Verbinden met draadloze modem lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-03 23:09

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Topicstarter
ik heb thuis 2 pc's en 1 modem van tele2, die ook een optie heeft voor draadloos internet. Op de modem staat Versatel. Het merk is:
Davolink
DV-201AMR

De ene pc is verbonden met de modem middels een utp-kabel en dit werkt verder prima.
De andere pc heeft een usb-adapter (merk Edimax) voor draadloos internet, maar ik krijg geen verbinding met het netwerk.

Als ik zoek naar draadloze netwerken, vind ik wel het netwerk bij mij thuis. Als ik wil connecten, wordt er gevraagd naar het wachtwoord, deze type ik in en vervolgens staat ie op:

Waiting for the network...

Daar blijft ie een poos op staan en vervolgens gebeurd er niks en heb ik geen verbinding.

Ook als ik de beveiliging er af haal, komt er hetzelfde te staan.

Als ik kijk of ik een ip krijg (ipconfig /all) blijkt dat ik geen ip heb.

Bij TCP/IP instellingen wordt wel automatisch een ip-adres toegewezen.

Ik kan met mijn andere pc (die met een kabeltje aan de modem hangt) wel een draadloze verbinding maken met de modem, maar dat gebeurd dan met een ingebouwde draadloze internetadapter, dus niet mijn usb-adapter.

Verder heb ik gebeld met de klantenservice van tele2, deze konden het probleem ook niet oplossen, hoewel ik volgens hen wel al mijn instellingen had goed staan.

Als iemand een oplossing weet hoor ik t graag,

Alvast bedankt.

Steam/Discord: Flimovic

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Juiste driver voor de USB-stick geïnstalleerd? En wat is de afstand tussen modem en PC met USB-stick?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
afstand is zo'n 5 meter, (modem staat beneden, pc staat 1 verdieping hoger) en ik heb de usb-stick nieuw gekocht en bijbehorende drivers geïnstalleerd.

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
Flimovic schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:44:
afstand is zo'n 5 meter, (modem staat beneden, pc staat 1 verdieping hoger) en ik heb de usb-stick nieuw gekocht en bijbehorende drivers geïnstalleerd.
Hoeveel streepjes geeft hij aan? Oftwel hoe is het ontvangst? Zou best kunnen zijn dat het ontvangst te slecht is en dat hij daardoor zich niet kan aanmelden. USB sticks staan bekend als niet echt super werkend.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
2 streepjes in windows, en met de bijgeleverde software geeft ie 50% aan

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Dbm12 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:12:
[...]

Hoeveel streepjes geeft hij aan? Oftwel hoe is het ontvangst? Zou best kunnen zijn dat het ontvangst te slecht is en dat hij daardoor zich niet kan aanmelden. USB sticks staan bekend als niet echt super werkend.
Heb m'n pc ergens anders neergezet, 4 tot 5 streepjes bij signaalsterkte, maar t werkt nog steeds niet, volgens mij is dat het probleem niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Flimovic op 24-05-2007 16:31 ]

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
niemand een idee??

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

WEP en WPA zijn hoofdlettergevoelig. Stel anders eens een andere beveiligingssleutel in, en pas die toe op de computers.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 13:19

HellBeast

Oh My GoT!

Gebruik je de Windows XP mogelijkheden om te connecten, of gebruik je een programma wat er bij die stick zat? soms is namelijk de software erg gaar wat erbij zit. Als je windows XP met SP2 hebt, dan kun je windows zelf het wireless gedeelte laten beheren. Zorg wel dat de Windows Zero-Configuration service dan aan staat. ---> ga naar start : uitvoeren. typ in : services.msc <enter>. Daarna scroll je naar beneden en zorg je dat de service aan staat. Verder moet je dan nog een vinkje zetten bij de draadloze eigenschappen van je USB stick, dat window het beheert.

Daarna nog eens kijken of die het doet.

Als je al via windows connect, doorloop de stappen en kijk of alles goed staat. Of gebruik dan juist het tooltje wat bij de stick zat om te kijken of dat wel werkt.

succes!

Beauty is in the eye of the beerholder

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
de software die er bij zat is idd gaar, ik heb windows XP meet SP2, en laat windows het draadloze netwerk beheren.

WEP en WPA heb ik beide uit staan.

maw, het werkt nog steeds niet.

Pagina: 1