[IE] Geopend RTF bestand verzenden per mail

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tweakers,
ik zit met het volgende probleem.
Ik heb het een en ander gemaakt in ASP: een RTF document wordt gegenereerd adhv. een aantal database gegevens. Tot nu toe prima. Nu wordt dit bestand geopend door dat een gebruiker door op een link naar het bestand aan te klikken. Dit openen gebeurt IN Internet Explorer (6)

Nu is het de bedoeling dat de gebruiker via bestand --> verzenden --> Pagina per email. de pagina naar een nader te bepalen adres verstuurd. Tot nu toe prima, IE herkend het RTF document als bijlage, maar... het heeft geen extensie.
Hoe kan ik er voor zorgen dat deze toch de extensie .RTF krijgt?

Bedankt :+

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Duh denk is wat er gebeurd als je via IE->Send werkt. Als wat verstuurd hij het dan?hint html.

Workaround->Rtf opslaan op hun desktop en ze dan zelf dit bestand als bijlage laten opsturen.

Of je laat een send functie in de pagina zelf bouwen die dat allemaal doet.

[ Voor 51% gewijzigd door William/Ax3 op 21-05-2007 11:53 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
William/Ax3 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:48:
Duh denk is wat er gebeurd als je via IE->Send werkt. Als wat verstuurd hij het dan?hint html.

Workaround->Rtf opslaan op hun desktop en ze dan zelf dit bestand als bijlage laten opsturen.

Of je laat een send functie in de pagina zelf bouwen die dat allemaal doet.
Gezien het met RTF wel werkt denk ik dat dat met RTF ook zou moeten kunnen.

Wat jij als workaround uitlegt is in principe goed, alleen zitten hier medewerkers die amper weten hoe je een computer aanzet, dus dit uitleggen is, hoe ongelofelijk het misschien klinkt, amper een optie.

Dat van die zelfinbouwsnedfunctie is misschien nog een idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Gumball op 21-05-2007 11:57 ]