Toon posts:

Radeon X850 AGP herkent power cable niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Radeon X850 is er vrijdag mee opgehouden. Ik wou de kaart even in een andere PC proberen om te kijken of die een upgrade nog waard was. Nu wou de PC niet verder dan het scherm waar hij het geheugen controleert. Na een reboot kwam de PC net iets verder, maar liep weer vast. Toen ik nog een keer rebootte, kreeg ik een zwart scherm met rode knipperende letters waar samengevat op stond dat ik de stroomkabel aan de videokaart moest bevestigen.

Dus toen probeerde de kaart terug te zetten in mijn PC, zoals hij eerst ook aangesloten zat. Toen kreeg ik hetzelfde scherm. Ik heb ondertussen elke molex-stekker geprobeerd die ik heb, met of zonder schijven eraan en ik blijf hetzelfde scherm houden.

Ik heb al met een multimeter de pinnetjes doorgemeten naar de achterkant, zeg maar. De stroom komt wel van de pinnetjes aan de naar de uitsteeksels aan de achterkant. Lekker duidelijk he? :P

Weet iemand of ik dit beter kan meten? Of nog beter, weet iemand hoe ik het zou kunnen repareren?

Voor het geval dit niet kan, weet iemand een vergelijkbare kaart die ik zou kunnen kopen? Het gaat hier over een AGP Radeon X850 met 256 MB RAM.

Rest van de specs:

Asus K8N-E Deluxe
1024 MB DDR RAM
Athlon 64 3200+ (S754)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 11:20
Dat klinkt naar een dode kaart. Heb je al geprobeerd om de kaart even opnieuw in het agp slot te stoppen? En ook om het slot even schoon te blazen?

In wat voor moederbord heb je de kaart geprobeerd te testen? (Die van die andere pc dus).

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het slot schoongeblazen en voor de zekerheid ook het contact waar de stroomkabel in moet. Maakte allemaal niks uit.

De computer waar ik em in had gezet, wat geloof ik een Asus A7V8X. Kon ook een A7V8X-X geweest zijn.