Toon posts:

Monitor kapot of videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn beeldscherm horizontale en diagonale strepen geeft.
Het probleem is lastig te omschrijven, maar ik ga het toch proberen.

We kennen allemaal wel het effect als je een wiel of iets dergelijks ronddraait en deze langzaam in rotaties verminderd, er een punt komt dat ie niet meer vooruit lijkt te rollen, maar achteruit.

Dat probleem heb ik met mijn monitor ook. Soms komen de "verversingen van het beeldscherm" van linksboven naar rechtsonder en soms anderssom.

Voor de volledigheid zal ik hier even de specs van mijn systeem vermelden:
Videoplank: Geforce Nvidia TI4200 with AGP 8x
Monitor (uit de oudheid): Viewsonic ViewPanel VE151 15' TFT.

Ik heb om dit te verhelpen het aantal hertz van mijn monitor veranderd. Op 75 htz. is het probleem het grootst. Op 70 kun je er nog wel naar kijken, maar is het wel aanwezig. Op 60 hertz zijn de strepen kleiner, maar frequentie ervan is groter.

Ik heb nieuwe drivers voor mijn videoplank geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.

De vraag is dus, beide componenten van het systeem zijn behoorlijk oud, maar welke veroorzaakt dit probleem.

Alvast bedankt,

Tim

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het makkleijkste is het om het scherm op een andere computer te testen, als het probleem dan blijft zit het in het scherm zelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:26:
Het makkleijkste is het om het scherm op een andere computer te testen, als het probleem dan blijft zit het in het scherm zelf :)
Zojuist gedaan.

Op een andere PC gaf ie niet het zelfde probleem.

Echter nu heb ik hem weer aangesloten, en lijkt hier ook het probleem voorbij te zijn.

Even afwachten maar...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan zat de VGA kabel waarschijnlijk beetje los waardoor de VSync en/of HSync pinnen niet goed contact maakten :z

Oslik blyat! Oslik!