Toon posts:

Partitie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister een nieuwe pc gekocht (teminste, via marktplaats) en alles werkt verder perfect, alleen ik heb 3 partities:

C: 15 gb
D: 1 gb
E: 10 gb
Free space: 54 gb

Wat ik dus wil is die freespace toevoegen aan me C: maar hoe krijg ik dit voor elkaar zonder format?

Met PartitionMagic! kreeg ik de volgende error: Error 2005 while executing Batch

Bvd,
Chester

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Toch zul je hiervoor een programma als PartitionMagic moeten gebruiken. Misschien werkt een andere versie wel goed?

Verder hoort dit topic in OM, niet OH.

En nog welkom op GoT. ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neem eens een linux live cd (ubuntu feisty fawn), en ga aan de slag met gparted, ik heb er veel betere ervaringen mee als met partition magic :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

normaal gesproken zou partition magic de truc moeten kunnen klaren.
Wat heb je binnen PM gedaan?
De procedure zou normaal gesproken moeten zijn: vrije ruimte verplaatsen naar een plek voor of achter C:, vervolgens C: partitie vergroten met de vrije ruimte en PM de veranderingen laten uitvoeren.
Als PM op de C: is geinstalleerd zal er een reboot nodig zijn en worden de veranderingen voor de herstart van het systeem uitgevoerd.

Verwijderd

Ik weet niet of het helpt zo vaak partitioneer ik mijn schijven niet, maar heb ook een aantal keren met Partition magic gewerkt. En het kan zo af en toe helpen je schijven te defragmenteren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt alleen de vrije ruimte toevoegen aan de laatste partitie.

De stap is dus:
E vrije ruimte toevoegen
E verkleinen en vrije ruimte ervoor
D uitbreiden met de vrije ruimte voor E
D verkleinen en vrije ruimte ervoor
C vegroten met vrije ruimte voor D

Een backup is wel zo handig. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Waarom niet gewoon een nieuwe partitie aanmaken?
Dat is veel makkelijker en veel veiliger.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Overige Hardware is alleen geen dumpbak. Vragen over Opslagmedia & I/O Controllers horen in gelijknamige subforum.

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:02:
Met PartitionMagic! kreeg ik de volgende error: Error 2005 while executing Batch
Probeer stapsgewijs de partities op te schuiven, zodat je een mogelijk probleem kunt spotten.

Trouwens, even googelen op de errorcode:
#2005 One or more lost clusters are present
Run ScanDisk or CHKDSK to fix this error.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
stapsgewijs opschuiven duurt veel te lang, Ik neem aan dat je niet de oude data van de PC wilt bewaren.
Dus verwijder alle partities inclusief C en ga windows installeren, maak daar een partitie aan (tijdens de setup) en als alles klaar is kun je met Partitionmagic nog een gewenste partitie aanmaken (of 2)
Pagina: 1