Hoe timmer ik m'n netwerk dicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb hier last van scriptkiddies van school (:r) en nu wil ik m'n netwerk dicht timmeren.

Ze kunnen binnenkomen via m'n windows 95 server (sorry, heb nog geen tijd gehad voor debian 2.2, ligt al wel klaar :9 ), en ik draai nu winproxy als server software.

Welke software kan ik het beste gebruiken, en op welke instellingen moet ik letten?

Owja, en 't moet ook nog een beetje aangenaam internetten blijven ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Neem ff avondje de tijd dan ;) voor die debian cd.. je zal versteld staan hoe dat werkt :):)

Verwijderd

winroute in combinatie met win95 werk prachtig :)

freecso op een appart 486'je werk ook mooi.

het meest veilige is om helemaal geen services op de server te draaien, dus alleen forwarden van apparte poorten naar clients/mede-server voor bv. web- of ftp-servers enzo...

greetz,

Jasper

Verwijderd

winroute gaan gebruiken, is niet waterdicht, maar daar kun je wel mooi je poortjes mee dichtspijkeren. Vooral poortjes 137, 138 en 139 die bedoeld zijn voor windows networking (smb).

En dan kun je als je helemaal veilig wil zijn er misschien nog een goeie firewall naast zetten...

Verwijderd

winroute pro heeft een firewall inside :)

edit:

het is ook helemaal niet duur hoor >:) als je ff zoekt met uh.. hoe heet dat ook alweer? astala.. uh.. altavista ;)

Verwijderd

het is ook helemaal niet duur hoor >:) als je ff zoekt met uh.. hoe heet dat ook alweer? astala.. uh.. altavista ;)
:) :) :)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Winroute pro heb ik gister geinstalled, maar toen deed m'n server 't niet meer, hij begon te blaten over windows beveiligings fouten enzo :r

Verwijderd

ik zou even een freesco flop maken als het niet lukt trek je hem eruit en kun je gewoon verder werken lukt het wel do je een instal on harddisk.

Verwijderd

Ik draai WinRoute Pro 4 met Atguard firewall. Ik weet in WinRoute zit al een firewall. Maar die gebruik ik niet omdat Atguard me zo ontzettend goed beviel. Is er makkelijk om in te stellen.
Mijn netwerk zit wel dicht... >:)
Pagina: 1