Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een crystal report te maken, deze wil ik vullen doormiddel van een datatable.
Ik heb dus de datatable:
Hier zet ik verschillende rijen in
Nu koppel ik deze vervolgens aan mijn crystal report
Maar nu moet ik mijn crystal report opmaken, hiermee bedoel ik waar ik bijvoorbeeld Kolom1 wil hebben staan. Waar kan ik deze objecten vinden.
Wat ik nu doe is dat ik een classe heb, die dezelfde properties heeft. Deze voeg ik toe, maar dit moet toch ook beter kunnen?
Mijn probleem is eigenlijk dat ik een datatable heb die gevuld is met klanten.
Deze datatable heeft dus informatie over de klanten, ook zit er in deze datatable een column "Telefoon" in. Maar in mijn classe 'Klant' zit die niet, aangezien ik daar 2 properties heb "Telefoon1" en "Telefoon2".
Ik heb dus geen object "Telefoon" terwijl ik deze graag wil laten zien op het report.
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.
Bij voorbaat dank,
Ik ben bezig om een crystal report te maken, deze wil ik vullen doormiddel van een datatable.
Ik heb dus de datatable:
C#:
1
2
3
4
| DataTable dt = new DataTable(); dt.Columns.Add("Kolom1"); dt.Columns.Add("Kolom2"); dt.Columns.Add("Kolom3"); |
Hier zet ik verschillende rijen in
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| DataRow dr = dt.NewRow(); dr["Kolom1"] = "Waarde1"; dr["Kolom2"] = "Waarde2"; dr["Kolom3"] = "Waarde3"; dt.Rows.Add(dr); etc.. |
Nu koppel ik deze vervolgens aan mijn crystal report
C#:
1
| CrystalReport.SetDataSource(dt); |
Maar nu moet ik mijn crystal report opmaken, hiermee bedoel ik waar ik bijvoorbeeld Kolom1 wil hebben staan. Waar kan ik deze objecten vinden.
Wat ik nu doe is dat ik een classe heb, die dezelfde properties heeft. Deze voeg ik toe, maar dit moet toch ook beter kunnen?
Mijn probleem is eigenlijk dat ik een datatable heb die gevuld is met klanten.
Deze datatable heeft dus informatie over de klanten, ook zit er in deze datatable een column "Telefoon" in. Maar in mijn classe 'Klant' zit die niet, aangezien ik daar 2 properties heb "Telefoon1" en "Telefoon2".
Ik heb dus geen object "Telefoon" terwijl ik deze graag wil laten zien op het report.
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.
Bij voorbaat dank,