Ik zou in plaats van een DVD gewoon een paar 512MB SD kaartjes gebruiken, die dingen kosten tegenwoordig niets meer en kun je gemakkelijk ergens opslaan. Ook kun je ze makkelijk in je broekzak steken en zo overal beschikbaar hebben.
Ze zijn erg snel en een stuk steviger als bijvoorbeeld een DVD. Ze gaan bijna eindeloos mee, slijten nooit en zijn goed tegen alle omstandigheden bestendigd.
De prijs van een 512MB SD kaart ligt tegenwoordig op 5 euro ongeveer, dus voor 15 euro ben je voorlopig klaar, dat lijkt me toch geen geld voor een zeer waardevolle backup.
Wanneer je ze graag veilig wilt hebben kun je ook nog eens encryptie gebruiken op de kaart, daar zijn veel gratis tooltjes voor, je verzint dan gewoon een goed wachtwoord wat je zelf kunt onthouden en daarmee is het 100% veilig.
Online op een goede manier opslaan is waarschijnlijk duurder dan 15 euro, zeker als je de foto's ook wilt laten inzien door andere mensen en in hun originele manier wilt bewaren (dus 1GB online opslag + wat dataverkeer). Hoewel het zeker wel goedkoper kan (je ziet al zulke hostingspakketen voor 1 euro per jaar) ben je dan nog lang niet zeker van hoe veilig jouw gegevens daadwerkelijk zijn.
Ik zie dat 1GB 8,50 is dus in principe zou je ook voor 12,50 klaar kunnen zijn, of 17 euro voor 2GB.
Nog een voordeel: SD kaarten passen in een hoop camera's.
Je kunt ze ook in ongeveer iedere media center proppen om je foto's te laten zien (thuis of bij een ander), ze werken vaak in digitale fotolijstjes en in veel winkels kun je foto's laten afdrukken vanaf SD.
Overigens zou ik oppassen met een gratis open source online foto systeem, vaak zitten er exploits in die misbruikt worden wanneer ze eenmaal bekend zijn, je moet dan dus zelf goed de software up2date houden.
[
Voor 19% gewijzigd door
Anoniem: 178962 op 22-05-2007 02:34
]