[PC] Leuke free-roaming games

Pagina: 1
Acties:
  • 8.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb weer zin een leuke free-roaming game. Liefst iets met zowel een stad als jungle/platteland. En er moet veel te ontdekken zijn :) En het liefst met de automobiel (daardoor valt Stalker af).

Ik heb GTA3, Vice City en San Andreas helemaal grijsgespeeld, maar toen ik onlangs San Andreas voor de zoveelste keer wilde uitspelen, vond ik de graphics behoorlijk achterhaald. Alhoewel ik niet enorm veel waarde hecht aan graphics, vond ik het de algehele beleving nu toch wel wat teniet doen. Saint's Row lijkt me erg leuk, maar ik heb alleen een PC en geen X360.

Een andere game die ik ooit probeerde was Boiling Point, maar na een weekend intensief spelen was ik het wel een beetje zat (veel herhaling en bugs). Driv3r idem dito.

Aan True Crime: Streets of LA heb ik ooit ook enige tijd plezier beleefd, maar na een keertje uitspelen was de lol er wel vanaf (spel had teveel tekortkomingen). De opvolger, Streets of New York, werd afgemaakt in reviews, dus dat lijkt me niks.
Een van mijn favoriete games allertijden is Mafia, met een erg grote stad, helaas zonder al te veel interactie (er valt niets te doen).

Een alternatief zou nog The Godfather kunnen zijn, hierbij kan je ook lekker zelf rondlopen en -rijden, maar hoeveel interactie heb je met de stad? Valt er iets te beleven of draait het puur om missies? Hoe zit dat bij Just Cause?

Zie ik nog games over het hoofd?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 23:59
ik speel zelf nu Oblivion, mss niet helemaal de stijl die je zoekt, maar je hebt erg veel vrijheid en genoeg te doen!

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
Mafia is idd een zeer goed spel. Over Just Cause: Ik vond de demo leuk, maar volgens reviews valt het hele spel toch enorm tegen. Best jammer, want ik had die grappling hook wel willen gebruiken i.c.m. de parachute.

De game die ik nu ga noemen is geen echte free roaming game, maar heeft wel een ontzettend goede sfeer, en zeer goede graphics. Call of Juarez. Hij is misschien wel een beetje aan de korte kant.

Alles wat ik over The Godfather heb gehoord gaat over hoe ontzettend slecht de auto's rijden en hoe irritant het zeer grote verschil in detail tussen belangrijke personages en onbelangrijke personages is. Maar ik heb me er niet echt in verdiept.

Oblivion heb ik ook gespeeld, maar ik vond het na een tijd te eentonig worden. Alle omgevingen lijken zo op elkaar, en iedere keer moet je weer van die poorten sluiten. De 'gedachte' achter elke missie is dan wel weer heel anders, het komt er toch altijd weer op neer dat je tijdens een boswandeling een stel beestjes moet afslachten, een speciaal dingetje moet vinden en weer terug moet lopen. Maar RPG is dan ook niet echt mijn genre

[ Voor 24% gewijzigd door Duesenberg J op 21-05-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Met Morrowind en Oblivion heb ik me ook wel vermaakt, ben vergeten ze te noemen. Maar ik heb nu even niet zoveel zin in magic en zwaarden, meer in auto's en uzi's :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Just Cause is HEEL herhalend, steden bevrijden, achter mensen aanrijden enzo.

Ook frustrerend, de flikken kunnen bijvoorbeeld vanop hun auto/moto op jouw schieten, terwijl jij dat niet kunt (ik haat het als de NPC meer kunnen als jijzelf).

Wat is er mis met GTA San Andreas, die kan mij zelfs nog boeien op de PS2 (nog mindere graphics als op de PC). Alleen jammer dat ik geen Xbox360 controller heb, want -imo- moet je dat spel spelen met een controller :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* - we zijn hier niet zo'n fan van dit soort dingen

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Met ^^, maar dan gewoon even een trial accountje nemen op de echte servers.

Ik meen me te herrineren dat er een grote MMORPG is waarin je met vuurwapens kunt schieten, ik ga even zoeken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
wat dacht je van freelancer mss geen FPS of zelfs 'aards' :P maar is wel gigantisch free-roaming (Je hoeft zelf niet eens de ingame storyline te volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

marcieking schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:42:

Ik meen me te herrineren dat er een grote MMORPG is waarin je met vuurwapens kunt schieten, ik ga even zoeken.
PlanetSide ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja planetside ...heb ik nog best lang gespeeld maar dat was met armor enz ...ik wil zo,n spel in ww2 of middeleeuwen setting maar het is alleen maar fantasy en robots wat de klok slaat kwa online gebeuren.

Ja kick ...ik kan magic ....sorry boeit me echt helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

poeh Just Cause... ik vond die physics echt BAR slecht. niet te doen gewoon. al die enemies die op een rijtje identiek neervallen. té slecht.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 19:33
Naast GTA kan ik alleen wat zeggen over Just Cause op de PC, en wel dat ik het totale crap vond. De eerste 2 uur benje onder de indruk van de graphics en van het gigantische eiland, de coole wagens, boten en vliegtuigen en de stoere trucjes die je character uithaalt (zoals achter een vliegtuig hangen, van een rijdende auto afspringen into een parachutesprong e.d.).

Totaal onder de indruk kijk je over een aantal zaken heen:
- De besturing van de auto's is abominabel. Ze zwabberen alle kanten op en reageren alsof je op ijs rijdt.
- Constant hoor de je politie krijsen dat je moet stoppen. Maar er is helemaal geen politie in de buurt?
- Eentoning: dorpje inlopen, dorpje bevrijden. Waarom? Dunno, gewoon doen
- Eentonige missies waarbij je een auto moet terugrijden: de auto wordt natuurlijk constant beschoten en je moet geluk hebben dat je achtervolgers een keer ergens tegenaan knallen. Als er al geen heli achter je vliegt
- De trucjes zijn vaak niet zo nuttig..
- Het eiland is wel groot maar er is geen enkele interactie met je omgeving
- De physics van de wereld zit nogal slecht in elkaar
- etc. etc.

Dan is de lol er snel af. Aan te raden:
- Spelen, snel een stuk het verhaal in spelen zodat je vliegtuigen etc. in kan, dan een beetje rond spelen en snel deinstalleren.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:38:
[mbr]*knip* - we zijn hier niet zo'n fan van dit soort dingen[/]
:o ok ..
had er niet eens bij stil gestaan dat het onder de categorie 'niet legaal' zou kunnen vallen
marcieking schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:42:
het ging in ieder geval over world of warcraft ..
vanuit het 'veel ontdekken' perspectief is er veel te doen

alleen had ik er een stukje bij bedacht omdat je met op de legale manier een behoorlijke tijd zoet bent voordat je uberhaubt ergens een tijd kan rondlopen zonder dood te gaan :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FABLE 2, effe wachten ( mogenlijk 2008 ) maar dan staat de wereld voor je open, respect voor die gasten die het aan het maken zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Vuikie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:51:
wat dacht je van freelancer mss geen FPS of zelfs 'aards' :P maar is wel gigantisch free-roaming (Je hoeft zelf niet eens de ingame storyline te volgen)
jo freelancer is idd een zeer goed/leuk free lancing (;)) spel. Heb het zelf een jaartje terug gekocht, na het al een keer gespeeld te hebben. Je kan er ook zeer leuke mods voor krijgen.
Zeker ook leuk om eens met wat vrienden via lan of internet te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 22:06

master6464

Who's General Failure?

ik ben nou bezig met test drive unlimited
in dit spel hebben ze met sattalietbeelden hawai nagemaakt en die moet je dus zoveel mogelijk met de auto ontdekken.
het is een mmo racing game omdat je via internet tegen anderen kan racen (je rijdt vrij rondt en komt anderen auto´s tegen die je uitdaagt)
verder zijn er een heleboel auto´s en kleding (voor je character) te unlocken

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
TDU heb ik geprobeerd (wel een goed voorbeeld! :Y behalve dan dat je niet kan uitstappen ;)), maar was er na 2 dagen op uitgekeken. Er valt weinig te doen. Ik heb het niet online gedaan (om een voor de hand liggende reden), maar ik kan me niet voorstellen dat dat veel toevoegt aan de gameplay.

[ Voor 13% gewijzigd door Captain Pervert op 21-05-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

scarface is ook vet..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarface is idd best vet, beter dan The Godfather vind ik zelf ( behalve op de Wii, daar vond ik Godfather echt de shit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armed Assault is ook een vette freeroaming-game. Het is een realistische shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vergeet al die zooi. Kwijl gewoon lekker weg bij het GTA IV filmpje (via http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2924 of zo).

WoW is nog niet genoemd :P

[serieus]
Bij http://en.wikipedia.org/wiki/GTA_clone is er een hele waslijst. Echt iets nieuw & goed (voor PC) is er nog niet (Scarface graphics zijn ook maar matig imho). Er was ooit een GTA San Andreas re-texture pack onderweg, om het spel er veel beter uit te laten zien, maar ik dacht dat die is ge-canceled. Je zou andere mods kunnen proberen om SA er beter uit te laten zien.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 21-05-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 17:30
Iedereen is hier wel heel erg negatief over Just cause.
het klopt dat het na een tijdje nogal eentonig word ook heb je de missies gedelijk snel gehaald.
Maar toch heb ik me tock zeker een maandje erg goed vermaakt met dit spel (op de meeste gemes ben ik sneller uit gekeken) met de grappelhook achter een helikopter of boot hangen is echt heel leuk en de eerste paar dorpjes overnemen is ook best leuk.
the Godfather vond ik echt een baggerspel steeds een paar nogal loze missies doen en dan weer een paar winkeltjes overnemen had ik na 3 dagen ook wel gezien
Ik denk dat je de kwaliteit van San andreas en vice city niet in andere games tegenkomt. en dan vooral de humor en de goede voertuigen en zoals TweakerNummer zij: cht iets nieuw & goed (voor PC) is er nog niet" dus ik zou gewoon bij GTA blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12:10
Ha, toevallig dacht ik zelf gister precies hetzelfde als de TS. Wel kan ik alvast verklappen dat Just Cause weliswaar een gigantische map heeft, waar je letterlijk een uur doet om van het ene eind naar het andere te komen, maar verder eigenlijk geen fuck te doen is. Godfather wordt ook afgemaakt, dus die heb ik niet geprobeerd. Scarface heeft een vrij afgezette stad (dus niet echt free-roaming) en vrij beroerde controls (tijdens gevechten). Ook helemaal niet zoveel interactie als in GTA. TDU: geen hol te doen behalve races. Ook vrij weinig variantie in omgeving.

Saint's Row op de PC zou ik ook graag zien, maarja ... ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:41

_Eend_

🌻🇺🇦

Waarom noemt niemand Postal 2? Ok, bejaarde graphics, en de 'stad' (20 huizen ofzo) is verdeeld in een aantal levels, dus moet je even wachten als je van stadsdeel A naar B gaat. Maar je hebt wel veel te doen. Nadeel is dat er geen auto's zijn die je kunt besturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saints Row zou erg chill zijn op de pc idd, alleen is niet haalbaar qua geld voor de makers denk ik..veel piracy in pc gaming :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:20:
Saints Row zou erg chill zijn op de pc idd, alleen is niet haalbaar qua geld voor de makers denk ik..veel piracy in pc gaming :{
Dat is natuurlijk onzin, daarbij is elke cent verdient met een PC-editie extra inkomsten. Porten (desnoods een snelle) kost ze de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:33

DaWaN

'r you wicked ??

Het is erg jammer dat je geen 360 hebt, anders zou je crackdown kunnen proberen, erg leuk spel. Btw ik heb me prima vermaakt met TDU, vind het nog steeds vet eigenlijk, gewoon alle verschillende auto's proberen enzo :)

The godfather is geen reet aan kan ik je alvast verklappen. Zelfde geld voor Just Cause. En van Saints row houd ik ook niet, ik word misselijk van de framerate en de auto's zijn niet vooruit te branden, het lijkt wel of dat ze maximaal 60km/u lopen allemaal, erg frustrerend.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Heeft iemand enig idee of Saints Row nog geport gaat worden? Tot nu toe zijn bijna alle free-roaming games van consoles uiteindelijk wel geport, zij het vaak na een tijdje (zie GTA, True Crime: Streets of LA, maar ook Manhunt e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Gezien de afwezigheid van nieuws in die richting zou ik er niet op rekenen. Spelmakers leaken tegenwoordig bij het leven om maar potentiele kopers lekker te maken, dus dan hadden ze het wel gedaan denk ik.

Trouwens hier mensen ervaringen met GUN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Breepee schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:22:
Gezien de afwezigheid van nieuws in die richting zou ik er niet op rekenen. Spelmakers leaken tegenwoordig bij het leven om maar potentiele kopers lekker te maken, dus dan hadden ze het wel gedaan denk ik.

Gun is op zich erg leuk.
Alleen het gebied waarin het zich afspeelt is te klein en ook de hele verhaallijn is te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 04-10 00:19
ik vind GodFather en Scarface iig erg leuk

Just Cause heb ik 10 minuten gespeeld -> delete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
_Eend_ schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:10:
Waarom noemt niemand Postal 2? Ok, bejaarde graphics, en de 'stad' (20 huizen ofzo) is verdeeld in een aantal levels, dus moet je even wachten als je van stadsdeel A naar B gaat. Maar je hebt wel veel te doen. Nadeel is dat er geen auto's zijn die je kunt besturen..
Idd, best fun game, maar om dit als free-roaming te bestempelen? Nee, iets anders dan de verhaallijn volgen is er bijna niet. Of je wilt simpel worden en steeds maar ventjes afknallen met wat verschillende wapens. Dat heb je na een tijdje ook wel gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

ik denk dat je de legend of zelda series er ook wel bij kan zetten. je moet wel "missies" doen om de map en wapens te unlocken, maar je zit verder nergens aan verbonden.
mischien moet je ook even kijken naar sandbox games.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Borgoth schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:38:
ik denk dat je de legend of zelda series er ook wel bij kan zetten. je moet wel "missies" doen om de map en wapens te unlocken, maar je zit verder nergens aan verbonden.
mischien moet je ook even kijken naar sandbox games.
Da's alleen niet voor de PC geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Breepee schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:22:

Gun kan ik je zeker wel aanraden, een leuke singleplayer campaign, je bent er zo een weekendje zoet mee. De map is niet zo heel groot maar het is wel cool om eens op een paard te zitten, IMO zijn er veel te weinig cowboyspellen :)

Ik heb trouwens een spel gevonden om te spelen: Operation Flashpoint! Die heb ik in 2001 nooit helemaal uitgespeeld, tijd voor een tweede poging :) Heb meteen maar de GOTY Edition gehaald met de beide addons en de nieuwste patch. :) Dat eiland is pas groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Armed Assault anyone? Opvolger Operation Flashpoint. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Heb ik al klaarliggen, eerst OF plus Red Hammer plus Restistance uitspelen, dan ArmA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de enige thread die min of meer recent is en over free roaming games gaat.

Net als de TS was ik op zoek naar nog eens een free roaming game.
Omdat ik de film scarface echt goed vond heb ik vandaag de game maar gekocht.

Ik wil het niet graag toegeven (omdat ik niet graag geld wegsmijt eigenlijk) maar wat een slechte game is dat. :(

En het is zo zo zo zo zo extreem jammer, want dit had alles in zich om een topper te worden. Hell, vice city is erop gebaseerd en is een topper. Het hele concept van 'groot worden' en de stad overnemen en harde straatmisdaad is gebóren met films als scarface.

De stemacteur doet z'n werk echt heel goed, je zou zo denken dat het tony montana is. Het verhaal, voor zover ik het begin gespeeld heb, is echt ook goed te noemen. Hij ontsnapt uit z'n huis, alle stats op nul, moet helemaal terug van 0 beginnen. Zitten zo op het eerste zicht een paar leuke concepten bij, enz...

MAAR... Hoe ongelooflijk slecht uitgewerkt zeg. Welke studio heeft deze game gemaakt? Ze hebben een franchise de nek omgewrongen. Die graphics zijn prehistorisch. Ik ben echt geen graphics hoer. Ik speel met veel plezier de GTA's op de ps2 en iedereen weet wel dat die erom bekend staan niet de beste graphics te hebben. Idem met andere games. Maar dit is echt té erg. Zelfs voor een game van een jaar oud. Damn, vice city is 3 jaar oud of zo (of misschien nog meer) en ziet er x keer beter uit. Alles is zo vierkant en saai, met opgeplakte low res textures. Echt zoals een n00b in autocad een 3D tekening zou maken. Erger nog.

Daarbij komt nog eens dat op mijn pc het spel geweldig 'laggerig' gaat. Als je rijdt valt het vooral op. Iets sneller, iets trager, iets sneller, iets trager. Continu. Het gelijkt een beetje om wat je soms hebt met cool and quiet op amd's, maar ik heb een C2D6300, dus ik weet niet of dit van toepassing is? Dit alleen al verprutst het een beetje voor mij. En over hoe de auto's rijden wil ik het al helemaal niet hebben. De stad is ook redelijk afgesloten, leeg, levensloos...

Ik heb niet echt super hoge eisen voor games zoals deze, maar het verhindert me hier zelfs om me in te leven, spijtig genoeg, want dit had ik echt een kans willen geven.

Hopelijk nemen ze bij de free record shop games terug. Ik hoef m'n geld niet terug, ik koop wel iets anders, maar hopelijk mag ik deze ruilen.

Iedereen heeft het over hoe slecht the godfather is, maar volgens mij is deze toch veel beter dan scarface. Als je gewoon wat plezier wil hebben in een game, en niet te miereneukerig doet valt deze wel mee (heb het gezien en even gespeeld op de ps2, hij lijkt mij wel beter).

Zelfs mafia (6 jaar oud of zo) heeft betere graphics, en die draaide op m'n geforce2'tje toen nog. (met beter resultaat dan scarface).

Ik zal gewoon vice city nog maar eens gaan installeren. Gemiste kans imo... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Scarface is eigenlijk wat meer geschikt om op de PS2 of Xbox te spelen. Ik speel hem zelf op de Xbox met een SD tv. Daarop ziet het er best netjes uit en speelt goed. Hoewel GTA beter is en een wat hoger freeroaminggehalte heeft, heeft Scarface op sommige gebieden toch nog wat op GTA weten te verbeteren. Ik verwachtte er heel weinig van, maar ik ben er inmiddels toch wel wat uurtjes zoet mee geweest.

Just Cause (PC) vond ik daarentegen helemaal niets. Besturing van voertuigen had ik nog nooit zo slecht gezien, de missies waren wel heel erg generiek en kwamen na een uur al me neus uit en de graphics vielen op de geinige bloom/hdr effecten na erg tegen. De wazige textures, houterige animaties en kale omgevingen deden me wel wat aan 3D spellen van het eerste uur denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Laatst online: 27-11-2024
evEndzhar schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:35:
Scarface is eigenlijk wat meer geschikt om op de PS2 of Xbox te spelen. Ik speel hem zelf op de Xbox met een SD tv. Daarop ziet het er best netjes uit en speelt goed. Hoewel GTA beter is en een wat hoger freeroaminggehalte heeft, heeft Scarface op sommige gebieden toch nog wat op GTA weten te verbeteren. Ik verwachtte er heel weinig van, maar ik ben er inmiddels toch wel wat uurtjes zoet mee geweest.
Agree, op de console is het gewoon een redelijk spel hij is gewoon heel slecht gepoort naar de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:51
Je moet gewoon weer GTA:SA spelen, en dan multiplayer! Ga lekker op een RPG servertje, en gamen maar! www.sa-mp.com ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, het is me dan toch gelukt om in de freerecordshop deze game om te wisselen voor iets anders.

Na veel gedoe weliswaar.

Ik begrijp dat ze ergens een lijn moeten trekken wat betreft hun beleid tot terugname van games. Maar een klein beetje inleving mag toch ook wel.

Uiteraard heb ik niet als reden opgegeven dat het gewoon een ultra slechte game is, maar gewoon dat het op mijn pc niet goed werkt (dat continue speedup/slowdown).

Je kan toch niet verwachten dat ik 20 euro neertel voor een game en het dan niet vlot kan spelen (omdat het prut geprogrammeerd is, weet ik veel). Dat is nu eenmaal het risico met pc games. (voor consoles heb je dat uiteraard niet)

Hun argument was dat ik eventueel het spel zou kunnen gekopieerd hebben en de serial gehouden. Het spel hééft niet eens een serial. (waarschijnlijk vonden de devs hun eigen pc port zelf ook al zo slecht, dat ze er maar geen serial hebben opgezet). En waarom zou ik een singleplayer game kopen, kopieren en terugbrengen als ik die evengoed van internet kan halen. Ik begrijp het wel als het BF2 en consoorten zou betreffen.

Ze zouden toch ook wel mogen zien dat ik uberhaupt moeite doe om voor mijn games te betalen.

Maar goed, ik ben er gelukkig van af. In het vervolg zal ik toch wat meer reviews lezen, bespaart me een helehoop ellende. :s

Ik hoop echt dat het op consoles beter werkt en beter uitgewerkt is, want de pc versie is echt niets waard. (en zeker geen 20 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 04-10 00:19
Ik vond het zeker geen slechte game! Heb hem met plezier gespeeld op de pc en ga hem ook voor de Wii kopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gideon82 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:05:
[...]

Ik vond het zeker geen slechte game! Heb hem met plezier gespeeld op de pc en ga hem ook voor de Wii kopen _/-\o_
Ik snap het ook niet, maar ik was allesbehalve onder de indruk.

Zelfs op ign krijgt de pc versie >8 / 10
klik, reviewscores

Als ik dat vervelende probleem niet had gehad zou ik er misschien anders over denken.

Wat dat taunten was inderdaad heel cool, de voice acting heel erg goed, verhaal ok. Maar hoe lang voordat je je kapot frustreert aan het feit dat de auto bij gas geven continu vertraagt en versnelt. (zo snokkerig trekken en trager gaan)

Misschien ligt het wel aan mijn power scheme. (zoals ik met amd ook eens heb gehad bij een ander spel)
edit: nee dus, staat gewoon om home/office desk.

Misschien dan het aan de controller lag die ik gebruikte, maar als ik mij goed herinner ging het met het toetsenbord net zo. Ik had niets liever gewild dan dit spel leuk te vinden, maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Nja, het is weer tijd voor iets nieuws wat niet te veel resources gebruikt als je niet zo goeie specs hebt. Mafia vond vind ik super! Eens tijd om die weer eens te installeren! De laatste tijd verveel ik me toch zo, kan dan net zo goed weer aan het gamen slaan dan! :*)

Edit:
Heb zelfs nog de kaart van Lost Heaven aan me muur hangen!

Edit2:
Ok, dat feest gaat dus mooi niet door. Me brander is kapot! :(

[ Voor 20% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 27-06-2007 17:49 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaViDoViTsCh schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:46:
Nja, het is weer tijd voor iets nieuws wat niet te veel resources gebruikt als je niet zo goeie specs hebt. Mafia vond vind ik super! Eens tijd om die weer eens te installeren! De laatste tijd verveel ik me toch zo, kan dan net zo goed weer aan het gamen slaan dan! :*)

Edit:
Heb zelfs nog de kaart van Lost Heaven aan me muur hangen!
Prima keuze. Vroeger nog gespeeld met 256 Mb ram op windows XP, draaide perfect, en zag er grafisch echt beter uit dan scarface.

Specs zijn ook mijn probleem niet trouwens, C2D6300, gig ram, 7600GT, dan zou je toch mogen verwachten dat iets wat er zo amateuristisch uitziet als scarface redelijk draait zonder resource probs te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 10:00

rCk

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:20:
Dat is sowieso, en op elk platform :p

Maar de nieuwe Driver, ik heb hem al uitgespeeld, aardig korte speeeltijd, maar het freeroamen is heel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
rCk schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:34:

Maar de nieuwe Driver, ik heb hem al uitgespeeld, aardig korte speeeltijd, maar het freeroamen is heel leuk
Ik vind er niks aan (Driver Parallel Lines). Om de haverklap politie achter je aan (welke je nauwelijks kunt shaken), zeer generieke gebouwen, oninteressant, slechte radio/muziek, geen humor...

Nee, ik vind het niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Is stalker al genoemd?
Daar kan je aardig in free roamen hoor. En het is een VET spel.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Maar geen auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Scarface? :) Geen top of the bill gfx, maar al met al zeer vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

offtopic:
@ hierboven:
jouw naam verklaart je specs! Nice! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 29-06-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Als crysis uitkomt :) Dat is denk ik een perfecte game voor jou, je kan de verhaallijn volgen maar hoeft niet, je houd van free roaming dus ik denk ook wel van een beetje vernietigen, in crysis is alles 75 % vernietigbaar :D er zijn auto's wapens kippen :P Ik denk echt wat voor jou maar je zal ff moeten wachten tot 15 September ;)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Nou, ik heb Mafia weer geïnstalleerd (optische drive vervangen, alles werkt weer! :) ) en een leuke site gevonden met wat leuke mods en dergelijken. Zo kun je bijvoorbeeld je draw distance op unlimited zetten, Lost Heaven bedekken in sneeuw, guns & gunsounds veranderen, echte autonamen instellen, hoge detail patches installeren en dat soort gein...
Op de site moet je je registreren, maar dat's wel de moeite waard. Je krijgt geen spam of whatever.
Misschien dat een tijdelijk idee? Dit zijn dingen die een spel weer leuk maken, net als de 64-bits-patch en extra texturepacks bij FarCry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 22:47

Vae Victus

Awesome God

Volgens mij zijn er weer een berg leuke nieuwe free roaming spellen in de aanmaak of al aangemaakt.
Assassin's Creed
GTA IV
Just Cause 2
Ik denk dat Far Cry 2 ook redelijk free roaming zal zijn, maar dat kan ik niet bevestigen. Ik denk dat meer vanwege die screenshots. Ik bedoel als je zo'n interactieve omgeving maakt, dan moet de speler er wel wat aan hebben.

edit: spelling en zinsconstructies aangepast

[ Voor 4% gewijzigd door Vae Victus op 13-02-2008 14:42 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Vae Victus schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:36:
Volgens mij zijn er weer een berg leuke nieuwe free roaming spellen in de aanmaak of al aangemaakt.
Assassin's Creed
GTA IV
Just Cause 2
Ik denk dat Far Cry 2 ook redelijk free roaming zal zijn, maar dat kan ik niet bevestigen. Ik denk dat meer vanwege die screenshots. Ik bedoel als je zo'n interactieve omgeving maakt, dan moet de speler er wel wat aan hebben.

edit: spelling en zinsconstructies aangepast
Heb pas die Just cause gekocht.. Ja ik weet 't.. allang uit.. maar ik zag 'm liggen voor 5 euro en had niet wat beters te doen maar allejezus wat een mislukt spel zeg. Als je op zo'n crossmotor zit en je wil een bochtje maken sta je andersom. Schieten gaat nergens over.. Lelijke graphics en compleet doelloos.. Veels te arcade ook..

OMFG deel 2 mag wel 10 x zo goed worden anders is het zonde geld

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 22:47

Vae Victus

Awesome God

Daywalk3r schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:27:
Heb pas die Just cause gekocht.. Ja ik weet 't.. allang uit.. maar ik zag 'm liggen voor 5 euro en had niet wat beters te doen maar *vloek* wat een mislukt spel zeg. Als je op zo'n crossmotor zit en je wil een bochtje maken sta je andersom. Schieten gaat nergens over.. Lelijke graphics en compleet doelloos.. Veels te arcade ook..

*vloek* deel 2 mag wel 10 x zo goed worden anders is het zonde geld
Ik heb hem ook een paar dagen geleden gekocht. Ik vind het wel meevallen qua besturing, het ligt ook aan je motor, (handrembochtjes doen het niet zo goed :P).
Ik vind de graphics wel mooi, vooral de omgeving, water e.d. zien er goed uit.
Dat schieten vind ik ook echt wel meevallen, ik weet natuurlijk niet hoe ver je bent, maar verder in het spel komen er leuke wapens/voertuigen bij.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:34

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sid Meier's Pirates! kun je vast nog wel ergens op de kop tikken... Grappig free-roam spelletje waar je enige tijd zoet mee bent voor de herhalingsfactor te groot wordt.

En natuurlijk MMORPGs... Ga eens checken op MMORPG.com
Tientallen games, allemaal free-roam en genoeg trials, beta's of gewoon gratis spellen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 00:22

dominic

will code for food

Ik vond Test Drive Unlimited nogal verrassend free roaming, zelfs MMO..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dominic schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:41:
Ik vond Test Drive Unlimited nogal verrassend free roaming, zelfs MMO..
Nouja, MassiveMultiplayerOnline... Zeg maar gewoon MultiplayerOnline ;) (Zo soepel liep dat in ieder geval niet, toen ik het spel nog had. Je zag maar weinig mensen en zelfs als je op de kaart "over ze heen" reed, kon het zijn dat ze in de wereld niet te zien waren. Wellicht dat het in de patch is opgelost, maar dat duurde voor mij te lang.)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij Grand Theft Auto serie leuk vind om te spelen vind ik persoonlijk dat games die erop lijkenen : The Godfather / Scarface en dan heb je het ook echt gehad.
Ikzelf bezit een Playstation 3 en heb vroeger ook veel games gespeeld op de PC maar de gameconsole,s die tegenwoordig op de markt zijn kunnen graphis veel aan en vooral op freeroaming games zijn de phisics engine van enorme verbetering en de framerate is ook velen malen beter dan de vorige game console,s
Er komt op de gameconsole,s meer freeroaming games uit dan op PC .
Kijk hier de lijst voor de Playstation 3 freeroaming van het jaar 2008 :
Grand Theft Auto IV
Maffia 2
2 Day's to Vegas
This is Vegas
The Getaway 3
Just Cause 2
Far Cry 2
Saint's Row 2
L.A.Noire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niemand over het spel: Prototype horen praten dus zo, het is een best wel tof spel. En na enige (snelle) tijd krijg je de free-roam modes. Ik heb em zelf er snel uitgespeeld. (Ik heb niet veel met Free-Roam gedaan). Nou ja, wat het is je bent gewoon een man en die heeft super krachten die je weer kan upgraden, en ook nieuwe krachten kopen met van die points. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 07:24
Dat komt waarschijnlijk omdat de laatste post 1,5 jaar geleden geplaatst is :p Maargoed, tegenwoordig heb je dus ook Prototype, wat ik zelf ook wel aardig vermakelijk vind.

[ Voor 37% gewijzigd door Accesteam op 05-08-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Fallout 3 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Saints row 2 is best leuk, je moet alleen de hele tijd reputatie verdienen om een missie te doen. Verder is het ook jammer dat het alleen in het Nederlands is. Ook heb je er ook een redelijk goede pc voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

wrom zegt niemand GTA IV?

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50

hgp

Omdat je niet alle berichten leest :+

[ Voor 12% gewijzigd door hgp op 06-08-2009 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
volgens mij heb je nu geen betere free-roaming game dan gta IV, best jammer, want na meer dan 100 uur gta IV gespeeld te hebben heb je ook wel alles gezien
Pagina: 1