijken.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

martijnve schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:19:
[...]

Als je dat doet weet je dus zeker dat hij overschreven wordt?
Want dan zal het bestand opnieuw in de tijdelijke map worden gekopieerd?

Je kunt in word bij recent geopende bestanden kijken.
Misschien heb je gelijk ja, sorry als dat zo is.
Maar ik dacht dat je zolang je niet op opslaan drukt een ander bestand hebt.

Edit: Ff getest via WinZip. Ik krijg de melding dat hij de temp-map wil overschrijven, dus beter is het om zelf te zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 21-05-2007 16:24 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
die map wordt alleen aangemaakt zolang winrar open staat. zodra het afgesloten wordt, wordt de map automatisch verwijderd.

als ik m open bij de recent geopende bestanden in word kan ie t pad niet vinden (wat op zich logisch is)

vrees dat ik kan fluiten naar mn document :(

Edit: ik had m natuurlijk al geopend, anders kon ik niet constateren dat mn tekst weg was
Winrar geeft dus geen melding dat ie de boel gaat overschrijven.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 16:31 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 17:19

YellowCube

Wait...what?

je zou nog even kunnen kijken in de AutoRecover map van Word zelf
(vind je door in Word te kijken bij Options --> File Locations)
Wellicht dat daar gisteren nog wat tempbestanden achtergelaten zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Klopt dat echt?, want winzip maakt het ook aan/verwijderd na afsluiten.
Maar het verschil is dat als je op 'save' hebt gedrukt als hij open staat, hij hem niet verwijderd.

Dus kijk eens in de c:\documents\........\temp map en controleer dit nog eens.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
@Yellow: staat niks meer in :(

@Kixtart: zou je iets specifieker kunnen zijn? Ik gebruik vista. De locatie waar winrar zijn tijdelijke bestanden aanmaakt is C:\Users\Mart\AppData\Local\Temp\$rar.... (ofzoiets), maar die map wordt verwijderd zodra winrar gesloten wordt.

C:\documents bestaat niet. wel C:\Users\Mart\Documents\ maar daar worden toch geen temp mappen aangemaakt???

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maak een .rar met een document erin. Save hem & zoek naar de map.
Staat het ander document ook in die map: Yippie
Staat het ander document niet in die map: Pech

Tsja, kon ook niet weten dat je Vista had

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 21-05-2007 19:35 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1