Fabrikanten van computercases

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hallo,

Een wat ongewoon topic in een Casemoddingforum. Ik ben wel into casemodding, maar ik wil me nu gaan toeleggen op de theoretische kant. Ik wil onderzoek gaan doen naar de mogelijkheden voor de consumentenmarkt. Dus geen CCFL-kermis, geen high-speed bakken, maar de case die het goed doet in de woonkamer tussen de telefoon en de geranium.

Ik hoop zelfs dat ik een bedrijf kan laten warmlopen voor een stageplaats waarbij ik een half jaar kan onderzoeken en bedenken of zij innovatieve cases en meer kunnen gaan aanbieden.

Nu de bedrijven nog. En ik ben helemaal niet thuis in dat wereldje. Ik kom niet verder dan Belinea, of Dell, maar maken die zelf hun kasten of besteden ze dat uit? En zijn ze groot? Staan ze open voor innovatie of zijn het puur dozensjouwers die een wit kastje van de band laten rollen en that's it?

Wie kan mij helpen aan namen van degelijke Hollandse kastenmakers?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46
afaik maakt Belinea niet eens cases. Dell zal het ook wel neit zelf doen.

Volgens mij zijn alle grote casebouwers niet-Nederlands. Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? Er is namelijk niet uitzonderlijk veel te doen aan de opbouw van cases

Verwijderd

De enige Nederlandse fabrikant van kasten die ik ken is Nexus, die toevallig ook redelijk into funtionaliteit zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 14:55 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Catch22: Nee, zoiets dacht ik al. Omdat ik echt weinig weet van de bedrijven, maar toch wat voorbeelden wilde noemen, heb ik maar in het wilde weg een greep gedaan.

Ik doe Concept Design, en ontwerp dus geen concrete producten, maar meer de 'lijn' waarbinnen een heleboel producten zouden vallen. Daar hoort ook de look, de feel maar ook de gebruiker bij. Concept Design richt zich overigens niet alleen op producten hoor, maar het zou me leuk lijken deze kant op te gaan.

Ik wil wel bij Philips aankloppen en zeggen dat ik een half jaar voor hen wil gaan onderzoeken hoe ze sense and simplicity in een huiskamerpc kunnen laten terugkomen, dat laten uitstralen dus, maar daar hebben zij geen klap aan want ze maken geen huiskamer-pc's.

Het zou zoals je suggereert, kunnen dat alle kasten vanwege de lage productiekosten in Azië worden gemaakt of in oostbloklanden. Biedt weinig perspectieven voor mij :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dark Blue schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:58:
Ik wil wel bij Philips aankloppen en zeggen dat ik een half jaar voor hen wil gaan onderzoeken hoe ze sense and simplicity in een huiskamerpc kunnen laten terugkomen, dat laten uitstralen dus, maar daar hebben zij geen klap aan want ze maken geen huiskamer-pc's.
ehh;

http://www.mediacenter.philips.com/nl/index.html

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 21-05-2007 15:01 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is Recom (van oa Zenith) ook niet een Nederlandse bouwer?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat ik me al jaar en dag afvraag is het volgende, en misschien kan je er iets mee:

Aangezien de opbouw van de kast grotendeels hetzelfde is, waarom kan je dan nog niet losse frontjes kopen bij een kast-bare-bone om maar te zeggen. Nu moet ik per klant verschillende kasten hebben of bestellen om alles naar smaak te hebben. Als ik standaard bodies per pallet kan bestellen en dan een aantal losse frontjes, of eventueel sidepanels wordt het allemaal veel flexibeler.

Iets anders: laatst de serie foldable cases geprobeerd van Aopen. Wat een bagger. Resoneert als de pest, en zit qua sterkte tussen aluminiumfolie en blik in. Dat gaat het niet worden.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Oja! :o dat ik daar helemaal niet aan gedacht had.
SinergyX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:01:
Is Recom (van oa Zenith) ook niet een Nederlandse bouwer?
Lijkt er wel op ja, met die URL... :)
Ze richten zich vooral op gamers, en dan denk ik: die hebben cases die vergelijkbaar zijn met de gepimpte auto die met stampende speakers net voor je huis stil gaat staan. Wat ik meer zoek is de gezinsauto onder de PC's, maar wie weet is zo'n bedrijf bereid om uit te kijken naar een nieuwe groep klanten? You never know :)

Dus,
Philips (Media Center)
Nexus
Recom

Nou, ik ga wel eens overwegen of ik die wat voor ga leggen...
Het gaat om meer dan cases hoor! Meer gewoon kijken wat de doelgroep nu is en wat die kán worden als ze de kasten net iets anders bouwen. :) En kijken welk bedrijf dat aandurft!

Want ergens geloof ik gewoon dat casemodden mij tussen mn oren zit...

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik geloof dat iig de fans van Nexus gemaakt worden door Yate Loon, een Aziatisch bedrijf. Geen idee of ze ook door Yate Loon ontworpen zijn, of dat ze daar alleen gefabriceerd worden. Ik denk eerlijk gezegd niet de cases wel in Nederland worden gebouwt, maar ontworpen zou nog best kunnen.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:55:
De enige Nederlandse fabrikant van kasten die ik ken is Nexus, die toevallig ook redelijk into funtionaliteit zijn.
offtopic:
Als de cases net zo gebruikersonvriendeljk zijn als de website, laat dan maar zitten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk eens aan Sweex danwel Trust. Ook NL bedrijven. Sweex is als ik me niet vergis eigendom van de zoon van de (voormalige) eigenaar van DES uit Den Haag - op zich wel een bekende naam :)

Overiges DB, als ik me niet vergis woon jij in het oosten van het land. Is net over de grens (Duitsland) niet iets voor je evt? Heb je ook meteen een buitenlandse stage, staat ook goed op je CV :)

Vwb Philips overigens: Als ik zoek welke vacatures ze hebben voor Design, kom ik alleen vacatures in de VS en Azie tegen. Ook leuk, maar dat moet je net willen. Ben persoonlijk bang dat ze geen design-afdeling in NL hebben - maar dat zou je na kunnen vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1