vb.NET en de Novell Directory Service (NDS)?

Pagina: 1
Acties:

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
Ik heb een applicatie ontwikkeld in vb.net, maar in plaats van een inlogvenster moet er nu een venster komen waarop de gebruiker kan worden gekozen. Standaard moet dan de gebruiker worden weergegeven uit een eigen database die gekoppeld is aan een bepaalde gebruiker in de NDS. De koppeling tussen die twee databases is aanwezig, maar ik weet niet hoe ik vanuit .net de NDS moet uitlezen. Ik heb via Google wel een en ander gevonden voor Visual Basic 6, maar dat is hopeloos verouderd. Ik werk zelf met VS.NET2005 maar kan nauwelijks iets vinden waarmee ik uit de voeten kan. Als iemand me de juiste richting in kan helpen, zou dat geweldig zijn!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Denk dat je met deze code een eind moet komen, het is een soort wrapper voor de Novell C libraries. Je moet uiteraard ook de Novell C libraries toevoegen (als referentie denk ik) aan je applicatie om de code te kunnen gebruiken. Ik heb geen idee waar je precies de Novell C libraries (NDAP?) kan krijgen, maar het moet vast wel ergens gratis en legaal te downloaden zijn.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
Dat ziet er wel cool uit! Ik heb het in het project gezet en ga er morgen eens goed inhoudelijk naar kijken. Bedankt hiervoor! Het lijkt overigens ook zonder de C libraries te werken en ik heb ook geen referentie hoeven opgeven. Maar goed, misschien wel als we er de diepte mee ingaan maar dat zie ik morgen wel.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PaLPiTaTioN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:54:
Ik werk zelf met VS.NET2005 maar kan nauwelijks iets vinden waarmee ik uit de voeten kan. Als iemand me de juiste richting in kan helpen, zou dat geweldig zijn!
En dat kon je zelf niet vinden :?

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 21-05-2007 17:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 16:44
Waarom een losse library erbij? Je moet gewoon de nds kunnen uitlezen via LDAP.
Met de System.DirectoryServices namespace moet het lukken, er staat zelfs in de MSDN Library dat je er de NDS mee kan uitlezen.