Custom confirm popup

Pagina: 1
Acties:

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Wij willen hier een custom javascript confirm popup bouwen in dezelfde stijl als alle andere popups (dit zijn een soort lightbox dingen, divjes dus die omhoog schieten) binnen onze webapp.

Nou hebben we wat research gedaan en ben ik gestart met een opzetje te maken hiervoor maar voor zover ik zie wordt dit toch wat lastiger dan een standaard custom popup. Op een of andere manier moet de event flow op pauze gezet worden en weer geresumed worden als er op ok geklikt wordt en afgekapt worden als er op cancel geklikt wordt... Dit lijkt me out of the box alleen niet mogelijk (of ik heb het mis) .

Nou had ik al bedacht dat het mogelijk zou zijn om specifieke attributen van het element dat de confirm popup oproept te kopieeren naar de ok button van de popup (zodat je als het waren eigelijk nog een keer klikt op het origineel) maar dit is niet zo heel flexibel.

Heeft iemand anders hier nog een nette oplossing voor?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:54
welke taal/omgeving hebben we het over? (X)html, javascript, asp(.NET), php?

Specs

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• tec
Ow het gaat over html/javascript :) oeps :)

• tec
Heb bouwen van een popup is geen punt. Het bouwen van een custom javascript confirm is het hele probleem.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het probleem is dat je een een synchrone flow had die nu asynchroon wordt.

Waarschijnlijk moet je iets gaan doen waarbij het drukken van de submitknop een popup toont en waarbij de ok butten pas daadwerkelijk het formulier submit. Dat is iig de programflow waar je vanuit zou moeten gaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10 19:50

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Zomaar even een 'blaat';

Al aan de return True/False gedacht? Volgens mij probeer je namelijk niets anders te doen dan een eigen submit-interrupt....

bijv: http://www.java2s.com/Cod...gBeforeFormSubmission.htm

Kan zijn dat ik er volledig naast zit, in dat geval mag je me gewoon negeren ;)

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

De custom confirm is geen probleem. Het lastige is volgens mij dat je moet zorgen dat de gebruiker behalve in die confirm popup klikken (Yes|No) verder niks mag doen, dus ook geen andere dingen submitten. Je zou dit kunnen doen door een transparante DIV (met opacity of een PNG, laatste werkt met stukje JS ook in IE) over de hele pagina te plakken en daarboven de popup te tonen. Met de muis kan je dan niks meer doen, met het toetsenbord nog wel, maar het is beter dan niks.

• tec
Janoz schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:25:
Het probleem is dat je een een synchrone flow had die nu asynchroon wordt.

Waarschijnlijk moet je iets gaan doen waarbij het drukken van de submitknop een popup toont en waarbij de ok butten pas daadwerkelijk het formulier submit. Dat is iig de programflow waar je vanuit zou moeten gaan.
Dit zou op zich een optie zijn. Al komt het een beetje neer op mijn idee om de properties van het element dat de popup fired te kopieeren naar de OK knop.

Deze confirm popup willen we overigens net zo flexibel hebben als de originele confirm. Het moet bijvoorbeeld ook mogelijk zijn om een te vragen of iemand zeker weet dat hij een betreffende link wil openen, bij klikken op cancel moet de browser de link dus niet openen.
ReLexEd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:26:
Zomaar even een 'blaat';

Al aan de return True/False gedacht? Volgens mij probeer je namelijk niets anders te doen dan een eigen submit-interrupt....

bijv: http://www.java2s.com/Cod...gBeforeFormSubmission.htm

Kan zijn dat ik er volledig naast zit, in dat geval mag je me gewoon negeren ;)
Dit zal werken bij submit acties maar gaat niet lukken bij links.
Mei schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:24:
De custom confirm is geen probleem. Het lastige is volgens mij dat je moet zorgen dat de gebruiker behalve in die confirm popup klikken (Yes|No) verder niks mag doen, dus ook geen andere dingen submitten. Je zou dit kunnen doen door een transparante DIV (met opacity of een PNG, laatste werkt met stukje JS ook in IE) over de hele pagina te plakken en daarboven de popup te tonen. Met de muis kan je dan niks meer doen, met het toetsenbord nog wel, maar het is beter dan niks.
Als dat het probleem was dan had ik wel gevragen hoe ik de user input kan blokkeren. Het probleem is echter dat ik geen idee heb hoe ik de event flow kan stoppen en resumen op het moment dat er geklikt is op bijvoorbeeld een delete knop.
Pagina: 1