Toon posts:

Asus Geforce 8800GTX overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Vanochtend starte ik mijn pc en waren er tijdens het opstartscherm van de BIOS al diverse puntjes en streepjes te zien ( artifacts heten die geloof ik ) , zo ook tijdens het booten van Windows Vista Ultimate ( 64 bits ). Allemaal paarse puntjes in een regelmatig patroon.
Het systeem blijft vervolgens ook hangen wanneer het groene balkje klaar is met heen en weer gaan.
Ik dus meteen pc uitgedaan en geheugen eruit gehaald ( heeft vaker bij problemen geholpen ) en vervolgens de contactpunten met een gum schoongemaakt. Hielp niks.

Vraag 1:
Wanneer de contactpunten idd vuil waren geweest dan zou die het of weer helemaal doen of helemaal niet, er kunnen geen artifacts ontstaan omdat er contactpuintjes vuil zijn toch?

Veilige modus vervolgens opgestart, deze deed het gelukkig wel, ook zonder artifacts, aangezien in de veilige modus geen drivers worden ingeladen vond ik dit ook alweer een bewijs dat idd de videokaart overleden is.Nieuwste officiele drivers gedownload van nvidia website en toen opnieuw opgestart. Nog steeds artifacts en het systeem blijft weer hangen.

Kortom, wanneer ik windows ( zowel XP als Vista, heb een dual boot ) met de officiele drivers van nvidia geinstalleerd wil opstarten blijft die hangen. Wanneer ik de windows drivers gebruik ( standaard VGA drivers ) komt die wel in Windows, maar dan met allemaal groene lijntjes in beeld, dus ook niet helemaal gezond.

Vraag 2:
RMA gevalletje? Of is het misschien ook nog mogelijk dat er iets met de Northbridge chip of zo op het moederbord iets aan de hand is?

PS Ik heb NOOIT het moederbord als de grafische kaart overklokt, niet een keer.

Bij voorbaat dank,
_/-\o_

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:13
Misschien kan je bij iemand een andere videokaart lenen en deze er even inprikken? Blijft het probleem dan weet je waar je aan toe bent.

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 07:38
Ook gekeken of hij niet te warm word?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 17:45
Thrillseekah schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:04:
Ook gekeken of hij niet te warm word?
als je windows niet in komt met de nvidia drivers lijkt me dat vrij lastig, of niet?

Flickr