Ik zag hem staan in de flyer van MM Rotterdam AlexandriumVerwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:38:
Volgens mij zag ik hier ook een aanbieding van een MM in de buurt van Delft. Ik heb alleen geen idee of die flyer vanuit R'dam of uit Den Haag/ Rijswijk komt (Rijswijk ligt het dichtste bij, dus dat zal wel daar zijn....) Zie website
Wacht maar, zo zijn de meesten hier begonnen... Een medetweaker heeft ooit ontdekt dat fototassen krimpen. Vroeg of laat zijn ze altijd te klein.ck2000nl schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:02:
@djkooij: alleen de body + kitlens moet erin. Dus niet zo'n grote waar 5 lenzen inpassen of zo
De meeste MM-en hebben een redelijk uitgebreide collectie "beginnerstassen" waar je voor een paar tientjes redelijk moet kunnen slagen. Aangezien de camera's meestal ook vrij te betasten zijn, kan je meteen kijken of jouw spul er lekker in past.
Samsung GX1L bij Otto
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Adobe Lightroom 2.0 voor 249 euro incl btw bij Zoom Experience 2008 
en ook die Marumi Ringflitser die hierboven staat bij de Kamera Express stand voor 99 euro
(heb ze zelf allebei gehaald
)
en ook die Marumi Ringflitser die hierboven staat bij de Kamera Express stand voor 99 euro

(heb ze zelf allebei gehaald
Verwijderd
Vanaf 12 november bij de Aldi:
Wacom Tablet (CTF-420 om precies te zijn) voor €27,99

• met snoerloze elektronische tekenpen
• aan te sluiten op USB-poort
• professioneel, creatief of speels tekenen, schilderen of animaties vervaardigen
• inclusief omvangrijk softwarepakket
• professioneel, creatief of speels tekenen, schilderen of animaties vervaardigen
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 19:57 ]
Canon 450D met 18-200 in kit bij de makro voor € 950,-
Ik weet het is niet een heel scherpe prijs maar vond het wel een opvallende aanbieding.
Ik weet het is niet een heel scherpe prijs maar vond het wel een opvallende aanbieding.
Heb hem gezien.. zéér aantrekkelijk.bouwfraude schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:48:
Nikon 70-300VR is nu €349 bij cameranu.nl
Hmm ik ben zaterdag bij een concert geweest en ik miste daar toch wel wat zoom en een aantal foto's waren nogal bewogen, dus dit is zeer interessant voor mijbouwfraude schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:48:
Nikon 70-300VR is nu €349 bij cameranu.nl
Plus dat ik gewoon niet tevreden ben met mijn 70-200 non-vr
Ik voel een impluls aankoop aankomen \o/
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Als je er al over nadenkt is het al geen impuls aankoopmessi schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:19:
[...]
...
En hij is alweer uit de aanbieding, de goedkoopste is nu KE, die ook de SB-600 voor de laagste prijs aanbieden. Ik voel een upgrade aankomen
Bij KE : Canon EF-S 55-250mm iS F/4-5.6 (Bulk) 229 euro (voor het geval dat je al aan het kijken was voor deze lens (zoals mijzelf
)
Signature
Die lens is alleen niet erg lichtgevoelig, ik weet niet hoe donker het is op die concerten.messi schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:19:
[...]
Hmm ik ben zaterdag bij een concert geweest en ik miste daar toch wel wat zoom en een aantal foto's waren nogal bewogen, dus dit is zeer interessant voor mij
Een Canon Eos 450D + 4 gig kaartje en gratis workshop van Canon bij Wehkamp.nl tijdens 10% kortingsweken voor 494,-
er staat: Canon EOS 450D 18-55 IS kit spiegelreflexcamera + verwisselbare lens
Maar die verwiselbare lens zal wel de kitlens zijn natuurlijk, ik heb hem in ieder geval besteld !
Maar die verwiselbare lens zal wel de kitlens zijn natuurlijk, ik heb hem in ieder geval besteld !
Misschien extra L-glas?ilja_kole schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:10:
Mooie cameraVerwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:56:
Vanaf 12 november bij de Aldi:
[afbeelding]
Is goed te doen hoor! Heb hem zelf nu al zo'n half jaar en nog geen moment spijt van gehad (ook niet tijdens bijv. concert), die VR is namelijk ontzettend goed!messi schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:19:
[...]
Hmm ik ben zaterdag bij een concert geweest en ik miste daar toch wel wat zoom en een aantal foto's waren nogal bewogen, dus dit is zeer interessant voor mij
Plus dat ik gewoon niet tevreden ben met mijn 70-200 non-vr
[ Voor 3% gewijzigd door Iska op 21-11-2008 20:47 ]
-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
VR heeft geen nut als je bij een concert bewegende mensen vast wil leggen en de hele avond foto's van versterkers + boxen maken lijkt mij ook niet zaligmakendJasper91 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:47:
[...]
Is goed te doen hoor! Heb hem zelf nu al zo'n half jaar en nog geen moment spijt van gehad (ook niet tijdens bijv. concert), die VR is namelijk ontzettend goed!
Maar meestal sta je zelf tijdens een concert door de drukte ook niet geheel ontspannen en 100% stil. In dat geval lijkt me VR toch behoorlijk handig, al gaat het hier volgens mij net teveel offtopic.
Ben benieuwd wat voor kaartje erbij zit (snelheid) Kun je dat posten als je hem hebt?ilja_kole schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:10:
Een Canon Eos 450D + 4 gig kaartje en gratis workshop van Canon bij Wehkamp.nl tijdens 10% kortingsweken voor 494,-
Xiaomi 13T Pro
Maar dan krijg je wel een refurbished lens (en is dus ook geen aanbieding). Dat vind ik het prijsverschil niet waard.Eboman schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:19:
Bij KE : Canon EF-S 55-250mm iS F/4-5.6 (Bulk) 229 euro (voor het geval dat je al aan het kijken was voor deze lens (zoals mijzelf)
De retail lens kost 248 euro bij KE.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 22-11-2008 12:57 ]
Verwijderd
Hoho, bulk is alleen maar een objectief zonder doos. Zeer waarschijnlijk worden deze losgetrokken uit dubbelzoomkits zoals bijvoorbeeld de Eos450D dubbelzoom.... Niet refurbished dus.
Ja, de term bulk betekent dat inderdaad.Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:33:
Hoho, bulk is alleen maar een objectief zonder doos. Zeer waarschijnlijk worden deze losgetrokken uit dubbelzoomkits zoals bijvoorbeeld de Eos450D dubbelzoom.... Niet refurbished dus.
Als je echter bij KE op de site kijkt zie je dat ze refurbished lenzen verkopen.
Dat zullen dus vooral gerepareerde lenzen zijn.B-Stock,
Deze producten zijn in 100% nieuwstaat en 100% compleet maar kunnen niet als nieuw worden verkocht.
Dit kan zijn ontstaan door één van de volgende redenen;
- De verpakking van het product is tijdens vervoer beschadigd geraakt.
- Het product heeft ter display gestaan.
- Het product is gebruikt voor eenmalige demonstratie (beurs/show).
- Het product was DOA en is daarna hersteld en gecontroleerd.
[ Voor 36% gewijzigd door job op 22-11-2008 12:55 ]
Dat geven ze altijd heel duidelijk aan met een apart artikel en B-STOCK erachter. Bulk komt idd uit kits, en betreft wél nieuw spul.job schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:53:
[...]
Ja, de term bulk betekent dat inderdaad.
Als je echter bij KE op de site kijkt zie je dat ze refurbished lenzen verkopen.
[...]
Dat zullen dus vooral gerepareerde lenzen zijn.
Mijn 50D body van KE kwam bijvoorbeeld in een kitdoos van een set met een 18-200 erbij.
Deze zullen ze er dan waarschijnlijk uithalen en als bulk verkopen.
Deze zullen ze er dan waarschijnlijk uithalen en als bulk verkopen.
Ik snap best het verschil tussen bulk en refurbished.Henk schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:27:
[...]
Dat geven ze altijd heel duidelijk aan met een apart artikel en B-STOCK erachter. Bulk komt idd uit kits, en betreft wél nieuw spul.
Bij de 55-250 EF-S Bulk hebben ze alleen een omschrijving van refurbished erbij staan.
Dat is het enige wat ik zeg. Anders kijk je eens zelf op de site van KE
http://www.kamera-express...age=product&product=25714
Achter de productnaam staat dus BULK, maar bij de beschrijving hebben ze het gewoon over refurbished.
Of dit moedwillig zo is gedaan, of perongeluk maakt mij verder niet uit. Het schept geen vertrouwen in elkgeval.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 22-11-2008 15:39 ]
Gister de camera ontvangen (450D) en in 1e instantie viel het nogal tegen, geen SDHC kaart of workshop voucher. Heb hierover dus een klacht ingevuld via de site maar kreeg vandaag netjes antwoord dat ik deze zou krijgen na de zichttermijn. Over de snelheid van de kaart kan ik nog niks vertellen dus.Btje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 08:32:
[...]
Ben benieuwd wat voor kaartje erbij zit (snelheid) Kun je dat posten als je hem hebt?
De camera daarintegen is super !
De 450D stond vandaag ook bij de media markt voor 499 met de kitlens.
Ik wacht nog even tot volgende maand en hoop op een nog betere aanbieding.
Xiaomi 13T Pro
Tamrom 28-200 objectief voor sony/minolta bij cameranu.nl..
voor de luttele prijs van 95 euries
http://www.cameranu.nl/ar...erical_IF_Macro_Sony.html
voor de luttele prijs van 95 euries
http://www.cameranu.nl/ar...erical_IF_Macro_Sony.html
[ Voor 59% gewijzigd door forzafan op 23-11-2008 21:23 ]
Ik heb het vermoeden dat je beter nog een maand kan wachten, voor een nog betere aanbieding, en daarna waarschijnlijk nog een maand, etc. En anders wacht je op "de" cashback?Btje schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:17:
De 450D stond vandaag ook bij de media markt voor 499 met de kitlens.
Geen betere pret dan voorpret, maar er komt een moment dat je gewoon foto's wilt gaan maken. Wacht niet te lang, want vandaag komt nooit meer terug!
Vandaag de BCC folder gezien en daar staat de 450D in voor 399. Met 18-55 lens, of dit met of zonder de IS is staat er niet bij, maar ook ook als t de oude kitlens is een mooie aanbieding volgens mij! http://www.nopaper.folderplaats.nl/onlinefolder/bcc/312/
Dat mag een aanbieding heten, zeg (als het de IS-lens is). Binnenkort maar halen, lijkt me zo.LameDog schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:32:
Vandaag de BCC folder gezien en daar staat de 450D in voor 399. Met 18-55 lens, of dit met of zonder de IS is staat er niet bij, maar ook ook als t de oude kitlens is een mooie aanbieding volgens mij! http://www.nopaper.folderplaats.nl/onlinefolder/bcc/312/
Het is wel een beetje vreemd dat je in de online folder op de foto kan klikken en dan doorgelinkt wordt naar de normale BCC website, waar een prijs van € 599 gehanteerd wordt.
Stam + t
Idd vreemd, die BCC aanbieding. 399 is een hele mooie prijs! Maar 599 klinkt alweer een stuk minder.
Moeten ze hem nu niet voor 399 leveren??
Xiaomi 13T Pro
Geen idee. Ik heb er nog op gezinspeeld maar er werd niet gehapt. Wellicht dat wanneer je met de folder naar de winkel gaat, je meer kans maakt, maar ik denk het niet...Btje schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:14:
Nee, helaas. In al die folders staat altijd iets van de strekking; "Vorm- en drukfouten voorbehouden." Kennen we deze nog? Dat moet wel zo'n beetje het bekendste voorbeeld zijn van een foutïeve prijs.Btje schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:14:
Jammer, maar helaas dus.
Stam + t
Meestal staat er wel ergens in de kleine lettertjes "alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten"... Weinig kans dus.Servor schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:18:
[...]
Geen idee. Ik heb er nog op gezinspeeld maar er werd niet gehapt. Wellicht dat wanneer je met de folder naar de winkel gaat, je meer kans maakt, maar ik denk het niet...
Verwijderd
Vanmiddag even langsgeweest bij bcc in vlaardingen. Daar heb ik een 450d met kitlens gekocht voor 399 euro. Werd verder niets gevraagd of van gezegd.
Ik ben ook achter deze aanbieding aangeweest en kreeg van BCC Hilversum te horen dat het de 1000D moest zijn i..v. de 450D, helaas.
€ 399,- voor de 450D had ik direct gedaan, ik was al onderweg trouwens toen BCC mij terugbelde.
€ 399,- voor de 450D had ik direct gedaan, ik was al onderweg trouwens toen BCC mij terugbelde.
Je kunt natuurlijk altijd naar de MM gaan en daar die folder neerleggen. Misschien dat ze scherp genoeg zijn om het op te merken of om erover naar een hoofdkantoor te bellen, maar ervaring is bewijzen = meekrijgen en niet kunnen bewijzen = niet onderhandelen. Dus het kan zijn dat je meerdere MM's moet bezoeken. 
Het is jammer dat je 'm niet kunt bestellen op de website voor die prijs van 399 euro, dan hadden ze waarschijnlijk wel moeten leveren voor die prijs.
Reden dat het feestje van de LCDTV van 99 euro niet doorging was omdat die prijs niet realistisch was, omdat die TV op dat moment ongeveer het tienvoudige kostte. De 450D kost met 18-55IS zo'n 480 euro bij de goedkoopste aanbieder, dus dat is vele malen realistischer.orejas schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:24:
[...]
Nee, helaas. In al die folders staat altijd iets van de strekking; "Vorm- en drukfouten voorbehouden. Kennen we deze nog? Dat moet wel zo'n beetje het bekendste voorbeeld zijn van een foutïeve prijs.
Jammer, maar helaas dus.
Het is jammer dat je 'm niet kunt bestellen op de website voor die prijs van 399 euro, dan hadden ze waarschijnlijk wel moeten leveren voor die prijs.
[ Voor 88% gewijzigd door Positron op 24-11-2008 19:50 ]
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Uiteraard, ik bedoelde echter slechts duidelijk te maken dat een geadverteerde prijs niet tot levering tegen die prijs verplicht.Positron schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:35:
[...]
Reden dat het feestje van de LCDTV van 99 euro niet doorging was omdat die prijs niet realistisch was, omdat die TV op dat moment ongeveer het tienvoudige kostte. De 450D kost met 18-55IS zo'n 480 euro bij de goedkoopste aanbieder, dus dat is vele malen realistischer.
Ik ga het vanavond maar eens proberen bij de BCC in Utrecht.
Stam + t
Zowel de BCC in de Megastores (Den Haag) als de MediaMarkt Den Haag wisten al dat het een drukfout was..
Verwijderd
Als een bedrijf van dergelijke grootte een dergelijke drukfout maakt vind ik dat zij de producten gewoon moeten leveren. Al was het maar om imageschade te vermijden.
alsof ze zich druk maken om die paar klanten die ze misschien verliezen......
(jammergenoeg boeit het zulke ketens vaak totaal niets
)
(jammergenoeg boeit het zulke ketens vaak totaal niets
Genoeg over zet en druk fouten.. hier weer een aanbieding bij KE op de metz flitsers
Metz 48 AF-1 voor 196
Metz 58 AF-1 voor 296
beide voor alle mounts beschikbaar.
Metz 48 AF-1 voor 196
Metz 58 AF-1 voor 296
beide voor alle mounts beschikbaar.
Utrecht ook. Daar hadden ze een A4-tje in de display van de DSLR gehangen dat het een drukfout betrof.the_bbk schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:56:
Zowel de BCC in de Megastores (Den Haag) als de MediaMarkt Den Haag wisten al dat het een drukfout was..
Zonde!
Maar inderdaad; verder met de aanbiedingen.
Stam + t
Nathan_ --> heb jij je tas al ontvangen ?Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:04:
[...]
Leuke tip! Interesasant blad. Ik heb ook een abbonement met schoudertas genomen voor mij d80, leuk compact en water- en schokbestendig tasje.
Nathan
goed... misschien btje offtopic....
Maar ik heb nog steeds niet mijn schoudertas ... september lid geworden, eerst mailtje gestuurd hoe lang het ongeveer zou duren. Daar keurig antwoord op gehad dat ze de tassen niet op voorraad hadden. Prima. Maar na 1,5 maand weer gemaild en afgelopen weekend weer een email met als resultaat NUL response ... na 2 maanden + begin ik het wel zat te worden ...
Het is inderdaad ook moeilijk na ta gaan of er tassen op voorraad zijn

Ik heb vorige week een abonnement afgesloten bij CHIP Foto Video voor het Calumet statief. Ik zal die lui ook eens even mailen dan. Wel een interessante aanbieding trouwens, 45 euro voor een jaarabonnement (8x) en een statief dat zo'n 70-80 euro kost.
Maar dan moeten ze 'm wel leveren.
Verwijderd
Hey zelfde type aanbieding bij Photo digitaalPositron schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:01:
Ik heb vorige week een abonnement afgesloten bij CHIP Foto Video voor het Calumet statief. Ik zal die lui ook eens even mailen dan. Wel een interessante aanbieding trouwens, 45 euro voor een jaarabonnement (8x) en een statief dat zo'n 70-80 euro kost.Maar dan moeten ze 'm wel leveren.
Heb vorige week aangevraagd.. duurde lang voordat ik iets hoorde, dus had ik ze gemaild. Kreeg ik antwoord dat de statieven wel op voorraad zijn en dat ze ongeveer 4 weken na incassodatum worden verzonden.
Ik heb ook antwoord ondertussen en precies hetzelfde verhaal. Dus voor diegenen die ook iets dergelijks bestellen; houd rekening met twee maanden tijd tussen abonneren en met statief fotograferen.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:22:
[...]
Hey zelfde type aanbieding bij Photo digitaal
Heb vorige week aangevraagd.. duurde lang voordat ik iets hoorde, dus had ik ze gemaild. Kreeg ik antwoord dat de statieven wel op voorraad zijn en dat ze ongeveer 4 weken na incassodatum worden verzonden.maargoed.. even wachten dus
In de tussentijd vast op zoek naar een Ultrapod oid, die wil ik er toch nog bij hebben voor in de tas.
Verwijderd
Mediamarkt Den Haag heeft tot morgen de Nikon D80 + 18-135mm voor EUR 488, en de D60 + 18-55mm voor EUR399.
Zat zelf te denken aan de D80. Goede aanbieding? (ook in vergelijk met de Canon 450d die vorige weer voor EUR499 stond) ?
Zat zelf te denken aan de D80. Goede aanbieding? (ook in vergelijk met de Canon 450d die vorige weer voor EUR499 stond) ?
Ik ben zelf niet bekend met de kwaliteit van de lenzen van nikon, maar de rede dat ik nooit de d60 heb gekocht is dat die maar beperkt aanbod van lenzen heeft door het ontbreken van een inbody focus systeem. De D80 daarentegen kan wel 'alle' lenzen meen ik. Ik zou het wel weten.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:24:
Mediamarkt Den Haag heeft tot morgen de Nikon D80 + 18-135mm voor EUR 488, en de D60 + 18-55mm voor EUR399.
Bij fotokonijnenberg is de D80 met een 18-135 trouwens € 666,-
sterker nog: ik heb afgelopen donderdag in de media markt in hengelo een nikon d60 met VR kit gekocht voor 388 euro.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:24:
De D60 in Den Haag voor 366 euro, staat in de folderVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:24:
Verwijderd
Wat voor extra's zit er in een kit? Opbergtasjes of zo?
Hoe belangrijk is de VR lens eigenlijk? Die van Den Haag is geloof ik zonder VR, met VR is ie een stuk duurder.
Hoe belangrijk is de VR lens eigenlijk? Die van Den Haag is geloof ik zonder VR, met VR is ie een stuk duurder.
shakedown schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:14:
[...]
sterker nog: ik heb afgelopen donderdag in de media markt in hengelo een nikon d60 met VR kit gekocht voor 388 euro.
BigSurf schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:15:
[...]
De D60 in Den Haag voor 366 euro, staat in de folder
Bij de Saturn in Hoofddorp is de 1000D EUR399.
Ik heb tegen de verkoopster gezegd dat ik hem voor EUR333 zou meenemen en zij zou in het systeem kijken, voor EUR349 mocht ik hem meenemen.
Geldt overigens voor MM en Saturn altijd (op producten van x-honderd euro)....ze hebben in het systeem een bedrag staan wat ze er maximaal af kunnen trekken. Altijd proberen dus! Is me tot nu toe altijd gelukt.
Ik heb tegen de verkoopster gezegd dat ik hem voor EUR333 zou meenemen en zij zou in het systeem kijken, voor EUR349 mocht ik hem meenemen.
Geldt overigens voor MM en Saturn altijd (op producten van x-honderd euro)....ze hebben in het systeem een bedrag staan wat ze er maximaal af kunnen trekken. Altijd proberen dus! Is me tot nu toe altijd gelukt.
Bij MM A'dam Arena de D60 incl 18-55 VF en Tamron 55-200 voor 444,-
Goede aanbieding??
Goede aanbieding??
Bij MM Groningen Canon 450D + 18-55mm IS voor 499 euro. Ga ik wel vooruit als ik mijn Sony A200 + kitlens inruil voor zo éen ?
^^ 349 voor een 1000D is niet verkeerd!!..Alleen bij MM lukt het bij mij nooit om zulke % eraf te krijgen.
499 voor een 450D, denk dat daar de rek nog niet uit is. Of een 450D beter is dan een alpha a200??...
Wat denk je zelf
In Eindhoven bij MM voor een Sony A200 kit 349..
499 voor een 450D, denk dat daar de rek nog niet uit is. Of een 450D beter is dan een alpha a200??...
Wat denk je zelf
In Eindhoven bij MM voor een Sony A200 kit 349..
[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 30-11-2008 17:47 ]
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Marginaal. Het hangt ervan af wat je belangrijk vindt. Ik zou het iig niet doen. Persoonlijk zou ik ook eerder gaan voor een 1000D dan voor 450D. Als je de problemen met AF en lichtmeting bij dit model hoort.... Aj.Brawler schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:21:
Bij MM Groningen Canon 450D + 18-55mm IS voor 499 euro. Ga ik wel vooruit als ik mijn Sony A200 + kitlens inruil voor zo éen ?
De rek is daar allang uit. Dergelijke aanbiedingen worden gefinancieerd en het is onmogelijk om deze camera te verkopen voor dit bedrag en er vervolgens winst op te maken... Ik vind het fantastisch om allerhande aannames in dit soort topics te lezen. Maak me blij mensensilitek schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:39:
Alleen bij MM lukt het bij mij nooit om zulke % eraf te krijgen.
499 voor een 450D, denk dat daar de rek nog niet uit is.
Ik stuurde mijn broertje afgelopen donderdag naar de Foka voor zijn eerste dsrl aankoop. Ik liet 'm een 1000D body halen voor 335,- en dan zou hij de kitlens van mijn 450D krijgen, maar hij kwam van de MediaMarkt (weet niet welke van Rotterdam) terug met de 1000D kit voor 349,-. Tjah...
En!..prijs zal nog wel wat dalen in het verwachtingspatroon. Winstmarges zullen wel verdampen op deze manier maar dat zal de consument een zorg zijn..En dat maakt idd mensen blij zelfs jij word daar vrolijk van blijkbaar.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:28:
[...]
De rek is daar allang uit. Dergelijke aanbiedingen worden gefinancieerd en het is onmogelijk om deze camera te verkopen voor dit bedrag en er vervolgens winst op te maken... Ik vind het fantastisch om allerhande aannames in dit soort topics te lezen. Maak me blij mensen
Van wat ik gehoord heb van best goed geinformeerde mensen (TU Delft - EWI, imaging sensors and systems) is de daadwerkelijke kostprijs van de body nog veel en veel lager dan waar ze tegenwoordig voor worden verkocht, en is het kostprijsverschil tussen bodies bijzonder klein. Dus als er al wordt toegelegd is dat eerder op R&D en/of lenzen, of er wordt marge van duurdere camera's gebruikt om de goedkopere te financieren.
Aan materiaal hoeft het iig zeker niet te liggen, die [APS-C-achtige] camera's worden voor minder dan 100e geproduceerd. Onderzoek en ontwikkeling kan er wel onder lijden, gok ik zo?
Aan materiaal hoeft het iig zeker niet te liggen, die [APS-C-achtige] camera's worden voor minder dan 100e geproduceerd. Onderzoek en ontwikkeling kan er wel onder lijden, gok ik zo?
Gegbaseerd op? Je kan de verschillen tussen de modellen camera's wel aanwijzen hoor. Veel kosten zitten idd in R&D, en een kostprijs van 100e voor een body die 350 moet opbrengen is best hoog. Als alle marketing, shipping, invoer, belasting en R&D daar nog vanaf moeten; dan houdt je niet veel over
Verwijderd
Is er een econoom in de buurt. Van wat ik heb begrepen geldt voor producten dat hun kostprijs (qua fabrikage) gemiddeld rond de 25 a 30% is van de verkoopprijs.
Overigens vermoed ik dat er in de instapklasse bijzonder weinig geld wordt uitgegeven aan R&D. Deze kosten zitten in de hogere modellen met nieuwe snufjes. Dit wordt een jaartje later overgenomen door het instapmodel. Simpel en effectief. Deze trend is extreem goed zichtbaar bij digitale videocamera's. In de instapmodellen miniDV zit al jaren geen verbetering anders dan een nieuwe processor of een nog kleinere sensor. Alleen de topmodellen zijn vernieuwend. Hetzelfde geldt voor de HDD modellen; kleiner kastje, grotere HDD. De innovatie vindt plaats in de HD klasse.
Overigens vermoed ik dat er in de instapklasse bijzonder weinig geld wordt uitgegeven aan R&D. Deze kosten zitten in de hogere modellen met nieuwe snufjes. Dit wordt een jaartje later overgenomen door het instapmodel. Simpel en effectief. Deze trend is extreem goed zichtbaar bij digitale videocamera's. In de instapmodellen miniDV zit al jaren geen verbetering anders dan een nieuwe processor of een nog kleinere sensor. Alleen de topmodellen zijn vernieuwend. Hetzelfde geldt voor de HDD modellen; kleiner kastje, grotere HDD. De innovatie vindt plaats in de HD klasse.
Saturn heeft in het hele land nu ook deze aanbieding. Scheelt maar 1 Euro met Digitalstreet, die hem sinds vandaag weer op voorraad heeft. De mijne is al in huis!Brawler schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:21:
Bij Digicamshop krijg je een Canon 450D kitlens voor 539,- een een workshop voor 25,-. Althans geldig tot 31dec. Maar gelijk deze camera opgehaald en neem die workshop mee voor deze aanbieding!...
4&5 dec hebben ze demo-dagen voor de Canon 450D...Voor diegene die de 450D onder de loep willen nemen incl uitleg!!
4&5 dec hebben ze demo-dagen voor de Canon 450D...Voor diegene die de 450D onder de loep willen nemen incl uitleg!!
Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt, maar als jij een kitlens van een canon 450D hebt gekocht voor 539, dan ben je flink genaaid.silitek schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:36:
Bij Digicamshop krijg je een Canon 450D kitlens voor 539,-
Overigens niet eens een echte aanbieding.
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Verwijderd
Nou idd, want er zijn maar liefst 4 hele zaken die goedkoper zijn.
Ik ben het met je eens dat dit geen echte aanbieding is, maar de prijs is zeker niet verkeerd

In combinatie met een workshop vind ik het wel een aanbieding!!..En genaaid?? Mwah beetje overdreven vind je niet.Parle85 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:42:
[...]
Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt, maar als jij een kitlens van een canon 450D hebt gekocht voor 539, dan ben je flink genaaid.
Overigens niet eens een echte aanbieding.
Nou, 400 euro meer dan normaal vind ik wel genaaidsilitek schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:33:
[...]
In combinatie met een workshop vind ik het wel een aanbieding!!..En genaaid?? Mwah beetje overdreven vind je niet.
Maar idd, zo zul je het wel niet bedoel hebben (het staat er gewoon een beetje vreemd)
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Hij bedoelt waarschijnlijk dat je het neer had gezet alsof je alleen de lens voor €539 had.silitek schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:33:
[...]
In combinatie met een workshop vind ik het wel een aanbieding!!..En genaaid?? Mwah beetje overdreven vind je niet.
The devil is in the details.
Een 8 MP point and shoot a590 powershotje bij de mycom voor 79,95 (20 euro canon korting)
你还记得吗 记忆的炎夏
Verwijderd
Aj, ook ik had het verkeerd begrepen. Excuus.Hahn schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:38:
Hij bedoelt waarschijnlijk dat je het neer had gezet alsof je alleen de lens voor €539 had.
Het is in elektronica vrij opvallend dat een product voor zoveel meer wordt verkocht dan materiaal- en transport- (en reparatie)kosten. Zelfs vergelijkbare nicheproducten zoals veel smartphones worden niet met zo'n grote marge verkocht. Dus vandaar mijn opmerking over de bouwkosten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:42:
Is er een econoom in de buurt. Van wat ik heb begrepen geldt voor producten dat hun kostprijs (qua fabrikage) gemiddeld rond de 25 a 30% is van de verkoopprijs.
De persoon boven mig29 had nog wel een goede opmerking, in principe kun je ook zeggen dat het nog een vrij hoge materiaalprijs is, dat komt natuurlijk door spiegelhuis en het (gigantische!) stuk silicium.
MM Cruquis:
Nikon D60 met 18-55 lens (geen VR) voor 349 euro
Nikon D60 met 18-55 lens (geen VR) voor 349 euro
Verwijderd
De vraag is natuurlijk of dit een hoge marge is of dat het een hoge marge lijkt... Ik weet de verhouding ongeveer (van horen zeggen) voor electronische apparatuur, maar ik kan mij voorstellen dat de marges op kleding veel hoger zijn. Dus een verhouding van 3 a 4x de kostprijs is waarschijnlijk laag.ssj3gohan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:55:
[...]
Het is in elektronica vrij opvallend dat een product voor zoveel meer wordt verkocht dan materiaal- en transport- (en reparatie)kosten. Zelfs vergelijkbare nicheproducten zoals veel smartphones worden niet met zo'n grote marge verkocht. Dus vandaar mijn opmerking over de bouwkosten.
Bij ibood hebben ze vandaag wel een aardige actie. Een panasoniz LZ8. Bij de recente budgetcameratest van dpreview de overall winner en is maar 99 euro.
dat is een mooi prijsje zeg! die modellen hebben meestal maar een paar honderd clicks door nieuwsgierige klanten...
[ Voor 64% gewijzigd door wilmocs op 03-12-2008 08:23 ]
misschien niet direct een aanbieding, maar ik zag het vandaag in de spits staan:
http://www.fotokleinprofessional.nl/index.php?cat_id=2
kun je TEAB objectieven kopen. Er staat bij 10 tegen 1 dat we het eens worden over de prijs
http://www.fotokleinprofessional.nl/index.php?cat_id=2
kun je TEAB objectieven kopen. Er staat bij 10 tegen 1 dat we het eens worden over de prijs
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Deathchant schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:27:

Foto Klein adverteerd wel vaker op een dergelijke misleidende manier. De praktijk leert dat men blij mag zijn als je 2 tientjes kan afdingen op bijvoorbeeld een camera van 1000 euro. Schiet lekker op dus...

Verwijderd
Op basis van de aanbieding bij MM voor de D80 + 18-135mm voor EUR 488 heb ik bij BCC een D80 + 18-55 VR voor EUR447 gekocht.... ben er erg blij mee.
Dus mijn tip: als er bij MM of ergens anders een camera in de aanbieding is, ga naar BCC en die gaan er nog eens overheen (+25% van het verschil tussen hun listprijs en de aanbiedingsprijs bij MM)
Dus mijn tip: als er bij MM of ergens anders een camera in de aanbieding is, ga naar BCC en die gaan er nog eens overheen (+25% van het verschil tussen hun listprijs en de aanbiedingsprijs bij MM)
Bij welke MM was dat dan? Want hier hebben ze die aanbieding dus helaas niet.
Verwijderd
Ben wel nieuwgierig naar je tip.
Geld je tip alleen voor camera's? Geven ze altijd die korting?
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:43:
Op basis van de aanbieding bij MM voor de D80 + 18-135mm voor EUR 488 heb ik bij BCC een D80 + 18-55 VR voor EUR447 gekocht.... ben er erg blij mee.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:01:
Ben wel nieuwgierig naar je tip.
[...]
http://www.bcc.nl/is-bin/...=KIYKq06CfhUAAAEV.SML_BkFLaagste prijs garantie
Wanneer u toch binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u het prijsverschil + 25% van het verschil retour.
Voor betaling van het prijsverschil + 25% van het verschil voor een elders goedkoper aangetroffen artikel gelden de volgende voorwaarden:
Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking;
Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse importeur afgegeven garantiebewijs;
Het artikel moet in de winkel of op het Internet duidelijk zijn geprijsd;
De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden;
Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in aanmerking. Het overzicht van deze aanbieders vindt u onderaan deze pagina;
Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden worden voldaan;
Geldt niet voor schade-artikelen en/of tijdens opruimingen.
Let ook vooral op de lijst met winkels onderaan de pagina. De prijsgarantie geld alleen voor concurerende prijzen bij een van die winkels.
Nikon D90 + 18-105VR
888 euro MM Amsterdam Arena MM Den Haag (excuus)
888 euro MM Amsterdam Arena MM Den Haag (excuus)
[ Voor 22% gewijzigd door BigSurf op 09-12-2008 12:31 ]
Voor wie het 'aandurft': Kamera Express heeft B-stock 40D's staan voor 575 euro! Op voorraad.
http://www.kamera-express...bsubtypes&subsubtype=2493
Dat klinkt goed... Stuk goedkoper dan op pricewatch.BigSurf schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:24:
Nikon D90 + 18-105VR
888 euro MM Amsterdam Arena
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Daar is weinig durven aan hoor. Camera's zijn helemaal nagekeken door CanonServor schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:27:
Voor wie het 'aandurft': Kamera Express heeft B-stock 40D's staan voor 575 euro! Op voorraad.
Iig bij MM Alexanderium:
Sony a200 Kit (18-70mm lens) voor 319 euro.
-Xbox Gamertag: Dbongers
Verwijderd
Wie wil er nog een D40philipnorth schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:59:
Iig bij MM Alexanderium:
D90 kit. Body +18-105 VR voor 888 bij MM Den Haag.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Die workshop krijg je er volgens mij standaard bij. Of je de camera nu bij Pietje of bij Jan koopt.silitek schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:33:
[...]
Deze kost overal 25 euro.
Dus in vergelijking met de MM heb je maar 15 euro teveel betaald (499+25), zou ik ook niet wakker van liggen! VP d'r mee!
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Topic is wel bedoeld om gevonden aanbiedingen mee te delen.
Het topic is niet bedoeld voor: "waar is nu een aanbieding voor artikel X" of "X is 499 bij MM, ergens anders nog goedkoper?"
Mocht je verder willen praten over de voor&nadelen van de verschillende camera's/objectieven/andere meuk die in de aanbieding zijn, doe dat dan niet hier, maar in de daarvoor bestemde topics.
Topic is wel bedoeld om gevonden aanbiedingen mee te delen.
Het topic is niet bedoeld voor: "waar is nu een aanbieding voor artikel X" of "X is 499 bij MM, ergens anders nog goedkoper?"
Mocht je verder willen praten over de voor&nadelen van de verschillende camera's/objectieven/andere meuk die in de aanbieding zijn, doe dat dan niet hier, maar in de daarvoor bestemde topics.