Toon posts:

[OC/Vista]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik zit met een aardige uitdaging, ik heb sinds pak em beet, 4 weken een nieuwe pc in elkaar gesleuteld en deze meteen voorzien van windows Vista HP 32bit versie.

Ik begin vast met de specs:

Asus M2A-MVP (Rev: 1.00g bios versie 0301)
Amd 64 x2 4000+ brisbane core
G.e.i.l. DDR2-800 (type volgt ook straks)

Het probleem echter is dat welk programma ik ook gebruik in windows, ik krijg geen betrouwbare temperatuur uitlezing onder windows.
Ik heb geprobeerd: Asus PC-probe, Speedfan en nu Everest, de eerste 2 gaven niet eens een temperatuur uitlezing, sterker nog, Pc-probe bleef gewoon helemaal blanco.

Everest leest wel temperaturen uit:

Afbeeldingslocatie: http://i127.photobucket.com/albums/p160/voldeliggalning/shotje.jpg

Ik vind deze nou niet echt geloofwaardig bij een kamertemperatuur van 21 graden.. En een voorlopig boxed koeler :P (welke uiteraard voor het Oc-avontuur vervangen word)

Ik heb al in zowel het OC als het OS forum lopen zoeken, en heb ofwel niet goed gekeken of het is er gewoon niet, maar ik heb niets kunnen vinden.

Ik heb wel het een en ander van horen zeggen over de ACPI drivers onder vista, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul van wat dat geval doet.

Overigens leest ie in de bios wel iets realistischer temperaturen uit.

edit:

Zie nu pas dat ik de hele titel van dit topic vergeten ben :X 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 11:16 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien moet je is proberen om PC-probe als administrator te draaien. Dit wil soms vage problemen oplossen.

Als alternatief kan je Coretemp gebruiken. Deze leest de digitale sensors in je CPU uit.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:05:
Misschien moet je is proberen om PC-probe als administrator te draaien. Dit wil soms vage problemen oplossen.

Als alternatief kan je Coretemp gebruiken. Deze leest de digitale sensors in je CPU uit.
Thx, Coretemp had ik nog niet geprobeerd, ik draai trouwens wel alles als admin, programma's test ik altijd eerst uit zonder die UAC aan en verder zit ik eigenlijk gewoon constant onder m'n admin account te werken.

edit:

Ok coretemp leest exact dezelfde temperaturen uit als everest 21gr voor core 1 en 10gr voor core 2 :?

Temps in Bios even gecheckt, Cpu 35gr en mobo 38gr.

Je zou haast gaan denken dat je de temps van Everest en Coretemp bij elkaar moet gaan optellen :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 10:22 ]