[Vista] Windows Live Messenger start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 3.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 23:48
Ik heb een probleem met Windows Live Messenger op mijn Windows Vista laptop. Eigenlijk al vanaf het begin dat Vista uit gekomen is, kan ik WLM niet gebruiken. Zodra ik het geinstalleerd heb, start WLM op. Ik zie op de achtergrond het process lopen, maar ik zie er verder niks van. Geen WLM-venster. Het is alsof WLM gestart word en daarna ergens vast loopt. Ik heb al geprobeerd mn Flash Player opnieuw te installeren omdat daar ook problemen mee bekend waren, maar dit helpt niets. Weten jullie misschien nog andere oplossingen?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

En als je wlm met administrator opstart? (rechtklikken en kiezen starten als administrator)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• iBenshi
Nee, dat werkt ook niet. Ik heb ook de eigenaarsrechten naar mijzelf genomen en alle rechten aan het bestand toegekent. Alleen dit levert niks op. Ik heb het idee dat het probleem zich toch ergens in het flash verhaald verschuild...mss bij de Windows Live carrousel...die flash reclame onderaan. Mja...die kan ik niet uitschakelen zonder WLM op te starten.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik draai het zelf zonder problemen onder vista,althans,1x opnieuw wlm moeten installeren,heb wel uac nog uit staan.Enige wat ik nog kan bedenken is uninstallen,reboot en herinstalleren.verder geen idee...geeft de eventlog nog iets?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• iBenshi
Nope, daar wordt niks vermeld. Het rare is ook dat Windows geen foutmelding geeft. WLM wordt gewoon niet verder gestart. WLM heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd. Zelfs een nieuwe verse installatie van Vista geeft hetzelfde probleem.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 12:08

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Probeer eens met a-patch de reclames uit te zetten, daarvoor moet hij zelfs afgesloten zijn :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Ik las dat sommige mensen onder vista ook problemen met de live messenger hebben omdat DEB het blokkeert.
Voor sommigen helpt het om het programma handmatig toe te voegen bij DEB...

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 20:28
mind_ schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:10:
Ik las dat sommige mensen onder vista ook problemen met de live messenger hebben omdat DEB het blokkeert.
Voor sommigen helpt het om het programma handmatig toe te voegen bij DEB...
Bij Acer klopt dit ook inderdaad, bij Acer blijkt dit aan de eDataSecurity te liggen. Zie ook: http://support.acer-euro.com/winvista/T-FAQ.html

• iBenshi
Ik heb het met A-patch geprobeerd en de DEP ff nagekeken. Maar dit heeft het niet opgelost. Ik zal dat Acer verhaal vanavond nog eens uitproberen. Echter is dat denk ik wat anders. Want ik krijg helemaal geen foutmelding. Hij start hem op, maar het WLM-scherm is gewoon nergens te bekennen.

• iBenshi
Probleem en oplossing is gevonden. Het lag aan mn webcam driver, een BisonCam (intern in mn Asus laptop). Die blokkeerde de hele boel. Oplossing is hier te vinden: http://forums.microsoft.c...?PostID=1170344&SiteID=17

Verwijderd

Voor alle mensen die een ASUS laptop hebben waarbij "Windows Live Messenger" niet meer opstart maar wel tussen de processen terecht komt.

Na UREN zoeken en proberen is het me eindelijk gelukt. >:)
Er staan eigenlijk heel veel posts waar antwoorden staan die gewoon ALLEMAAL niet werken.

Heb je een ASUS laptop en hetzelfde probleem dan kan ik je garanderen... dit werkt echt!

Het is vrij simpel...

Het probleem is de ingebouwde webcam waarvan de huidige drivers een conflict geven met Windows Live Messenger.

Als je de volgende stappen volgt werkt alles weer prima!

1) Download de laatste webcam driver op:
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
In mijn geval was dat de driver (D-Max_GD-6A33 Camera Driver V6.10.20.007)

2) Pak het zip bestandje uit

3) Start de computer opnieuw in veilige modus ( anders werkt het niet! )

4) Ga naar de map waar je de drivers heb uitgepakt en run 2ksetup.exe
Als deze correct is geinstaleerd krijg je hier een melding van.

5) Restart je computer en het werkt!

Succes! :P
Pagina: 1